kees de Leeuw schreef:
Ik denk dat iedereen op zijn eigen manier moet vergelijken, hoe dat ook in elkaar steekt. De enige manier om er achter te komen of je maximaal gaat profiteren van je investering is de vergelijking maken, en dat is waar ik voor pleit.
Helemaal mee eens!
Maar waar komt dan het verhaal vandaan dat VB een mindere kwaliteit/prijs verhouding zou hebben. Ik heb toch sterk het idee dat er mensen op dit forum zijn die het verschil weten tussen een Bach en een van Laar. Oke de Bach is duurder. Maar waar zit 'm dan dat prijs verschil in. Of de kwaliteit, hoe je het ook benadert.
Er is een beroepstrompettist van het radiofil. die drie geleden een Bb van Laar heeft gekocht. Hij was razend enthousiast over die toeter. Na een paar maanden is hij er toch voor terug geweest. Problemen met de stemming. Daarna heeft hij nog een poosje gerommeld met het instrument en tenslotte zelf een stuk van de leadpijp afgezaagd. Uiteindelijk heeft hij hem verkocht (aan een mede forum lid van trompet.nl) Nu speelt deze niet onverdienstelijke beroepstrompettist op een Bb VB Bach met een lightbell.
Een vergelijkbaar ervaring mbt een van Laar C trompet heeft hij ook. Op dit moment heeft hij een Bach C trompet en zijn eindconclusie is minder representatief voor voor Laar.
Ik denk dat dit o.a. met persoonlijke voorkeur te maken heeft, maar het zegt natuurlijk wel iets. Dus nogmaals, wat is het verschil in prijs kwaliteit tussen een Bach en een andere goedkopere trompet?