trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Magenta Winds TP 2G trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 03:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Magenta Winds TP 2G trompet
BerichtGeplaatst: 13 apr 2013 15:03 

http://magentawinds.com/index.php?id=1

Je kunt best grotendeels gelijk hebben al zitten bij de door jou opgesomde merken een aantal trompetten die mij heel goed zouden bevallen maar dat is niet het punt. Volgens de "we" (wie zijn deze "we"?) van bovengenoemde website komen de toeters uit Taiwan, geen chinezen dus, dat scheelt. Maar het echte probleem is: als je zo'n Magenta koopt voor 700 euro en je kind (zoals bij de OP) stopt er mee zul je moeite hebben een dergelijk merk trompet voor 100 euro te verkopen, dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Degene die op marktplaats een Magenta aanbiedt en waarschijnlijk degene is die een bod van 500 euro vd OP had, biedt hem nu aan vanaf 150 euro, zo gaat dat.
Ten tweede, als je voor 600 of 700 euro zo'n nieuwe Magenta koopt weet je niets af vd duurzaamheid er van. Hoe houden de ventielen zich, hoe gaat het met red rot? Dat soort dingen. Bij elkaar maakt het dat je VEEL beter voor minder geld een 2e hands Yamaha 4335, een Capri of een Challenger 1 kan kopen. Een korte inventarisatie van ebay, marktplaats e.e. leert dat je in enkele minuten een honderdtal "mindere" merken zoals jij dat noemt, kunt verzamelen. Wat moeten we daarmee?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 apr 2013 23:09 

Vandaag de trompet gekocht bij een zeer aardige en kundige man.
Wij zijn erg blij dat we deze trompet hebben gekocht. Wij danken iedereen voor het advies.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013 02:10 

neelle schreef:
Vandaag de trompet gekocht bij een zeer aardige en kundige man.
Wij zijn erg blij dat we deze trompet hebben gekocht. Wij danken iedereen voor het advies.

Veel speelplezier en geluk ermee! FIJN:)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013 07:23 

Idd, heel veel plezier ermee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013 08:54 
Moderator

schultentrompet schreef:
Wat mij betreft moet jezelf opzoek gaan naar een trompet die het best bij je past. (Ongeacht merk)

Waarom moet het altijd een bekend merk zijn?omdat iedereen hierop speelt?
Of omdat een bekende trompettist hierop speelt en deze aanbeveeldt?
Ik ben zelf een half jaar lang aan het zoeken en testen geweest naar een trompet die bij mij past.
Ik heb gespeeldt op een Bach,Getzen,HvL,Yamaha,Conn, en kon hier geen keus uit maken.

Waarom het een bekend merk moet zijn? Omdat die zich wellicht al bewezen hebben? Al die merken waar jij op gespeeld hebt, en geen keuze hebt kunnen maken, hebben zich ruimschoots bewezen. Bewezen qua bouwkwaliteit, en speelcomfort. Deze merken bestaan al vele jaren, en hebben vele crises overwonnen, om toch maar steeds weer bij de top te horen.
En juist bekende trompettisten aan zich weten te binden, die niet kiezen voor een goedkoop toetertje, maar kiezen voor kwaliteit, speelgemak. Dat wat zij in een trompet zoeken. Tuurlijk, dat Chuck Findley op een van Laar speelt, wil niet zeggen dat ik erop weg kan. Maar het geeft wel aan dat van Laar in staat is om een veeleisende speler tegemoed te kunnen komen.
Dat jij uit al die merken die je opnoemt geen keuze kan maken, ligt meer aan jou, dan aan die merken. Dat geeft verder niks. Ik kan ook vrij weinig met de merken die jij noemt. Maar dat wil niet zeggen dat iemand dan maar voor een goedkope aziaat zou moeten gaan. (Of in dit geval een onbekende, toch best wel vrij prijzige aziaat, die zich nog helemaal niet bewezen heeft).

schultentrompet schreef:
Wat ik eigenlijk wil zeggen : Ga gewoon op je eigen gevoel en geluid af wat bij jou en je trompet past en hoe hij voornamelijk voor jezelf aanspreekt.

Ik ben uitgekomen op de Magenta Winds TP 2G die ik ook heb uitgeprobeerd ( De verzilverde versie) en er telkens als beste uitkwam.
Ik heb de TP 2G Mat aangeschaft bij Matthews Muziek in Edam.Maar bij een
andere muziekwinkel uit Duitsland heb ik hem op bruikleen mogen testen.

Met Vr. Gr.

Goeie tips, en dus blijkbaar iemand die positieve ervaringen met dit merk heeft. Dus vertel me meer. Hoe lang heb jij dit instrument al, en hoe voelen de ventielen. Meer info, jij bent de gebruikersdeskundige hier 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013 10:07 

Citaat:
Goeie tips, en dus blijkbaar iemand die positieve ervaringen met dit merk heeft. Dus vertel me meer. Hoe lang heb jij dit instrument al, en hoe voelen de ventielen. Meer info, jij bent de gebruikersdeskundige hier

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar:)
vertel!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 apr 2013 12:30 

joostv schreef:
Dan bied je hem toch niet aan? Maar goed... Daarom zit ik ook niet id handel...
Ik zou niet aanbieden waar de marge zit maar wat ik goed vind...
tja...

Tsja, daar weet ik alles van :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur