trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat is jullie opinie ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 00:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat is jullie opinie ?
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007 09:36 

Dit is een juridische kwestie.
Het maakt niet uit of het nu een trompet of een vaatwasser betreft.
Door een product te kopen heb je als koper een koopovereenkomst hebt met de verkoper.

Je kunt het beste volgens onderstaande manier tewerk gaan.

1. Doe nooit zaken met de fabrikant maar alleen met de (verkopende) winkel.
Het gebeurt namelijk wel eens dat men in een winkel zegt dat ze geen reparatie afdeling hebben en dat je daarom zelf maar contact moet opnemen met de fabrikant. Dit onder het mom van garantie. Maar die garantie krijg je in eerste instantie van de verkoper-winkel. Wettelijk gezien heb je een jaar garantie bij de verkoper omdat je namelijk een koopovereenkomst met de verkoper-winkel en niet met de fabrikant. Al geeft de fabrikant meestal ook garantie. Daar zal de winkel-verkoper dan wel weer baat bij hebben.

2. Nadat je het product 2 maal hebt aangeboden voor reparatie stuur je de winkel een aangetekende brief waarin je op basis van de koopovereenkomst eist dat zij binnen een redelijke termijn (benoem die termijn, bijv. 3 weken) zorgen dat het product volledig hersteld is, of indien dat niet mogelijk is, dat men een vergelijkbaar nieuw product aanbiedt.
Meldt tevens in de brief dat wanneer de verkoper-winkel hieraan niet voldoet dat je de koopovereenkomst ongedaan maakt. Dat wettelijke recht heb je. Dan krijg je je volledige aankoopbedrag terug. Dus geen inhoudingen in verband met gemaakte kosten of zo. Je kunt zelfs gemaakte kosten (kilometers, tijd telefoon) opvoeren.

Mocht een winkel er zelf andere regels op na houden dan kan ik je verzekeren dat je die doodleuk aan je laars kunt lappen omdat we in ons land de klanten beschermd hebben middels Burgerlijk Wetboek (http://www.burgerlijk-wetboek.nl/)

Het komt er op neer dat je binnen een redelijke termijn waar voor je geld krijgt.
Het is klinkklare onzin om een voor een product als een trompet maandenlang in de weer te zijn voordat je eindelijk een instrument hebt wat aan redelijkheid voldoet.
Zoiets moet binnen enkele weken naar volle tevredenheid kunnen worden opgelost. Hierin spelen bijvoorbeeld wachttijden en drukte bij de verkoper een ondergeschikte rol.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007 09:45 

erikveldkamp schreef:
Kanstul heeft zoveel modellen, kun je niet gewoon een andere uitzoeken die ze op voorraad hebben?

Dat je problemen hebt met monel ventielen zegt verder niets over het materiaal. Het ligt vooral aan degene die het ventielblok heeft gemaakt en afgewerkt heeft hoe goed die loopt. Zelfs de beste ventielen kunnen slecht lopen als ze niet goed geslepen zijn.

Waarschijnlijk had je gewoon een maandagmorgen model aangezien de trompet waarschijnlijk ook niet goed schoon was voordat ie gelakt werd. Voordat ze hem lakken gaat ie in een speciale bak die de polijst resten moet verwijderen. Als er toch iets achter blijft krijg je op een gegeven moment problemen met de lak.

Het is erg vervelend maar ik denk dat je gewoon pech hebt. Dat kan je met elk merk gebeuren. Getzen heeft ook wel zijn portie narigheid gehad met de afwerking van vergulde trompetten. Bij Bach moet je ook uitkijken of je wel een goede koopt, etc.

Pech gehad?!?!

Je hebt recht op een deugelijk produkt. Als je in dit land iets koopt en het produkt voldoet niet aan de specifikaties en kwaliteitsnorm en redelijkheid, dan heb je dus rechten als klant.
Hierbij is het absoluut niet interessant op welke manier de fabrikant zijn produkten de door hem geprofileerde kwaliteit geeft. Het produkt moet hier eenvoudigweg aan voldoen.
Als klant heb je geen boodschap aan de sores van een fabrikant. Je koopt je produkt bij de verkoper. Met de verkoper ga je de koopovereenkomst aan.
Je hebt als klant namelijk ook de verplichting het overeengekomen bedrag te betalen. Je kunt als klant ook niet zeggen dat je helaas te weinig geld hebt en dat de winkel het daar maar mee moet doen.

Pech hebben is dus voor vogels, en niet voor klanten!
=niet goed?, geld terug!=

Laatst bijgewerkt door Peter Amersfoort op 27 jul 2007 09:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007 09:48 

Peter Amersfoort schreef:
Pech hebben is dus voor vogels en niet voor klanten!

Da's een mooie :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007 09:58 

ik hoop voor je dat de winkel het netjes voor je gaat oplossen.En je snapt niet dat je bij een gerenomeerd merk als Kanstul zulke dingen tegen komt. Ik heb het ook met mijn bugel gehad, en kreeg van de winkel geen enkele coulance. De enige coulance die mij is aangeboden was bij Hanssen (waar ik geen klant ben !). Ik heb hun uit mezelf gebeld, omdat ze veel in Kanstul doen,dat zou je nog kunnen proberen, en dan moet je ff vragen naar breuls(weet zijn voornaam zo niet meer). Ik heb van hun aanbod verder geen gebruik gemaakt omdat ik het vertrouwen in het instrument kwijt was.

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007 10:13 

@ Peter, je kunt wel gewoon pech hebben dat je niet in 1x het juiste deugdelijke produkt krijgt waar je op hoopt. Dat wil niet zeggen dat dat dan ook meteen het einde van het verhaal is. Dat lijkt mij ook niet, en zoals Roadracer al aangaf heeft de winkel ook een redelijk voorstel gedaan. Of je daar op in moet gaan is een tweede.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007 10:27 

volgens mij heb ik iets gemist... maar over welke winkel hebben we het hier??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007 10:36 
Moderator

richaar-cdl schreef:

http://www.muziekcentralehanssen.com/ :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007 10:46 

diederik schreef:
richaar-cdl schreef:

http://www.muziekcentralehanssen.com/ :wink:

heeft roadracer de kanstul bij Hanssen gekocht :?: :?: :?:

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur