trompet.nl > forum > Toon onderwerp - 10.12 BIMHUIS: AJO & Jazzmania (DVD presentatie)
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2006 23:46 

inderdaad, ik had vrolijk op mijn kalender staan Amsterdam jazz orkest terwijl op de kaartjes JOC stond :oops: Geen Wim dus.hahaha helaas, ik weet niet of het bij het AJO wat meer spettert? Tussen Peter Beets en Cor Bakker ontstond een lekke duel maar de rest van de solisten was erg tam

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2006 11:03 

harpje schreef:
inderdaad, ik had vrolijk op mijn kalender staan Amsterdam jazz orkest terwijl op de kaartjes JOC stond :oops: Geen Wim dus.hahaha helaas, ik weet niet of het bij het AJO wat meer spettert?

Ik heb het JOC een aantal keren live gehoord en ik kan me bijna niet voorstellen dat deze band niet spettert. Naar mijn mening heeft het JOC de heftigste trompetsectie van Nederland: Wim Both, Jelle Schouten, Rini Swinckels, Ruud Breuls, Jan van Duikeren? (even uit mijn hoofd, ben niet zeker). En ook de andere secties bevatten niets dan de absolute top van Nederland: Allard Buwalda, Martijn Sohier, Martijn Vink, Peter Beets, enz. enz. enz.

Niets ten nadele van het AJO (heb ze nooit gehoord, maar weet bijna zeker dat het een geweldige band is), maar volgens mij is dat meer een studentenband?

(P.S. Wim, doe je Jos van den Heuvel en David Mast de groeten van me...)

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel: ajo/joc
BerichtGeplaatst: 18 dec 2006 19:46 

inderdaad het joc is niet te vergelijken met het ajo. Maar niet alle concerten van het joc spetteren?! het hangt erg van het repertoire wat ze die avond/dag spelen.

De beste mensen in een band bepaald nog niet of het een leuke band is om naar te luisteren, en laten we eerlijk zijn wat de een mooi vindt vindt iemand anders weer niets.

de top 5 bands in Nederland hebben denk ik ieder voor zich goede mensen zitten met bijzondere kwaliteiten, sommige mensen spelen in meerdere bands, iedere band heeft ook een eigen gezicht/doel. Het is maar net wat je aanspreekt.
Mijn top 6 is denk ik:
1)Metropole Big band- beste collectief spelen vaak met elkaar.
2)JOC- iedere maand in het BIM huis, goede secties en solisten repertoire is niet altijd leuk.
3)New Cool Collective - een swingende machine - beperkt repertoire maar echt lekker.
4)Holland Bigband - spelen alles - waar dan ook - altijd spannend en vol energie - energieke bandleider.
5-6)Konrad Konselleck - bijzonder repertoire en solisten altijd een bijzondere verrassing / New Generation BB - fanatiek - jonge talenten - beetje eigenzinnig maar wel leuk.

Ik denk dat band zoals het AJO tot de absolute sub top behoren, maar is ook geen amateur bandje meer te noemen.

Alle bands zijn ook op cd te beluisteren, Holland big band neemt in februari hun eerste cd op en het AJO in Maart.

Ik speel wel eens in 4 van boven genoemde bands en ik vind ze allemaal bijzonder.

Kortom ga kijken en zoek die bands op, ze verdienen een publiek. Wat is er nog mooier dan live muziek.
bv. 14 Januari Toomler , Amsterdam met de Holland Big band.

Nou dit was weer een promotie rondje voor de big bands. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2006 10:56 

Yamahaddatdangezegd schreef:
harpje schreef:
inderdaad, ik had vrolijk op mijn kalender staan Amsterdam jazz orkest terwijl op de kaartjes JOC stond :oops: Geen Wim dus.hahaha helaas, ik weet niet of het bij het AJO wat meer spettert?

Ik heb het JOC een aantal keren live gehoord en ik kan me bijna niet voorstellen dat deze band niet spettert. Naar mijn mening heeft het JOC de heftigste trompetsectie van Nederland: Wim Both, Jelle Schouten, Rini Swinckels, Ruud Breuls, Jan van Duikeren? (even uit mijn hoofd, ben niet zeker). En ook de andere secties bevatten niets dan de absolute top van Nederland: Allard Buwalda, Martijn Sohier, Martijn Vink, Peter Beets, enz. enz. enz.
quote]

Inderdaad de trompetsectie denderde er vet op los maar de rest dus niet. De bonesolist was zelfs ronduit iel te noemen. Ik had ze al eerder in het concertgebouw gehoord en dacht dat de solisten misschien hun dag niet hadden maar nu was het weer zo. Het zal ook wel zijn wat de bandleider wil maar ik hou toch wat meer van vette, smerige solo's en niet van zachte haast klassiek beschaafde solo's.

en inderdaad Peter Beets is altijd goed en daar zie je het dus wel vanaf vlammen maar bij de rest (uitgezonderd de trompettisten) dus echt niet. Maar ja dat is mijn mening.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur