trompet.nl > forum > Toon onderwerp - blinde jury WMC???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 04:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

blinde jury WMC
ja 72%  72%  [ 31 ]
nee 16%  16%  [ 7 ]
geen mening 12%  12%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 43
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2005 14:11 

Zelfs als de jury blind zou jureren zouden korpsen toch weer manieren vinden om de jury te beinvloeden. Ik denk dus dat het weinig zin heeft om blind te jureren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2005 15:18 

ik ben er behoorlijk zeker van dat je een andere uitslag krijgt als je de jury blindeert

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2005 15:33 

Het uiterlijk van een orkest speelt volgens mij toch een erg belangrijke rol. Als er 2 orkesten spelen, beide op hetzelfde niveau, waarvan er één er duidelijk meer verzorgt uitziet (mooie dames in rokken/ jurken en heren in smoking versus een figuurloos oud legergroen fanfare uniform), dan ben ik zelf al sneller geneigd beter te luisteren en een hogere waardering te geven aan het 'mooie'orkest.
Ik denk niet dat dat bij de (met name mannelijk juryleden) geen enkele rol zal spelen...

Ik heb zelf ook wel eens een juryrapport gehad waarbij apart vermeld werd dat het orkest een jonge, frisse en sprankelende uitstraling had. Daar werd echt niet de klank of muziek mee bedoelt!!! (zo fantastisch speelde we zeker niet!). We zaten met 6 jonge meiden in rokken, jurken en glitters op onze armen en decollete vooraan.... vandaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2005 15:46 

Zoals ik al zei:

Zij die vinden dat wat de jury ziet geen invloed heeft op hun professioneel oordeel, zouden er ook geen graten in mogen zien dat de jury niets ziet ;-)

Laatst bijgewerkt door Moon op 18 jun 2005 13:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2005 11:21 

Tja, jureren is sowieso een puur persoonlijke zaak natuurlijk, de 1 let op andere dingen dan de andere. Puur objectief is ook niet mogelijk en inderdaad uitstraling speelt hierbij ook een rol.

Ik zou dus zeggen; niks veranderen, voorkom alleen belangenverstrengeling of iets dergelijks

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 16:50 

Cedric schreef:
STRAUB schreef:
Wat een onzin allemaal. Net of de jury op het wmc niet proffesioneel genoeg is om een korps op hun kunnen te beoordelen. Ik geloof allemaal niet in die onzin als, dat jury lid laat dat korps winnen.
wanneer een korps slechte punten krijgt ligt het altijd aan de jury. Wanneer datzelfde korps goede punten krijgt hoor je ze niet. Wanneer je "slechte" punten haald moet je eerst maar eens bij jezelf (korps) gaan kijken, dit is namelijk echt niet voor niets.

Als je op een kwartpuntje na geen wereldkampioen wordt.. En de organisatie graag een buitenlands korps wil laten winnen.. Dan doet de "jury" hier gewoon aan mee...

Op een kwart puntje "verliezen" is inderdaad jammer. Maar als je zo al denkt over een concours en het jury systeem ervan moet je niet aan een concours deelnemen maar gewoon lekker mooie concerten geven en als het weer eens tijd wordt om op concours te gaan er het beste van maken maar niet gaan om te winnen. Als je naar een wmc gaat wil je winnen dat begrijp ik maar aan een gewoon bondsconcours hangt niets van af.

En vertel mij niets, wij zijn met onze club op een kwart punt na europees kampioen geworden en dat was ook zuur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 23:43 

Als het systeem met succes elders wordt toegepast, zou je het toch enkel kunnen bejubelen !

Wat is het belangrijkst voor de muziek: de ogen of de oren...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur