trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Monette trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 17:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 109  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 22:30 

Haha, nu laat je je wel erg kennen.
Feit is dat je wel erg stellig bepaalde beweringen over deze instrumenten en mondstukken doet, terwijl je er dus nog nooit op gespeeld hebt, en misschien wel nooit een Monette live hebt horen spelen. Dat maakt al je argumenten (die ik nauwelijks kan destilleren uit jouw lange posts, waarin telkens erg weinig staat), volkomen loze, gebakken lucht argumenten.
En nu hou ik er over op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 23:13 

jeeeej eindelijk ben ik eens niet degene die een bitchfight start 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 23:38 

*pakt de popcorn en een grote halve liter cola*

Citaat:
Feit is dat je wel erg stellig bepaalde beweringen over deze instrumenten en mondstukken doet, terwijl je er dus nog nooit op gespeeld hebt, en misschien wel nooit een Monette live hebt horen spelen.

Dit is iets wat ook ik vaak tegenkom. Ik speel ook op een Monette mondstuk en iedere keer als ik dat mondstuk ergens te voorschijn tover kom ik weer mensen tegen die staan te popelen om het af te branden. Als ik dan vraag of ze er zelf ervaring mee hebben krijg ik vaak geen duidelijk antwoord.....

Overigens niets tegen Delano, want hopelijk val jij niet in die categorie mensen......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 23:55 

80% van die faceboek junk van Monette is niet om aan te horen. Plat, patserig, zielloos, amuzikaal. Die paar mooie filmpjes, daarvan betwijfel ik of het nu aan de monette ligt, of aan de bespeler.

Zo. Genoeg gereld. Ik ga lekker tukken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 02:01 

quote:
Haha, nu laat je je wel erg kennen.[/quote]

O daar ging het om, ik vond je vraag al zo raar. Je denkt dat ik hap maar als je je eigen redenering eens onder de loupe neem zul je zien dat je wijverig (Camel vrij vertaald) pissig bent over mijn opmerking dat je eerst trompet moet leren spelen voor je aan een Monette begint.
Overigens doe ik helemaal geen uitspraken over hoe een Monette trompet speelt (zou ik inderdaad niet weten) of idem m.b.t. een Monette mondstuk. Ik ben zeer geinteresseerd in de hardware en daarbij is de prijs van instrumenten en waar die op gebasserd is zeker van belang. Als je de moeite zou willen nemen om e.e.a. door te lezen zou je zien dat de redelijkheid van de prijs van de Monettes hier op zijn minst met goede argumenten in twijfel wordt getrokken. Je hebt al eerder aangegeven dat voor jou het BMW-gehalte van de Monettes zelfs een pre is, althans dat je het daar HELEMAAL mee eens bent. Ik ben van een ander soort, ik vind dat ronduit patserig. Zie hieronder.

L J schreef:
erikveldkamp schreef:
Tja, mensen willen ook meer betalen voor een spijkerbroek van een bekend merk terwijl een spijkerbroek van een onbekend merk evne goed kan zijn. Dat heeft met status te maken die men eraan ontleent.

Het is net zoiets als dat de meeste mensen een mooie glimmende auto voor de deur willen hebben staan. Dat is ook een soort statussymbool.

En nu jouw antwoord:

Citaat:
Helemaal mee eens. Maar dit gaat natuurlijk vrijwel overal voor op, auto, pc, geluidsinstallatie, kleding, horloge etc.etc. Je kiest altijd (mede) op grond van de uitstraling van het product. Daar is op zich niets mis mee.

Daar is dus wel het e.e.a. mis mee, helaas niet in jouw belevingswereld. Grappig dat dit voor jou zelfs normaal is.

Blijft over de claim van Dave Monette dat je eigenlijk alleen op een Monette het echte trompetspelen kunt bereiken. Strikt genomen zou ik daar, jouw redenering volgend geen mening over mogen hebben. Maar ook daar is in deze thread flink gehakt van gemaakt en de stelling van DM zou dan ook inhouden dat nagenoeg ALLE trompettisten die ik in mijn leven gehoord (live of op plaat) en gezien heb toch een beettje tobberige stakkers zijn die het licht nog niet hebben gezien. Daar wil ik inderdaad (nog) niet aan.

Nu terug naar het begin:
Het is mijn vaste overtuiging dat je eerst trompet moet leren spelen op nogal mainstream-achtige spullen. Dus geen Caliccio's Ultra, geen X4's, geen krankzinnig grote cups enz. Die zijn voor mensen die zowel muzikaal als speltechnisch de zaakjes op orde hebben en daarbij lijkt mij de lat hoog te liggen. De Monettes horen volgens mij ook in zo'n categorie. Even iets vergelijkbaars:
ik speel op een redelijk wedstrijdniveau pool. Gisteren keutje uit het rek gepakt en gespeeld tegen onbekende. Die kwam binnen met twee tassen met allemaal verschillende profkeu's. Alleen kon hij er geen punt mee scoren ondanks zijn superspullen.
Tot slot: ik heb ook gezegd dat ik de Monettes er prachtig (en modern) vind uitzien en dat ik absoluut geloof dat het topklasse instrumenten zijn dus zo negatief is het nu ook weer niet.
Ach, het zal wel weer te lang zijn, groeten, delano

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 06:32 

delano schreef:
...Blijft over de claim van Dave Monette dat je eigenlijk alleen op een Monette het echte trompetspelen kunt bereiken.

...waar staat dat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 06:57 

Volgens monette (en anderen) moet je eerst leren trompetspelen. Dan monette kopen, en dan moet je opnieuw trompet leren spelen (de zogeheten acclimatisering)....

Ik kon het niet laten om even de advocaat van de duivel uit te hangen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 10:39 

Ruli schreef:
delano schreef:
...Blijft over de claim van Dave Monette dat je eigenlijk alleen op een Monette het echte trompetspelen kunt bereiken.

...waar staat dat?

Sorry Ruli,
omdat het allemaal niet zo lang mocht worden om het voor sommigen behapbaar te houden moest ik een beetje kort door de bocht, ik sluit me aan bij Camel hierboven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 109  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur