trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vergelijk Bach, van Laar en Calicchio
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 18:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: trp.
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 19:09 

ik ben er uit! toch Calicchio kopen ben ik bang... want ik hoor niemand op dit forum over pinkhaken die er af zijn gevallen bij Calicchio?! wel bij Bach´s en VLaar´s!!!

Ga dus voor een degelijke pinkhaak en kies Calicchio! misschien een nieuwe slogan gevonden.

Kwaliteit?! tja dat is weer een ander onderwerp? stel de vraag wat versta ja onder kwaliteit?
1) ik wil minstens 40 jaar plezier hebben van mijn trompet? jammer dat zal met geen een merk lukken, simpel weg omdat IEDEREEN sneller en op een commercielere manier trompetten maakt. Conn, Olds bv. die konden dat 40 jaar geleden wel. Er zijn nog steeds mensen die spelen op een Calicchio/bach/king/schilke zelfs yamaha van 20-30 jaar oud. VLaar bestaat niet eens zo lang.
2) ik wil dat als ik een trompet probeer 10 dezelfde kan proberen? tja dan moet je toch voor een Yamaha kijken. VLaar,Calicchio zijn handgemaakt en worden in kleine series gemaakt, materiaal is anders omdat deze bouwers nu eenmaal geen grote partijen materiaal kunnen inkopen. Verschillen zijn er dus altijd onderling bij veel merken zo ook bij deze. Betekend ook dat je uit vijf misschien voor jouw de perfecte trompet kan vinden? Toch Erik jij hebt toch ook verschillende geprobeerd? er is er altijd 1 die lekkerder is.
3)mijn insturment moet perfect zuiver zijn? belangrijk punt, ligt niet altijd aan de trompet? maar is goed om op te letten.
4) kwaliteit is; makelijk spelen? is een punt wat je bij veel merken kan terug vinden.
5) enz.

Waarom Jan Oosthof en Chuck zijn overgestapt naar VLaar heeft niets met hun ventielen te maken, ben ik bang. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 19:22 

grandioso schreef:
Heb ongeveer 12 jaar op een bach ML72 stradivarius gespeeld. Daarna heb ik hem ingeruild, en een Galileo Jooleo aangeschaft. Dat is pas een instrument met een warme klank. Veel warmer dan de Bach die ik daarvoor had. Het instrument staat nu bij Hans van Brassimport. Misschien moet je toch eens even bij Hans langs gaan. Even uitproberen kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Voor mij was ie uiteindelijk toch te donker van klank, en ben uiteindelijk als een blok gevallen voor de Feniks Hades. :twisted: Een compleet ander geluid, en voor mij precies wat ik zocht. Heb er tot op de dag van vandaag nog iedere dag plezier van.

Succes met je zoektocht.

:wink:

Ik heb die Jooleo ook geprobeerd en als je op zoek bent naar een warme klank kan ik je die zeker aanraden. Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk verschillende merken en maak een weloverwogen keuze. Ik ben al te veel mensen tegengekomen die na een aantal maanden spijt kregen van hun aankoop, omdat ze een 'betere' trompet tegenkwamen......

Profiel  

Berichttitel: Re: trp.
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 19:37 

brassheavy schreef:
Kwaliteit?! tja dat is weer een ander onderwerp? stel de vraag wat versta ja onder kwaliteit?

Die vraag kan ik wel beantwoorden...

Kwaliteit is dat de ventielen altijd goed lopen
Kwaliteit is dat de trompet goed stemt van een lage f# t/m een hoge Q
Kwaliteit is dat elke noot er goed in klikt en niet zwabbert
Kwaliteit is dat de trompet goed is afgewerkt
Kwaliteit is dat de laklaag/zilverlaag/goudlaag er na jaren nog goed op zit
Kwaliteit is dat de trompet makkelijk aanspreekt en een volle klank heeft
Kwaliteit is dat een trompet helpt jouw geluid te produceren

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 20:14 

Dat is vrij duidelijk :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 21:01 

grandioso schreef:
Heb ongeveer 12 jaar op een bach ML72 stradivarius gespeeld.
:wink:

Welk genre speelde je hier mee en wat is de reden dat je iets anders ben gaan spelen (daar überhaupt over na ging denken!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 21:27 

brassheavy schreef:
Maar nogmaals, welke Calicchio en van Laar moet ik zeker gaan proberen?

Alle Calicchio´s!! en alle Vlaars´s. Van Calicchio zijn er nu ongeveer 9 verschillende types beschikbaar.[/quote]

Marcel, wat is de reden dat Pfeiffer naast Calicchio ook de van Laar niet gaat verkopen.
Meestal zie je dat na verloop van tijd een bedrijf (zoals Hub van Laar) er voor kiest om een groter afzetmarkt te zoeken (zeker als het zulke toppers zijn). Uiteindelijk is de commerciële kant ook zeer belangrijk (waarom ook niet andere landen?). Je ziet een soort tweestrijd tussen de Brabanders/Limburgers en de westerlingen! Wij moeten er wel ruim twee uur voor rijden (en dan maar te hopen dat het in één keer goed is). Ik ga liever naar Rijswijk om ze naast elkaar te testen (na twee uur rijden, ben ik al weer vergeten hoe ze speelt!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 22:27 

Hoe groot wil je dat Hub's afzetmarkt is? Hij verkoopt nu al in Australië, Japan, Amerika en noem maar op en heeft een wachtlijst van een half jaar... :lol:

Hub heeft liever dat mensen naar hem toe komen omdat hij dan alles voor je kan maken. Als hij ze bij een andere winkel legt, dan is het altijd maar een selectie van de modellen. Voor Nederland hoeft dat niet, voor het buitenland is dat natuurlijk een ander verhaal.

Als ik jou was ging ik maar eens naar een winkel toe, ik weet zeker dat je overal kunt slagen. Er zijn namelijk een hoop mooie toeters te koop van diverse merken. Yamaha heeft ook mooie toeters tegenwoordig voor een schappelijke prijs.

Het is alleen maar wat je wilt, gewoon een toeter kopen die kant en klaar is en die je na betalen mee kunt nemen of wat speciaals die op maat gemaakt is en waar je dus een paar maanden op moet wachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 22:32 

Paar maanden 8O

Heb een goede maand geleden gebeld en de levertijd was 10 maanden minimaal vertelde de dame achter de telefoon.

Kan best nu veranderd zijn btw ;-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur