trompet.nl > forum > Toon onderwerp - het grote Yamaha topic
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 22:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2007 21:43 

Iemand al de NY C en Bes gespeeld?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2007 21:45 

Ja een NY bes en een CH C, er staat een heel verhaal op mijn website. Beide erg mooie toeters alleen een beetje duur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2007 16:07 

spijt me zeer, maar ik was niet erg onder de indruk van de 8310ZS. Alhoewel, in de prijsklasse is er waarschijnlijk geen betere. Prijs/kwaliteit is altijd wel een sterk punt van Yammie vind ik.

Tip: kijk eens vlak over de grens bij Duitsland, b.v. Ralf Radermacher. Prijsverschillen met veel Nederlandse winkels zijn enorm.

Ik zit wel nog te azen op een oude 4335G van mijn harmonie. Ideale trompet voor op straat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2007 17:10 

Wat vond je er niet goed aan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2007 17:11 

Ben niet zo heel erg gecharmeerd van de CH C, al is het zeker een zeer goede trompet. De CH C past niet zo goed bij mij, ook al speel ik een vrij open C (229 25H). Ben dus benieuwd naar de NY. Of zou het een oude/nieuwe schoenen kwestie zijn?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2007 06:27 

Om even terug te komen op de bugels van Yamaha. Ik heb zelf ook een oude 731 en idd. die speelt geweldig. geeft een hele mooie klank en met een beetje luisterend oor van zijn/haar bespeler heb je geen trigger nodig.

Trompetmatig moet ik eerlijk toegeven dat mijn huidige trompet nog steeds prima bevalt maar nou heb ik onlangs op een hagel nieuwe 42 ML gespeeld en er is toch iets wat die trompet meer heeft.....

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2007 09:48 

trumpet john schreef:
Wat vond je er niet goed aan?

Als je een trompet in je handen hebt, krijg je vrij snel een kwaliteitsindruk. Ik vond de 8310Z wat blikkerig aanvoelen en klinken (bij mij). Als je ventielen indrukt of bepaalde stembuizen beweegt, ging dat erg moeizaam. Ter illustratie: Vergelijk het met het sluiten van een portier van een BMW en een KIA.

Als je op de website kijkt van Damrow, kan je zien dat hij een 8310Z custom speelt. Ik ben erg benieuwd wat 'custom' in de deze inhoudt.

Dat verder de stepbore en het lichtgewicht niet mijn ding is, is een ander verhaal. Dat zijn meer persoonlijke vorkeuren

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2007 11:44 

Hmm, dat de ventielen goed lopen ipv super kan ik me nog een klein beetje voorstellen maar dat de buizen het niet doen... En het lijkt me dat wanneer je de buizen een beetje invet deze echt niet slechter lopen dan welk ander merk ook.
Maar het eerste wat ik in een winkel doe is de ventielen olien want recht uit de doos doen ze het geen van allen goed, zeker als ze wekenlang in een ruim van een schip hebben gelegen.

Maargoed, ik heb ook nog nooit de deur van een Kia dichtgegooid (heb wel eens geprobeerd een deur van een Kia af te rijden... :oops: )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur