joostv schreef:
maar ik kan jullie wel vertellen dat dit volgens mij (zeker prijs/kwaliteit) erg voor mekaar is:)
De tijd zal 't leren. Als ik 't wel heb is het Charlie Green model rond de € 600,- dan zou ik toch even doorsparen voor een Getzen Capri. Die hebben nl. dezelfde ventielen als de Eterna's dus weet je in ieder geval zeker dat ze technisch goed zijn en blijven. Bovendien zijn Getzen toeters veel waardevaster en kan je ze als je erop uitgekeken bent weer prima verkopen.
Dat je de Roy Benson goed vond klinken verbaast me niet. Ik heb me eens samen met een toetervriendje een middagje vermaakt bij Terpstra en alle daar aanwezige toeters uitgeprobeerd, van Vincent Bach Stradivarius tot groene Roy Bensons. Er zat eigenlijk niks verkeerds tussen. Dus dat zal de overweging niet hoeven te zijn. Wat dan wel?
Ik ben toch altijd een beetje sceptisch over goedkopere koperblaasinstrumenten uit 't verre oosten, ik zie tòch om me heen dat die na enige jaren flink achteruit gaan: Red rot in de leadpipe en stembuis en / of ventielen die steeds slechter blijven functioneren. Dan vind ik 't niet alleen zonde van 't geld maar ook zonde van de moeite die de instrumentbouwer zicht heeft getroost zo een trompet te bouwen; hattie beter 't in één keer goed kunnen doen. Want zo veel moeite meer is dat niet en dan heb je iets blijvends*. Zoals de Selmer Signet uit begin jaren 70 die ik 's op de kop tikte voor een gabber van me. Onwijs goed ding, ook na al die jaren. Of zoals die Bundy waar jij 't laatst over had.
*) ook een fijn idee als je je bewust bent van je ecologische 'footprint'