trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 05:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2005 12:12 

Moon schreef:
Vanavond is het dan zover voor ons.

Thumbs up en dan --> hard gaan (b)

Veel succes.
Hoe gaat het bij jullie ?
Ik moet zondag uit mijn schulp kruipen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2005 17:30 

symphonic-fan schreef:
Moon schreef:

Veel succes.

Nu de drank uit mijn lichaam is:

Met de Koninklijke Harmonie van Peer hebben we in concertafdeling een resultaat behaald van 90,90% wat ons op een mooie vijfde stek plaatst.

Met het Jeugdorkest van dezelfde vereniging zetten we als eerste orkest de toon in derde divisie en behaalden een score van 85,50% die slechts door het allerlaatste orkest geklopt werd. Een mooie vice-wereldkampioen !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2005 09:13 

Moon schreef:
symphonic-fan schreef:
Moon schreef:

Veel succes.

Nu de drank uit mijn lichaam is:

Met de Koninklijke Harmonie van Peer hebben we in concertafdeling een resultaat behaald van 90,90% wat ons op een mooie vijfde stek plaatst.

Met het Jeugdorkest van dezelfde vereniging zetten we als eerste orkest de toon in derde divisie en behaalden een score van 85,50% die slechts door het allerlaatste orkest geklopt werd. Een mooie vice-wereldkampioen !
Dikke proficiat, heb jullie niet gehoord, had toen generale.
Moet er ook rek. meehouden, dat ze dit jaar heel streng waren of eindelijk realistisch.
Méér als de helft is gedegradeerd, vroeger gaven ze niet snel onder de 90.
Heeft U Wolder gehoord ?
Wat was uw indruk.
Ik ben heel tevreden, ook heel veelpositieve reacties gehad. Pas op als het U niet aanstond, geen probleem, kan wel tegen kritiek.
Was allang blij dat we 90 % hadden, was ik eerst bang voor, maar na het concert had ik er wel redelijk vertrouwen in.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2005 12:58 

Dag symphonic-fan,

Ik heb Wolder over de radio kunnen volgen.

Ik had een soortgelijk gevoel als bij ons optreden, waar ik ook vond dat alles goed liep op enkele dingen na... Maar ik vermoed dat de jury ook een bepaald deel van het programma minder heeft geapprecieerd... Ik had het persoonlijk niet zo voor die viool :wink:

Op hafabra.net kon ik al lezen dat de jury mogelijks veel aandacht heeft besteed aan de transparantie van het orkest, wat in Goorhuis bij momenten toch een zware taak is...

Als je het overzicht van de resultaten ziet, dan kan je enkel tot de conclusie komen dat je voor een score van 90% deze keer echt moest vechten in HCA! Ried (wereldkampioen eerste divisie in 2001 nota bene voor ons orkest) moest het dit maal stellen met 83,50% en een derdelaatste plaats ... en slechts 7 van de 15 orkesten zijn zeker van behoud... Een score van 90% mag je met volle trots dragen denk ik :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2005 11:45 

Moon schreef:
Dag symphonic-fan,

Ik heb Wolder over de radio kunnen volgen.

Ik had een soortgelijk gevoel als bij ons optreden, waar ik ook vond dat alles goed liep op enkele dingen na... Maar ik vermoed dat de jury ook een bepaald deel van het programma minder heeft geapprecieerd... Ik had het persoonlijk niet zo voor die viool :wink:

Op hafabra.net kon ik al lezen dat de jury mogelijks veel aandacht heeft besteed aan de transparantie van het orkest, wat in Goorhuis bij momenten toch een zware taak is...

Als je het overzicht van de resultaten ziet, dan kan je enkel tot de conclusie komen dat je voor een score van 90% deze keer echt moest vechten in HCA! Ried (wereldkampioen eerste divisie in 2001 nota bene voor ons orkest) moest het dit maal stellen met 83,50% en een derdelaatste plaats ... en slechts 7 van de 15 orkesten zijn zeker van behoud... Een score van 90% mag je met volle trots dragen denk ik :-)

Viool was maar even aanwezig, een goede violiste overigens.
Desi vonden de juryleden een geweldige keuze. Was eigenlijk een breekpunt, waren er heel bang voor, maar op het laatste toch nog wat recht gekregen en dan uiteindelijk toch behoorlijk gespeeld voor ons kunnen.
Van de laatste 3 edities is WOlder de enigste kampioen van eerste divisie die naar de promotie overeind is gebleven.
De Italianen kampioen in 1993 in eerste divisie voor Wolder dan nog (dat toen tweede werd) , haalden ook geen 90 % in 1997.

Vroeger gooiden ze met de punten, dat was niet meer reëel. Nu is de vraag, zijn ze nu realistisch geweest of gewoon heel streng, om het kaf van het koren te scheiden.
Als ze dit aanhouden, dat wordt het wel heel erg beven voor veel harmonieën.
Waaronder Wolder, Peer met de nieuwe dirigent niet.
15 harm. voor concertafdeling is ook veel, misschien wilde ze daar toch wat aan doen.
Ook al haalt ge misschien maar 90.8 % voor velen, is het deze keer toch zeker een knappe prestatie, zoals U al aanhaalde.
Tekende er ook van te voren voor, want was eerlijk gezegd toch een beetje bang voor de degradatie. Plaatsen 4 en 6 lagen heel kort bij elkaar.
Vorige keer waren we 4de geeindigd, de derde toen is nu dus ook gedegradeerd met 88 %.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2005 21:25 

symphonic-fan schreef:
Van de laatste 3 edities is WOlder de enigste kampioen van eerste divisie die na de promotie overeind is gebleven.

En Achel ;) (jaja ik weet het, de fanfares is een heel ander verhaal; maar ik kon het toch niet laten :P )

Citaat:
Vorige keer waren we 4de geeindigd, de derde toen is nu dus ook gedegradeerd met 88 %.

Die degradatieregels gelden alleen voor de Nederlandseorkesten aangesloten bij de LBM (en FKM?) dacht ik. Of zal men er over 4 jaar toch rekening mee houden bij de inschrijvingen voor het volgende WMC. Zal bv. Ried dan geweigerd worden voor de concertafdeling????

Buitenlandse deelnemers worden normaal ingedeeld op basis van een CV dat ze inleveren bij de inschrijving...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2005 10:36 

Jan H schreef:
symphonic-fan schreef:
Van de laatste 3 edities is WOlder de enigste kampioen van eerste divisie die na de promotie overeind is gebleven.

En Achel ;) (jaja ik weet het, de fanfares is een heel ander verhaal; maar ik kon het toch niet laten :P )

Citaat:

Die degradatieregels gelden alleen voor de Nederlandseorkesten aangesloten bij de LBM (en FKM?) dacht ik. Of zal men er over 4 jaar toch rekening mee houden bij de inschrijvingen voor het volgende WMC. Zal bv. Ried dan geweigerd worden voor de concertafdeling????

Buitenlandse deelnemers worden normaal ingedeeld op basis van een CV dat ze inleveren bij de inschrijving...

Zal het eens navragenodra ik meer weet, zal ik iets laten weten.
Ik vrees dat Ried de volgende keer zal verzaken, die 83 % moest naar het schijnt nog al straf zijn (zeg maar zeer streng).
De jury wordt niet gespaard, heb het verslag gelezen van ons en wat die mannen schrijven klopt als een bus, dus zo slecht zullen ze dus ook niet zijn.

Is wel te hopen voor jullie dat Ivan zijne job met uw fanfare kan combineren, is op een gegeven momentje wel kantje boordje geweest als ik mij niet vergis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2005 12:36 

symphonic-fan schreef:
Is wel te hopen voor jullie dat Ivan zijne job met uw fanfare kan combineren, is op een gegeven momentje wel kantje boordje geweest als ik mij niet vergis.

Dat hoop ik ook! Maar voor het moment zie ik geen redenen om daar aan te twijfelen. We weten dat Ivan het druk heeft, en dat zal zo blijven. Als hij op concertreis is met het KCO, wordt er met gastdirigenten gewerkt of houden we groepsrepetities.

Concert en dergelijke moeten ruim op voorhand gepland worden. Maar dat zal bij andere verenigingen (met dirigenten die 4 of 5 orkesten dirigeren) wel juist hetzelfde zijn zeker?

Van dat "kantje boordje" weet ik persoonlijk niets af... 8O

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur