trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nationale Taptoe
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 22:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2007 12:17 

Ik ben het helemaal met Ruli eens. Ik denk zelfs dat de top 'amateur' korpsen (wat is amateur in dit geval?) een aantal defensieorkesten ook muzikaal de baas kunnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2007 12:20 

als de ene helft semi-prof is en de andere helft ingehuurde profs dan is het idd een ander verhaal. Maar zoals je al de terechte vraag stelt; zijn dit wel amateurs?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2007 12:24 

Citaat:
En dat terwijl we de wereldkampioen show binnen de grenzen hebben, de AMATEURS denderen wat dat betreft de PROFFESIONELE nederlandse korpsen voorbij... heel vreemd

is niet zo vreemd....hoeveel tijd denk je dat de professionele orkesten hebben??

Amateurkorpsen besteden er mss wel 10 keer 3 uur repetitie aan ( alleen al aan exercitie, muziek niet meegerekend) en dan ben ik nog mild...en ze kunnen het vervolgens ook nog is 10, 20 , sommige 30 keer uitvoeren........

Militair orkest heeft misschien 3 tot 5 keer een repetitie van 3 uur incl muziek. en voert de show niet zo vaak uit. een professioneel orkest bij defensie heeft namelijk ook andere belangrijke dingen te doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2007 14:48 

TKMAR solo vond ik toch wel redelijk tegenvallen op CD is ie toch echt beter..

Maar me complimenten voor Stokkel van de FKKLBW zijn solo was SUPER.
Verder vond ik de Royal Marines ook waanzinnig strak :)

Filmpjes van de taptoe staan op http://www.helemaaldol.nl

Laatst bijgewerkt door flipper op 01 okt 2007 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2007 16:14 

euphonic schreef:
Citaat:
En dat terwijl we de wereldkampioen show binnen de grenzen hebben, de AMATEURS denderen wat dat betreft de PROFFESIONELE nederlandse korpsen voorbij... heel vreemd

is niet zo vreemd....hoeveel tijd denk je dat de professionele orkesten hebben??

Amateurkorpsen besteden er mss wel 10 keer 3 uur repetitie aan ( alleen al aan exercitie, muziek niet meegerekend) en dan ben ik nog mild...en ze kunnen het vervolgens ook nog is 10, 20 , sommige 30 keer uitvoeren........

Militair orkest heeft misschien 3 tot 5 keer een repetitie van 3 uur incl muziek. en voert de show niet zo vaak uit. een professioneel orkest bij defensie heeft namelijk ook andere belangrijke dingen te doen.

...ik vind tijdgebrek een heel slecht excuus. Alsof de amateurs meer tijd in hun hobby kunnen steken als de profs aan hun baan...
Als dat echt het geval is dan zouden ze moeten overwegen niet langer deel te nemen aan een taptoe. Beter niet marcheren dan slecht marcheren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2007 17:29 

Citaat:
ik vind tijdgebrek een heel slecht excuus. Alsof de amateurs meer tijd in hun hobby kunnen steken als de profs aan hun baan...
Als dat echt het geval is dan zouden ze moeten overwegen niet langer deel te nemen aan een taptoe. Beter niet marcheren dan slecht marcheren

Het is geen excuus, het is een feit. Dat een prof er meer tijd insteekt is duidelijk, muzikaal is dat vaak wel te horen.......maar er is niet altijd tijd om een rete strakke show in te studeren, zoals dat bij amateurs gebeurt, domweg omdat de primaire taken van de militaire muzikanten zijn, het ondersteunen van militair ceremonieel en koninklijke aangelegenheden en concerten.
Of denk je dat ze bij die militaire orkesten hele dagen aan marcheren zijn ofzo??

Maar goed het zal altijd wel een discussie zijn waar nooit iemand het eens wordt......zolang de meeste mensen ervan genieten, van de kwaliteit van de muziek, de ambiance etc....dat is het belangrijkste mijn inziens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2007 17:30 

Citaat:
Of denk je dat ze bij die militaire orkesten hele dagen aan marcheren zijn ofzo??

Ik zie in je scherm een link staan naar een militair orkest......dus dan weet je het mss wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2007 18:57 

euphonic schreef:

Ik zie in je scherm een link staan naar een militair orkest......dus dan weet je het mss wel.

Ik heb idd bij het Fanfarekorps der Limburgse Jagers gespeeld, en dat korps blonk uit in excersitie... al zeg ik het zelf. Ze zijn na de afschaffing van de diensplicht samengegaan met de Genie, dat werd de FKKL, Intussen waren de trompetterkorpsen van de cavelerie samengegaan met die van de Artillerie, genaamd trompetterkorps Bereden wapens. Deze korpsen werden ook weer samengevoegd en dat werd de FKKLBeredenWapens.

De excersitie van MIJN korps is in het NIETS verdwenen en ze marcheren nu net zo als de proffesionele korpsen van toen als KMK, JWF en de rest van het soepie, waar we altijd vreselijk om moesten lachen.

Begrijp me niet verkeerd, de proffesionele korpsen waren MUZIKAAL vele malen beter dan de dienstplichtige-. Maar zo te zien deden ze NIKS aan exercitie, en dat is intussen niet verbeterd.

Waarom zou het in de "andere landen" wel strak kunnen? Het lijkt soms wel of we hier in Nederland niet strak willen. Kijk maar eens bij het journaal, wanneer een kist van een amerikaan uit een vliegtuig wordt gedragen of die van een nederlander, ik schaam me rot dat het er altijd zo knullig uitziet....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur