Lights-ON schreef:
Ook deze Bach klinkt vind ik beter dan de Yamaha, maar ook deze heeft een beetje "de klank met de sok" zoals ik eerder omschreef.
Huh? Dan ben ik bang dat je de oorzaak bij jezelf zal moeten zoeken. Een Bach 180/37 als een muf apparaat laten klinken dat is toch wel iets heel bijzonders.
Is 't instrument wel schoon van binnen en is je mondstuk wel schoon?
De 37 staat bekend om zijn heldere klank met voldoende laag in 't spectrum + een uitstekende projectie, vandaar dat dit model beker een van de meest geimmiteerde bekers is in trompetland.
Een leerling van mij heeft een Yamaha 6345G. Da's een ML+ boring toeter met een (denk ik) 37-achtige beker. Nou sta ik niet bekend als Yamaha fan maar dit vind ik toch wel een heel geslaagd instrument. Speelt makkelijk, intoneert makkelijk en blijft open klinken in alle registers. Dat de stempomp de nodige red rot plekjes heeft is weer een andere discussie
Ik denk dat je je vervangende instrument 's zou moeten gaan bespelen op een manier dat je 't
instrument het werk laat doen. Gewoon op de Bill Adam manier: Keel open, tong laag in de mond, spelen met een 'closed setting', 'Let the air be the motive force that causes the honn to resonate'.
Houdt ons op de hoogte!