trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Cornetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 10:53 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Wat heb je aan losse onderdelen in je zaak zoals leadpipes als je ze toch niet kunt laten monteren in dezelfde zaak?

Een stembuis verwisselen gaat misschien nog een keer (als ie past) maar dan houdt het ook wel op.

Vintage spullen kun je beter via eBay kopen, dat scheelt je een hoop geld. Als Hans die toeters op voorraad moet hebben, moet ie er ook voor zorgen dat ze in orde zijn. Dat betekent dat ze allemaal opgeknapt of in ieder geval nagekeken moeten worden.

Als je een reparatie afdeling erbij wilt hebben dan moet je ten eerste behoorlijk investeren in materiaal en werktuigen en natuurlijk ook een goede reparateur in dienst nemen. Die vind je maar niet zo.

Waarom denk je dat ik erbij zei dat hij een reparatieafdeling zou kunnen overwegen? :wink:

Wat betreft die vintage toeters heb je natuurlijk gelijk, al zou het niet zo'n punt moeten zijn, als hij een eigen reparatie afdeling heeft 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 11:01 

In ieder geval praten we hier over behoorlijke investeringen.

Wat betreft reserve onderdelen, Adams en HvL (en misschien wel meer zaken) kunnen je zo elke willekeurige leadpipe of stembuis of whatever maken. Daar hoef je die buitenlandse zaken niet voor aan te wenden.

Adams heeft overigens ook noch een kelder vol met 2dehands toeters liggen die niet op hun site vermeld staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 11:22 
Moderator

Jep, het zijn behoorlijke investeringen. Ik ben ook heel erg benieuwd naar de nieuwe BrassIMPORT. ( IMPORT= dingen vanuit het BUITENLAND, naar het BINNENLAND halen )

Dus de namen ADAMS en HvL zijn hier maar zeer ten dele relevant. Want als ik een ADAMS of HvL leadpipe of stempomp wil, dan hoef ik daar niet voor naar BrassIMPORT.

Bovendien wil je als consument tegenwoordig uitgebreid de keuze hebben in je instrumenten of je onderdelen daarvoor. Nu is die er nauwelijks, want goochelen met je credit card is en blijft een gok. Ik bestel binnenkort een leadpipe van Charlie Melk. Deze man werd mij aangeraden door een fijne vent in Spanje, en Charlie Melk wisselt snel en accuraat zijn kennis en tips uit per email. Desalniettemin blijft het een gok. Door wat van die leadpipes hierheen te halen, kan je als consument de juiste leadpipe uitzoeken, zonder risico dat het de verkeerde is.

Tuurlijk kan je stellen: maar ga dan naar HvL of Adams, maar als je die lijn doortrekt naar instrumenten, dan kan je stellen dat het overbodig is om buitenlandse spullen te halen, want: we hebben toch nederlandse firma's?

Back to topic. We wijden te veel uit. excuses

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 12:11 

@ Marnix:

volgens mij lees je verkeerd:

Wat betreft reserve onderdelen, Adams en HvL (en misschien wel meer zaken) kunnen je zo elke willekeurige leadpipe of stembuis of whatever maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 12:19 
Moderator

theo schreef:
@ Marnix:

volgens mij lees je verkeerd:

Wat betreft reserve onderdelen, Adams en HvL (en misschien wel meer zaken) kunnen je zo elke willekeurige leadpipe of stembuis of whatever maken.

Ja.

Ik lees goed. Maar als je dat doortrekt naar instrumenten, kan Hans zijn zaak opdoeken.
Immers: HvL en Adams kunnen alles maken?

bovendien: ik heb uiteraard navraag gedaan bij de diverse ( klassieke ) collega's en daaruit kwam dus Charlie Melk, en Ken Larsson. En niet HvL of Adams. En aangezien ik die collega's heel erg vertrouw, ze kennen mijn spelen en mijn voorkeuren, ga ik ook op hun oordeel af. Als zij hadden gezegd dat ik naar HvL of Adams zou moeten gaan, dan zou ik dat hebben gedaan.

Ik begin bijna spijt te krijgen dat ik wat verder ging dan alleen maar instrumenten...

:cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 12:40 

Ach, de meesten weten geen eens wat we in Nederland allemaal in huis hebben. Heb je wel eens een rondleiding gehad bij Adams bijvoorbeeld? Zij hebben nauw samengewerkt met diverse Amerikaanse bedrijven en hebben daarom dezelfde kennis in huis.

Daarnaast zijn er ook nog diverse duitse instrumentenbouwers die van alles in huis hebben.

Ik heb niks tegen Amerikaanse bouwers, maar denk niet dat ze alles beter weten dan in Europa. Alle Yamaha instrumenten worden ook gewoon in Frankfurt ontwikkeld door een duitser en niet door Bob Malone of Wayne Tannabe zoals velen denken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 16:32 

Citaat:
Ik begin bijna spijt te krijgen dat ik wat verder ging dan alleen maar instrumenten...

waarom :?: :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 19:39 

marnix schreef:
Qua cornetten zou het mooi zijn als jij een paar C cornetten zou kunnen opnemen in je assortiment.
Zoals de Schilke, de Kanstul en de Getzen.

En wat te denken van wat good old vintage spulletjes? Er zijn niet zoveel zaken waar je je heerlijk te buiten kan gaan aan vintage spullen. Die tent in Bergen op Zoom of Roosendaal ( of daar ergens in zuidwest Brabant ) hebben redelijk wat vintage spullen liggen, maar wat die aan prijzen durft te vragen voor bijvoorbeeld een uitgeklede en uitgewoonde Olds Recording, daar zakt je broek van op je tenen.

En even los van het assortiment instrumenten, zou ik heel graag willen pleiten voor een voorraadje losse onderdelen.

Zoals
Leadpipes:
Malone
Larsson
Melk
Blackburn

Stempompen:
Melk
Larsson
M/K drawing
Blackburn

Zodat je ook iets aan je instrument kan veranderen, of kan vervangen indien nodig. En deze mannen maken echt geweldige vervangende onderdelen, maar het is vaak moeilijk om eraan te komen, als je niet in het bezit bent van een Credit Card.

Heb je ook al gedacht aan een reparatieafdeling?

PS: ik hoop wel dat je tent wel de oude tent blijft waar je gewoon binnenkomt struinen als de koffie klaar staat, en waar ik naar alle hartelust toeters uit de rekken kan pakken om heerlijk te klooien op een Eclipse 8) Of at random wat mondstukken uit de la kan trekken.

Goed, dit was natuurlijk geheel off topic.

Bedoel je misschien Frans van Vliet in Bergen op Zoom? Die heeft altijd wel een paar mooie Connstellations staan. Ik weet alleen niet hoe z'n prijzen zijn de laatste tijd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur