ik denk dat de NPS het bewaard voor NPS output want ze stonden er overal. jaja ik ben er weer. Het was gisteren 6.15 uur dat ik in mijn bedje lag. Ik ben naar het Bel Air gegaan waar alle grote jongens (en meisje) jammen. Ze kwamen allemaal voorbij en tussen die geweldenaren stond dan een bekende hollandse trompetiste, slank met lang blond haar. Ik kan nu niet op haar naam komen
De Charley Parker Legacy in de Jan Steenzaal liep dus uit op een 2 uur durende jamsessie. Roy Hargrove, Don Byron, Engels, allemaal kwamen ze in de rij staan om te spelen en toen was er even geen pianist en kwam er volgens mij een hollandse blaag van 16 jaar achter de piano zitten. De frontman was helemaal overdonderd en vroeg hoe oud hij was. Maar wel spelen als een tiet met al die mannen. Daarna zag ik al diezelfde mannen dus ook in Bell-Air. ik heb me op de mailinglist laten zetten dus hoor volgend jaar precies waar ze weer gaan jammen.
Turbo ellie ook gezien en gehoord tijdens haar concert en tijdens het jammen. Klonk lekker relaxed. Die Peter Beets is ook fantastisch. Erik was ook weer lekker in de hoogte aan het bleren met het Dutch Orchestra. De klarinettist moest in het eerste nummer de vingers toch nog wat opwarmen want dat liep niet helemaal soepeltjes maar toen ze eenmaal warm waren
De Nederlanders waren zowiezo fantastisch: Calefax rietkwintet met Tony Overwater was weer een hoogtepunt. Dat klonk gewoon als een bigband met 5 van die rietinstrumenten

IPC orkest natuurlijk en Ernst Reisiger met indiase tablaspeler en Nederlands-Molukse zageres werd ook weer een feest. De Dizzy Gillespie band met Roy hargrove was zo slecht van geluidskwaliteit dat het te treurig was voor woorden. Mikes stonden niet aan, solo's kwamen niet echt uit de verf en dat in de PWA zaal. Oh ik vergeet bijna Don Byron te noemen op klarinet en sax. Ik denk dat ik dat het grootste hoogtepunt van Northsea vond dit jaar. Wat een geweldenaar en wat weet hij de rest van de groep op te stuwen.
Volgend jaar zijn we weer van de partij en gaan we weer naar de jamsessies toe. ik ga nu lekker naar mijn bed toe en ik vrees dat de repetitie vanavond niet door mij bezocht wordt