trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha 6335 s
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 18:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Yamaha 6335 s
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 21:01 

Na een tijd op een cornet DEG (getzen) signature 2000 gespeeld te hebben, ben ik nu op zoek naar een trompet. Het is de bedoeling dat ik deze naast de cornet in het symfonisch blaasorkest ga bespelen. (Dit omdat voor sommige stukken een trompet meer op zijn plaats is en ik de enige cornettist ben naast 5 trompettisten).

Ik heb nu een Yamaha 6335 S gevonden, bouwjaar rond 1985. Nu wilde ik graag van jullie weten of deze aan te raden is. Zover ik op de foto's kon zien is de trompet in goede staat, zonder deuken en is de zilverlak enkel op ventielhuis wat beschadigd.

Alvast mijn dank!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 10:23 

Wat deukjes maken niet zoveel uit voor de kwaliteit van het instrument. Waar je, zeker bij Yamaha, wel goed op moet letten is red rot. Dus goed kijken of er geen kleine blaasjes in het zilver zitten op de leadpijp en stembuis. Die komen namelijk van binnenuit, en is een teken van onherstelbare schade (behalve dan het vervangen van de buizen).
Ook moet je goed kijken of er geen aanslag of sleetse plekken op de ventielen zitten want Yamaha gebruikte tot halverwege de jaren '80 een verkeerde legering om de ventielen te vernikkelen.
Als dat allemaal goed is kun je je geen buil aan het instrument vallen, Yamaha's zijn altijd en overal in te zetten.
Succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 11:58 

Bedankt voor je reactie! Hier heb ik zeker wat aan. Ik denk dat ik volgende week even ga kijken hoe het instrument is. De prijs moet die ik ervoor moet betalen is 300 euro, is dat veel/ weinig?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 12:28 

Als ie goed is dan is het een zeer nette prijs maar dat kun je natuurlijk alleen beoordelen als je hem in handen hebt gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2010 19:06 

Ben weer terug bij af.

Met verkoper van deze trompet afspraak gemaakt via de mail dat ik woensdag a.s zou afreizen naar Budel om de trompet te kopen, krijg ik net een mail binnen dat hij de trompet verkocht heeft aan iemand anders die er meer voor wilde betalen. Wat mij betreft een niet erg nette gang van zaken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur