trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trumpet Party 2007
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 21:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 09:43 

erikveldkamp schreef:
Zoals ik eigenlijk al van tevoren wist is het daar ontzettend droog qua akoestiek, dus ik heb op dit optreden evenveel gekickst als in al mijn optredens van dit jaar...vandaar... :lol:

Het vervelende is altijd dat je tijdens de voorafgaande repetitie, als de zaal nog leeg is, nog wel prettig staat te spelen. Maar zo gauw het concert begint is het net of iemand een doek in de beker stopt. En bij dit soort liedjes is dat niet echt handig. Geen excuus natuurlijk, maar vandaar dat ik soms een beetje kwaad werd op mezelf en de omstandigheden.

Gelukkig deed Wim gezellig mee... :wink:

Het was ook niet overduidelijk hoorbaar hoor, maar soms trok je echt een bek die boekdelen sprak. Was wel grappig om te zien. Verder een prima optreden!

Jullie hadden zeker ook nogal wat problemen met de benauwdheid daar? Het was echt behoorlijk warm daarbinnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 09:49 

Wel toevallig dat ik een paar dagen geleden bij het onderwerp problemen en oplossingen dit probleen heb aangesneden over het spelen in verschillende soort ruimtes en de problemen die daar bij komen kijken.

Er zou daarvoor toch een oplossing voor te vinden moeten zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 09:55 

Makke schreef:
Het was ook niet overduidelijk hoorbaar hoor

Dat zeg ik, het was nogal droog. Toen ik bij MacArthur Park aan de zijkant van het podium zat te luisteren kon ik Wim nauwelijks horen, terwijl hij toch ook wel een redelijk volume produceert...

Makke schreef:
Jullie hadden zeker ook nogal wat problemen met de benauwdheid daar? Het was echt behoorlijk warm daarbinnen.

Op zich had ik niet zo'n last van de warmte qua ademhalen, maar zoals ik al eens eerder gezegd heb, zorgt warme vochtige lucht ervoor dat het erg zwaar spelen wordt. Het is dan net of het geluid niet wil dragen/projecteren.

Maar ik wil niet klagen hoor, het was een geweldig leuke dag. Het is sowieso altijd erg leuk om iedereen weer eens te spreken. Ik heb met wat jongens van dit forum gepraat (diederik, bas, roel, karel) maar ook met jongens van het duitse trompetfroum (die gasten uit Stuttgart). Daarnaast zie je alle collega's weer eens. En na die tijd hebben we nog tot 00.00 lekker door zitten kletsen met o.a Wayne, die ook een geweldige week had gehad. Komend weekend heeft ie trouwens weer zo'n gebeuren waar die waarschijnlijk wel weer MacArthur Park kan vertolken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 09:58 

HBroers01 schreef:
Er zou daarvoor toch een oplossing voor te vinden moeten zijn.

Die oplossingen zijn er wel, er zijn zalen waar je erg prettig speelt en zalen waar er alles aan gedaan wordt om je het leven zo zuur mogelijk te maken als trompettist. Niet elke zaal is er op gebouwd om big band concerten optimaal te laten klinken. Daarbij ben je ook nog vaak afhankelijk van de geluidsman, die kan ook een hoop verprutsen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 10:03 

kicksen doe je zelf, niet de geluidsman....
Natuurlijk zijn het factoren die (behoorlijk) meespelen, maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor hoe je speelt. Vind ik...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 10:09 

Goedemorgen allemaal. Ik heb erg genoten gisteren. Compliment aan Marcel en iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt. Holland Big Band was erg goed en voor de rest was het natuurlijk ook allemaal top. Wayne Bergeron is niet van deze planeet volgens mij 8O , wat kan die man hoog spelen zeg en met een dijk van een geluid. Hoogtepunten waren voor mij ook o.a. Ruud, Rik en Ack. Het enige minpuntje was de parkeerbon van € 50,= die ik kreeg. Ik was vergeten (gek hé :? ) om halverwege het concert de parkeermeter bij te vullen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 10:19 

toet'n!! schreef:
kicksen doe je zelf, niet de geluidsman....
Natuurlijk zijn het factoren die (behoorlijk) meespelen, maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor hoe je speelt. Vind ik...

Ja, dat klopt.

Als je bij jouw volgende concert nu eens vlak voor jouw eerste inzet een doek in de beker stopt en dan bij elke kicks denkt dat jij voor je eigen kicksen verantwoordelijk bent en niet die doek, dan snap je misschien waar we hier over praten... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2007 10:24 

wie is er anders verantwoordelijk? ik zit achter die toeter de trompettiste uit te hangen...als ik een geluidsman/beheerder van de zaal/wie dan ook verantwoordelijk had willen houden, dan had ik die wel achter mijn trompet gezet. ik speel op die trompet, doe mijn best (ookal zijn de omstandigheden bagger), ik ben verantwoordelijk. Als de omstandigheden echt zo beroerd zijn, kun je met "iets minder goed" ook dik tevreden zijn.

Ben het wel met je eens dat er zeker verschil is per optreden/zaal/mensen er omheen, het zal ook zeker terug te horen zijn in het trompetspel. Maar ik vind dat je zoiets niet als excuus mag gebruiken...De zaal zal zich niet aanpassen, de taak aan de muzikant om zich zo goed mogelijk aan te passen aan de omgeving om zo toch nog een mooi stukje muziek te laten horen. Zelf ben ik hier niet zo goed in..helaas..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur