trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Waar is Holton gebleven
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 10:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waar is Holton gebleven
BerichtGeplaatst: 08 nov 2008 16:09 

Een tijdje terug was er de vraag waar Holton gebleven was.
Welnu, Holton is niet meer, dwz de trompettenlijn is niet meer. Holton maakt alleen nog hoorns, zoals Leblanc de koperafdeling heeft gesaneerd. Dus geen Sandoval Schilke-kopie meer, en ook geen Martin meer. Oftewel, het gehele concern maakt nog maar 2 behoorlijke trompetten, de Bach Strad en de Conn Vintage One :cry: .

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2008 16:29 

Ik vraag me af of dat een heel erg gemis is...

De laatste keer dat ik het topmodel van Holton bespeelde was het al minder als de Bach strad.

Het lijstje met ( voor de hand liggende ) keuzes voor de hedendaagse trompettist.

Bach
Benge
Conn
Yamaha
Stomvi
Calicchio
Kanstul
B&S
Straub
Schilke
Taylor
Monette
Eclipse
Van Laar
Martens
Lechner
Dowids
Schagerl
Getzen
Selmer
Thein
Scherzer
Courtois
Pheaton
Stage 1
Adaci

En ik zal er gegarandeerd veel niet genoemd hebben. Ik denk dat die merken meer maken dan waar 1 trompettist naar kan zoeken. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2008 16:43 

Op de verzamelpagina http://trompet.startpagina.nl/ staan er nog wat meer, inclusief de links.
Ook op de site http://www.erikveldkamp.nl/ staan er onder Links een behoorlijk aantal.

Profiel  

Berichttitel: nou en?
BerichtGeplaatst: 14 nov 2008 13:40 

Dat Holton geen trompetten meer maakt verbaast me niks. De kwaliteit van hun instrumenten was abominabel, terwijl ze er een prijskaartje aanhingen waar een paard de hik van zou krijgen: zo om en nabij de prijs van een Bach Stradivarius terwijl die toch echt een stuk degelijker is.
De MF horn van Mark -waar ik al eerder over gemeld heb- ,op zich een fantastisch instrument, krijgt nu zelfs rotte plekken op de derde pomp...... toetertje van hoogop 5 jaar oud. Voor de volledigheid, de leadpipe en de stempomp hadden al de waterpokken.
Geen beste reclame lijkt me: Aan de pik van de consument komt ook een eind; daar kan je niet op blijven trappen.
Kan je zeggen "En die Yamaha 6310Z van jou dan met die red rot achter het 1ste ventiel?" Tsja, ook niet best, maar die kostte nieuw de helft van een ST 306. Uiteraard niet minder schandalig maar de prijs verzacht enigzins de pijn.

Gaat de consument dan eindelijk wakker worden? Dan zie ik het nog somber in voor Yamaha. Hoewel, die maken natuurlijk ook buitenboordmotoren :D!

Kortom, Holton is dood, Lang Leve Holton!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2008 16:54 

Ik heb hele andere ervaringen met Holton. De MF horn die wij hier thuis hebben van pakweg 10 jaar oud wordt iedere dag intensief gebruikt en vertoont nog maar weinig tekenen van slijtage. Misschien hebben we geluk gehad, maar ik denk dat deze nog wel een aantal jaartjes meegaat.

Ik ben het overigens wel met Marnix/Camel eens dat er meer dan genoeg keuze is, dus waarschijnlijk zal Holton niet erg gemist worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2008 17:00 

Natuurlijk gaat Holton niet gemist worden, dat is het probleem niet. Het was al ff geleden dat ze een goed instrument hebben afgeleverd. Ik vind het alleen jammer dat een oud merk met een rijke historie op zo'n manier de nek wordt omgedraaid :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2008 18:02 

Tja, er zijn zoveel bedrijven met een rijke historie die op een gegeven moment verdwijnen. Dan had Holton er maar voor moeten zorgen dat ze een beter en populairder product hadden, dan hadden ze nog op eigen benen gestaan.

Kijk maar naar de problemen van GM en Ford. Die gaan ook ten onder als ze niet met producten op de markt komen waar de consument op zit te wachten. Dan kun je wel veel historie hebben maar dat helpt je daar niet bij.

Survival of the fittest en zo...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2008 18:14 

Klopt, alleen het probleem is dat Holton daar zelf geen zeggenschap meer over had. Evenals King, Conn, Benge, Martin, LeBlanc etc., al de Steinway merken.
De lui die daar aan het bewind staan interesseren zich geen r**t voor de produkten waar ze mee bezig zijn, als de cijfertjes maar kloppen. Het maakt ze niet uit of het nu trompetten, auto's of condooms zijn.

We hebben het ook gezien aan Getzen, sinds de familie weer terug is in de leiding, gaat de kwaliteit met sprongen vooruit gelukkig. De Mike Vax is echt een fantastische trompet :D

Schilke heeft het wel begrepen, die hebben de zaak pas overgedaan toen ze iemand hadden gevonden aan wie ze het met een gerust hart konden nalaten, in de persoon van Andrew Naumann.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur