BertS schreef:
Wat mij betreft moet er niet al te veel flauwekul om de muziek heen zitten (zoals German Brass het doet vind ik het OK, Canadian Brass is wat mij betreft the limit, Mnozil Brass gaat volgens mij over de (lees mijn) limit). De flauwekul moet mij in ieder geval niet te veel van de muziek afleiden.
Je kunt Mnozil Brass naar mijn mening niet vergelijken met Canadian en German Brass, en wel om de volgende twee redenen:
1. Bij German en Canadian Brass is de muziek één ding, en de grappen een ander waar bij Mnozil de hele show één geheel is. GB en CB brengen een concert in de klassieke opzet, met "practical jokes" tussen de muziek door, Mnozil verzorgt een avond-(of middag-) vullende theatershow.
2. Bij Mnozil Brass is de "lichte muziek" beter verzorgd. German Brass kan gewoon helemaal niet swingen, Canadian Brass soms bij vlagen, en Mnozil Brass kan swingen als een goede bigband, doordat een groot deel van Mnozil Brass bestaat uit goede lichte muzikanten, wat bij de andere twee ensembles absoluut niet het geval is.
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL