trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Olds recording bes trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 08:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ègnie!
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 17:43 

Karel schreef:
Je moeit nooit met de wolven meehuilen :P

Huh?

Yamaha maakt helemaal geen fantastische trompetten. Ik weet niet wat ik fantasties moet vinden aan een zgn. Custom made instrument dat na een paar jaar al Red Rot spikkels vertoont. Lees de posts van mij en ook Jaws er maar op na. Ook op de fora van ITG en Trumpetherald staan wel posts hierover. 't Is een schande dat je voor dat soort troep meer dan 1500 euro moet neertellen.
Alleen zijn Yamaha's wel lekker spelende toeters, ik snap ècht niet waarom ze niet met beter materiaal gemaakt zijn. Wellicht weet Hans hier meer over te vertellen. In ieder geval wil bijvoorbeeld Muller in Amsterdam geen Yamaha meer verkopen omdat die zich niet kon vinden met de bedrijfsvoering van Yamaha. Kan je zeggen Mulller is een eikel, hij heeft wel sjoege van koperblaasinstrumenten.....
Helaas is Yamaha de enige die een trompet als de Z op de markt heeft gebracht en ik dus veroordeeld ben tot dat ding. Zodra bv. B&S of een andere Europeaanse bouwer iets dergelijks gaat maken zet ik die Yamaha gelijk op Marktplaats.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: Ègnie!
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 17:51 

Theo van Kampen schreef:
Karel schreef:
Je moeit nooit met de wolven meehuilen :P

Huh?

Yamaha maakt helemaal geen fantastische trompetten. Ik weet niet wat ik fantasties moet vinden aan een zgn. Custom made instrument dat na een paar jaar al Red Rot spikkels vertoont. Lees de posts van mij en ook Jaws er maar op na. Ook op de fora van ITG en Trumpetherald staan wel posts hierover. 't Is een schande dat je voor dat soort troep meer dan 1500 euro moet neertellen.
Alleen zijn Yamaha's wel lekker spelende toeters, ik snap ècht niet waarom ze niet met beter materiaal gemaakt zijn. Wellicht weet Hans hier meer over te vertellen. In ieder geval wil bijvoorbeeld Muller in Amsterdam geen Yamaha meer verkopen omdat die zich niet kon vinden met de bedrijfsvoering van Yamaha. Kan je zeggen Mulller is een eikel, hij heeft wel sjoege van koperblaasinstrumenten.....
Helaas is Yamaha de enige die een trompet als de Z op de markt heeft gebracht en ik dus veroordeeld ben tot dat ding. Zodra bv. B&S of een andere Europeaanse bouwer iets dergelijks gaat maken zet ik die Yamaha gelijk op Marktplaats.

Nou, wat dacht je van B&S? of Hub van Laar? Of Kanstul? Of Getzen? ze maken allemaal wel een instrument dat bij jou past. Ik persoonlijk heb nog geen redrot bij Yammies mogen aanschouwen, maar dat is omdat ik er niet op speel. Maar als jij een europese toeter vind, wil ik jouw Yammie wel overnemen voor een leuk prijsje.

En laten we wel wezen: door geen Yamaha te verkopen snijdt muller zichzelf in de vingers, want een groot deel van het Amsterdams conservatorium schijnt erop te willen spelen. Die moeten dus nu naar een andere tent, buiten amsterdam. Onhandig. Maar goed. Yammie is een modemerk. Dus iedereen aan de Yammie. zelfs Theo....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 20:03 

Theo van Kampen schreef:
Alleen zijn Yamaha's wel lekker spelende toeters, ik snap ècht niet waarom ze niet met beter materiaal gemaakt zijn.

Misschien komt het wel door dat waardeloze materiaal dat ze zo makkelijk spelen :?:
En als ik zou moeten kiezen tussen een makkelijk spelend instrument dat snel rot en een minder makkelijk spelend instrument dat niet rot, kies ik (en heb ik gekozen) voor de eerste. Bovendien merk ik aan mijn 8310 en 6310 niet dat deze slechter zijn gaan spelen. Nu maar hopen dat het bij kleine plekjes blijft en dat de toeters niet uit elkaar gaan vallen.

Theo, gefeliciteerd met je aankoop. Welke Z is het, de 6310 of de 8310?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 20:12 

Ik heb een paar jaar op een 6310Z gespeeld. Nooit problemen gehad. De 8310Z, 8335LA, 9335NY, vind ik persoonlijk erg goed. Vergeet niet dat je ook bij een ander merk wel eens een zgn. maandag-trompet kan treffen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 20:16 

Tis ook allemaal heel erg gechargeerd wat Theo doet... 1 Yammie doet raar, dus alle yammies zijn slecht.

Dat is natuurlijk niet zo

Profiel  

Berichttitel: Re: Ègnie!
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 01:50 

Theo van Kampen schreef:
Huh?
Yamaha maakt helemaal geen fantastische trompetten. Ik weet niet wat ik fantasties moet vinden aan een zgn. Custom made instrument dat na een paar jaar al Red Rot spikkels vertoont.

Ondanks dat ikzelf nog nooit een Yamahatrompet heb gekocht wil ik het tóch wel graag
even voor dit merk opnemen.
Ze maken geen fantastische trompetten?
Wat zal Bobby Shew balen zeg, en Wim Both ook, waar ik 2 weken geleden naast stond
en de Yamaha overweegt te kopen waarop hij die avond speelde...
Of gaat het je alleen om Red Rot?
Ik pleit niet voor rot, maar bij de beoordeling van een trompet ga ik eerst uit van de klank
en stemming en weestand, etc...
Of behoor jij meer tot de school van Adriaan Kragten, die een fantastisch klinkende
trompet weg doet omdat één noot niet helemaal stemt?
Of drukte je je gewoon ongelukkig uit?

Profiel  

Berichttitel: heren.......
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 10:27 

Heren, eerst even begrijpend leren lezen en dan in de pen klimmen graag.

Over Yamaha en kwaliteit.
Yamaha is het gelukt om kwalitatief goed tot zeer goed spelende instrumenten te bouwen met gebruik van kwalitatief slecht matereiaal. 't Materiaal is niet geschikt voor koperblaasinstrumenten simpelweg omdat 't door normaal gebruik en onderhoud van binnenuit doorrot.Ik heb 't hier dus niet over mechanische slijtage.

Over Yamaha en Bobby: Als de Z van Bobby gebreken van wat voor aard ook vertoont krijgt ie vanuit Nippon Gakki gewoon een nieuwe. 't Zal hem dus een worst wezen.

Over Yamaha en Wim. Wim, ik ben al jaren fan van je: Jij speelde de mooiste lijnen in Lucas van Merwijks Big Band -the Machito projec heette die geloof ik-. Veel geluk met je nieuwe toeter!

Marcel, ik ben gewoon een nostalgist die z'n hele leven met 't zelfde ding verder wil. Of dat nou over fietsen gaat, stereoinstallaties of trompetten is me om 't even. Ik vind 't verschrikkelijk dat de tijd blijkbaar voorbij is dat het vanzelfsprekend was dat je een topproduct voor 't leven kocht.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: heren.......
BerichtGeplaatst: 02 feb 2009 10:43 

Theo van Kampen schreef:
Heren, eerst even begrijpend leren lezen en dan in de pen klimmen graag.

Goed dat je me op de vingers tikt, ik had niet in de gaten dat ik ik nog niet begrijpend kon lezen...
Citaat:
Over Yamaha en kwaliteit.
Yamaha is het gelukt om kwalitatief goed tot zeer goed spelende instrumenten te bouwen met gebruik van kwalitatief slecht matereiaal. 't Materiaal is niet geschikt voor koperblaasinstrumenten simpelweg omdat 't door normaal gebruik en onderhoud van binnenuit doorrot.Ik heb 't hier dus niet over mechanische slijtage.

Mijn ogen gaan eindelijk open...
Citaat:
Over Yamaha en Bobby: Als de Z van Bobby gebreken van wat voor aard ook vertoont krijgt ie vanuit Nippon Gakki gewoon een nieuwe. 't Zal hem dus een worst wezen.

Ik had het eerder moeten zien,
Het ging hem natuurlijk helemáál niet om de klank...
Citaat:
Over Yamaha en Wim. Wim, ik ben al jaren fan van je: Jij speelde de mooiste lijnen in Lucas van Merwijks Big Band -the Machito projec heette die geloof ik-. Veel geluk met je nieuwe toeter!

Hij overwoog 'm te kopen,
't kan net zo goed een ander merk worden...
Citaat:
Marcel, ik ben gewoon een nostalgist die z'n hele leven met 't zelfde ding verder wil. Of dat nou over fietsen gaat, stereoinstallaties of trompetten is me om 't even. Ik vind 't verschrikkelijk dat de tijd blijkbaar voorbij is dat het vanzelfsprekend was dat je een topproduct voor 't leven kocht.

Voor mij zit er een groot verschil tussen welk produkt dan ook, en een muziekinstrument...
Voor jou blijkbaar niet, dan is rot e.d. natuurlijk een groot probleem.
Dus toch De Adriaan Kragtenschool.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur