richaar-cdl schreef:
Ik ben persoonlijk geen fan van Courtois bugels.
Enige uitzondering is de vrij onbekende 222 Conservatoire. Wordt gepresenteerd als niet een van de top-line instrumenten. Voordeel is dat deze vele malen goedkoper is dan de 154 en 157 modellen.
De 222 is erg compact gebouwd. Qua bouwkwaliteit minimaal gelijkwaardig aan de duurdere modellen. Sound is top.
Waarom ben je geen 'fan' van de Courtois bugels? Iedereen heeft zo zijn voorkeuren natuurlijk, maar als je steekhoudende argumenten hebt hoor ik ze graag!
Zo weet ik dat er kwalitatief gezien betere bugels te krijgen zijn wat bouwkwaliteit / duurzaamheid betreft. Toch vind ik het geluid van de Courtouis wel erg mooi en dat is wel belangrijk. Eerlijkheidshalve moet ik echter ook toegeven dat ik niet veel ervaring heb met de nieuwe modellen van verschillende (betere) merken.
Aangezien mijn budget beperkt is zoek ik het in de gebruikte instrumenten en met Courtois heb ik ervaring uit het verleden en ze komen soms voor leuke prijzen voorbij. Als er goede alternatieven zijn houdt ik met uiteraard aanbevolen!