trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Monette trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 00:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 109  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2009 23:56 

ik vind het verschil tussen 150 uur en 30 uur wel schokkend groot moet ik zeggen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 00:22 

Hans schreef:
Ruli schreef:
Monette bouwt zijn trompetten 1 voor 1, en dat is niet erg economisch... vanuit ons oogpunt. Maar om hem daarmee te beschuldigen van oplichting, want dat doe je als jij zegt dat het onzin is dat hij 150 uur over zijn instrumenten doet, vind ik dat erg ver gaan.

Tsja, ik wil je niet teleurstellen maar ik zeg dat inderdaad.
Is overigens geen vaststelling van mezelf maar ik heb het van meerdere betrouwbare bronnen.

Monette is een oplichter, Harrelson drijft zijn prijzen op via shill bidding, welke kleine bouwer is er nou nog te vertrouwen tegenwoordig????!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 01:10 

MarkGD schreef:
Hans schreef:
Ruli schreef:
Monette bouwt zijn trompetten 1 voor 1, en dat is niet erg economisch... vanuit ons oogpunt. Maar om hem daarmee te beschuldigen van oplichting, want dat doe je als jij zegt dat het onzin is dat hij 150 uur over zijn instrumenten doet, vind ik dat erg ver gaan.

Is overigens geen vaststelling van mezelf maar ik heb het van meerdere betrouwbare bronnen.

Monette is een oplichter, Harrelson drijft zijn prijzen op via shill bidding, welke kleine bouwer is er nou nog te vertrouwen tegenwoordig????!!!

iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken denk ik, als je veel geld wil uitgeven voor een toeter die volgens jou het beste speelt ter wereld, mij niet gelaten! ik denk dat het wat instrumenten kopen erop aan komt dat je koopt waar je jezelf goed bij voelt en waar je tevreden mee bent. of dat het nu 100 of 10.000 euro kost, als je er maar plezier aan hebt!

Besson Prestige (BE 2028)
Alliance RM2

Trompet:
Bach Strad 37 ML (Bb)
Yamaha Custom YTR-941L (C)
Yamaha Mark Gould

Bugel:
Hub Van Laar B2
Alliance 3

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 10:33 

Hans schreef:
Ruli schreef:

... je zal er vast niet gek van opkijken als ik mijn bron betrouwbaarder vind dan al jouw bronnen bijelkaar. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 11:05 

Kom, het is een vrij dagje en ik wil eens een parallelletje trekken.

Biostabil2000. Werd met veel blabla uiteindelijk toch als oplichterij gezien.
Yomanda: mensonterend levensgevaarlijk, dodelijke vrouw. Word en werd als oplichterij gezien.
Diverse afrikaanse gebedsgenezers die op eenzelfde wijze werkten, ook oplichterij.
Op wat minder bedreigend vlak: meneer Rensink. Werd als oplichting gezien.

Dan ga ik eens kijken naar meneer Monette en meneer Harrelson.

Die mensen ontwikkelden allemaal theorieen, waardoor hun mondstukken en trompetten het allebeste zouden zijn. En uiteraard waren die theorieen meteen ook de reden voor de prijs, die niet mals is.
( Even een kleine uitstap: filosofen krijgen vaak ook dik betaald voor het spuien van filosofieen dus misschien is Monette wel meer een dik betaalde filosoof dan een trompetbouwer ).

De trompetten echter zijn en blijven stukken dood metaal, gebogen tot een trompetvorm.
De mens erachter maakt het tot wat het is. En net als met Rensink, Yomanda of Biostabil2000: als je het gelooft is dat prima. Ik denk voor mezelf: a fool and his money are soon to be parted.

Kun je bij Monette spreken van oplichterij: absoluut ja. Maar nogmaals: we hebben het recht op eigen domheid, en als het werkt voor iemand, leven en laten leven. Het is net als bij placebo's. Ergens waar men in gelooft wordt al snel een waarheid.

Hans en Ruli: het is leuk als jullie met bronnen gaan gooien, maar wel even namen erbij, dat maakt het verifieerbaar. Tenzij je enige bron Monette zelf is, want dan ben je er gewoon ingetrapt :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 11:08 

volledig met je eens camel !

Besson Prestige (BE 2028)
Alliance RM2

Trompet:
Bach Strad 37 ML (Bb)
Yamaha Custom YTR-941L (C)
Yamaha Mark Gould

Bugel:
Hub Van Laar B2
Alliance 3

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 11:40 

camel schreef:
De trompetten echter zijn en blijven stukken dood metaal, gebogen tot een trompetvorm.
De mens erachter maakt het tot wat het is.

Eens. De mens erachter is de meest bepalende factor. Toch is er verschil in metaal en metaal. Getuige het feit dat we allemaal op verschillende soorten metaal spelen.
De vraag is of het verschil in metaal het verschil in prijs rechtvaardigt.
Voor sommige mensen wel, voor anderen niet.

Camel, correct me if i am wrong, ik meen te hebben gelezen dat jij op een Feniks speelt. Is volgens mij ook niet het goedkoopste metaal. Jouw grens ligt waarschijnlijk wat lager dan bijvoorbeeld die van Ruli. Vind je de prijs die je betaalt voor een Feniks of Taylor of welk ander merk dan ook wel rechtvaardig? Aangezien je erg tevreden bent, denk ik van wel. En dan maakt het ook niet meer uit wat je hebt betaald. Pas op het moment dat je niet tevreden, krijg je het gevoel te zijn opgelicht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 11:54 

Je hebt natuurlijk gelijk. Mijn Feniks was ook duurder dan ik wilde spenderen. Ik was op zoek naar iets van rond de 2000. En ik kwam terug met iets van bijna het dubbele...

Alleen: die trompet is wel uitzonderlijk vele malen beter dan de Monettes die ik heb geprobeerd. En dat zonder alle filosofieen erachter. Bij de Feniks betaalde ik de prijs van een meesterbouwer, inclusief de ontwikkelingskosten, die er bij een trompet altijd wel aanzitten. Maar ik betaal niet voor een hallelujah verhaal, waarvan ik denk dat die voor mij en voor niemand speltechnisch wat toevoegt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 109  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur