The Joker schreef:
En hoe vind je hem zelf spelen?
Helaas heb ik dankzij het weer op dit moment enorme kapotte lippen en (dus) embouchure problemen. Een serieus antwoord kan ik dus nog niet geven. Ik heb hem ook nog maar net een paar dagen. Ook kan ik niet vergelijken met de Jupiter. Ik heb begrepen dat er 2 versies van de Jupiter zijn: de oude had geen 7e positie, de nieuwe wel. Het lijkt er op dat de 7e positie op deze Thomann ook problematisch is. Maar ja, hoe vaak gebruik je die?
Je moet natuurlijk wel vooropstellen dat het geen serieus instrument is. Een echte sopraantrombone kost een veelvoud. Het is en blijft een show-instrument voor carnaval of voor kleine kinderen om trombone op te leren (dan natuurlijk wel in C met bassleutel aanleren!).
Het speelt op zich wel aardig (valt me niets tegen), maar daar speelt keuze van mondstuk natuurlijk ook erg mee Stemming mag met een schuif natuurlijk geen probleem zijn. Schuiven gaat prima. Ik wil proberen om wat ervaring op te doen door mee te spelen met ons jeugdorkest. Eens kijken hoe de overstap van goedkope schuiftrompet <-> Vincent Bach is.