trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar Bes trompet - wat vindt je ervan...?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 13:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2001 21:29 

Franz Straub is een bouwer van trompetten die ik op de beurs in Frankfurt heb ontmoet. Na een hele dag op van alles spelen (waaronder hele exotische modellen) kwam ik op zijn stand terecht, ergens onopvallend in de hoek, tegenover Calicchio. Ik speelde op een van zijn modellen en ik heb er vervolgens twee nachten niet van geslapen, dat heb ik nog nooit bij een toeter gehad. Toen ik hem vroeg wie zijn contact in Nederland was zei hij dat hij die nog niet had vandaar dat ik ze zelf ben gaan importeren. Hij maakt zijn instrumenten een voor een met de hand voor de prijs van een Bach!! Alleen qua klank en kwaliteit lichtjaren verder. En als voordeel dat de instrumenten er niet "Duits"uitzien. <br>Hij heeft bijvoorbeeld een C-trompet die nergens mee te vergelijken valt. Ontworpen als C-trompet, geen geamputeerde bestrompet zoals bij de meeste merken. Op elke C-trompet wordt ik helemaal gek, ik kan er gewoon niet zuiver op spelen (nee ik speel geen klassiek) maar op deze toeter was het geen probleem om direct in de kern te zitten.<p>Iedereen die ik er op laat spelen is laaiend enthousiast (bv Angelo Verploegen). Ik heb er nu nog een in huis maar in de loop van december komen er weer 6 nieuwe binnen. Ik ga eind december ook naar zijn atelier in Duitsland om een nieuw model uit te testen. Dat wordt een 'lead'model (als tegenwicht voor al die Calicchio's). Dit model moet geïntroduceerd worden op de Messe van 2002.<br>Neem gerust contact met me op.<br>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2001 22:37 

Dan wordt het dus hoog tijd dat je site het gaat doen. Stuur me eens een foto met specificaties van die C trpt van Straub op.

Laatst bijgewerkt door JeroenJongeling op 18 feb 2003 22:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2001 15:20 

Hoeveel kost een H. van Laar trompet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2001 19:47 

mijn C trompet kost 4300 gulden. Een bes zal ook wel zoiets zijn. Voordeel van een Van Laar trompet is, dat je gewoon iets kan laten veranderen, totdat je er tevreden over bent. En je hoeft dan alleen maar naar Margraten toe, i.p.v. je toeter op te laten sturen naar een fabriek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2001 11:25 

Dat klinkt als zeer redelijke prijzen! Ik zal zeker contact met hem opnemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2001 17:16 

Is een van Laar trouwens een trompet die je een "all-round" trompet kunt noemen (dus past die voor alle soorten muziek)?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur