Henry schreef:
Peter Amersfoort schreef:
ik heb een Yamaha Bobby Shew geprobeert. Dat is ook een hele mooie hoor
Da's toevallig.... ik ook!!! En idd een geweldig instrument. Had jij de 6310 of de 8310?
Ik heb op beide gespeeld maar vond het prijsverschi tussen de 6310 en de 8310 te groot.
Dat weet ik niet meer. Maar een collega heeft een Bach 43L en hij vond dat hij zijn lucht niet goed kwijt kon. Normaal speelt hij in het orkest een Bach C trompet en die hebben ook een grote boring.
We hebben van alles bespeeld van allerlei soorten Bach's en bijvoorbeeld ook Schillke met L boringen. Het was het allemaal net niet in vergelijking met die bach 43L . Ook de New Yorks en de Chicago's konden ons niet bekoren. Tot er enkele Yamaha's geprobeert werden. De Xeno's lagen echter snel weer in de koffers, maar de Bobby Shew was een interessante.
Mijn maat heeft die trompet voor op zicht een weekje mee genomen om te kijken of die trompet dan nog bevalt. Gisteren sprak ik hem weer en hij vondt het nog steeds een mooi instument. Dus ik denk wel dat het hem wordt.
Zelf heb ik een Bach 37ML Rev. Al jaren speel ik hier met veel plezier op. Maar toen ik op die Bobby Shew speelde vond ik mijn eigen instrument nergens meer naar klinken

Maar dat was maar voor even hoor, Ik ben nog steeds heel tevreden over mijn Bach.
ALs je nieuwe instrumenten test neem je onbewust toch de klank, de weeerstand en het aanspreken van je eigen instrument als referentiepunt. Niks mis mee, maar ik merk wel dat je er voor moet waken om niet op dezelfde kwaliteiten uit moet komen met een ander instrument als je op zoek bent naar iets nieuws wat beter dan je huidige toeter is.
Maar goed dus dat we met 3 man aanwezig waren, er waren zodoende dus ook 3 oordelen.