Tom Pret schreef:
Wat bedoel je met dat je niet weet wat je krijgt?
Je speelt toch op een instrument en als het bevalt in combinatie met de prijs, dan is het toch duidelijk?
Ik kan mij bovendien niet voorstellen dat een trompet goed genoeg functioneert,
en dat na een jaar de ventielen ineens gaan weigeren, da's toch niet logisch?
Ik heb niets tegen 2e hands instrumenten, maar ik wilde alleen maar zeggen dat die Aziatische trompetten goed zijn voor die prijs.
De klank laat m.i. wel te wensen over, maar over het algemeen stemmen ze goed, lopen de ventielen goed,
en je krijgt er ook nog een mondstuk bij en een mooi koffertje, dát noem ik geen slechte deal voor 200 euro...
Ik speel zelf alleen Bes trompet, dus van de C trompetten kan ik het niet beoordelen.
En als het niet bevalt? Een goedkope Aziaat, mag dan tegenwoordig marginaal beter zijn dan vroeger, nog steeds lever je enorm in. Want reken maar dat je je aankoopbedrag er nooit meer uithaalt.
Het is niet logisch dat de ventielen het na een jaar begeven. Net zo min als dat het logisch is dat de lak eraf vliegt, of dat de buizen onder je handen wegrotten. Maar de prijs moet ergens vandaan komen. Nee, die arbeiders daar verdienen niet goed. Maar er moet meer bespaard worden. Dus besparen ze op kwaliteit van het materiaal.
En als de klank te wensen overlaat, dan is 200 euro toch ook zondegeld??? Je wil toch een instrument dat comfortabel is, en jou zo goed mogelijk helpt je geluid te realiseren dat jij wil?
De topicstarter wil trouwens een C trompet, en geen bestrompet.
Waarom denk je dat er zoveel dure instrumenten bestaan? Waarom denk je dat beroepsmusici, maar ook veel amateurs vreselijk veel geld investeren in een goed instrument? Omdat die goedkope aziaten wellicht economisch leuk zijn, maar daar houdt t op. Mensen die er hun geld mee moeten verdienen, of mensen die zo veel plezier halen uit hun hobby, willen ook graag iets goeds. Iets waar ze zich prettig bij voelen, iets wat bij ze past. En dat kost meer geld dan een toetertje uit China.