[quote="cees"]Hmmm.
Jij kunt dus voor mij bepalen of ik een vanLaar een mooi open instrument vind? (omdat hub hem zo gebouwt heeft)
Erik, ik snap je redenatie wel. En ben het ook wel eens met de feiten. Maar snap je dan niet dat ieder mens anders is?
Je zegt het zelf, een eclipse dwingt jou te veel...
Dat is dus niet comfortabel voor jou.
Hoe kun je dan in godsnaam voor een ander oordelen over de eigenschappen van een toeter? En waar diegene naar moet zoeken?quote]
Ik weet niet wat jouw probleem is maar op een af andere manier wil je echt niet begrijpen waar ik het over heb. Niet IK bepaal wat de eigenschappen van een toeter zijn maar Hub of Leigh of Andy of welke instrumentenbouwer dan ook. Als Hub een toeter wil maken die meer kern heeft en wat donkerder klinkt dan bouwt ie een Oiram. Als ie een trompet wil hebben met veel sizzle en projectie dan bouwt ie een CF model. Het zou dan raar zijn als ik of jij niet merkt dat de ene trompet andere eigenschappen heeft dan de andere, ondanks ons eigen speelgevoel of klank. Tjongejonge, is dat nu zo moeilijk te begrijpen...
Mijn OIram dwingt de noten ook meer in de kern dan mijn B4, net zoals een Eclipse of een Taylor. Vandaar dat ik hem ook niet gebruik voor muziek waar ik zoveel mogelijk flexibiliteit wil hebben, daar heb ik mijn B4 voor. Als ik jazzier wil klinken en een wat donkerder geluid wil, dan pak ik mijn Oiram in combinatie met een wat groter mondstuk. Daarbij pas ik natuurlijk mijn eigen speelgevoel en klank ook aan. Ik ga niet met veel projectie spelen als ik een Chet Baker achtige solo moet spelen.