Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
L J
|
Berichttitel: Geplaatst: 08 feb 2007 12:16 |
|
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
|
|
Ik las op trumpetherald.com dat Yamaha de Amerikaanse fabrieken op korte termijn gaan sluiten. Ze gaan weer alleen in Japan produceren...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
L J
|
Berichttitel: Geplaatst: 08 feb 2007 12:17 |
|
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
|
|
Release Date: February 7, 2007
YAMAHA TO CLOSE TWO U.S. MANUFACTURING FACILITIES
BUENA PARK, Calif. — Yamaha Corporation of America today announced it will close two facilities and consolidate its musical instrument manufacturing operations in Asia. The closures are part of a long-term plan to enhance Yamaha’s competitive position in an increasingly aggressive global musical products market.
The facilities, Yamaha Music Manufacturing, Inc. (YMM) in Thomaston, Georgia, and Yamaha Musical Products, Inc. (YMP) in Grand Rapids, Michigan, will cease operations March 30 and April 27, 2007, respectively. These factories currently manufacture Yamaha’s renowned line of acoustic pianos, professional audio speakers and woodwind, brasswind and percussion musical instruments.
Mr. Yoshihiro Doi, president, Yamaha Corporation of America made the announcement to all employees and to those directly affected, with sadness and regret.
“We have worked long and hard together here in the U.S. to manufacture the world’s finest musical instruments. I am proud of our people and their achievements, and I deeply appreciate their commitment and loyalty to Yamaha,” said Doi. “I am equally grateful for the support of the local communities in which these plants have thrived for a combined sixty years of commitment here in the United States.”
“We must take this action in light of market realities and new, fierce international competition,” he added.
The closings will affect approximately 380 employees in the two locations. The company will provide the employees with a comprehensive separation package.
Yamaha will move its manufacturing operations to existing company-owned overseas facilities but remains committed to marketing and to continuing its traditional high level of service support to its products in the United States. Also, as part of this restructuring, Yamaha Exporting, Inc. (YEI) will be integrated into an exporting department of Yamaha’s Operations Division, effective April 1, and the Band & Orchestral Custom Shop and parts will be relocated to Yamaha Corporation of America headquarters in Buena Park, California. YMP and YMM finished goods and warranty services will be relocated to other locations to be disclosed at a later date.
Mr. Doi says the musical products industry, especially in traditional instruments such as pianos, wind and percussion instruments, has become increasingly challenging due to the emergence of new, aggressive global competition, notably from manufacturers based in China. Additionally, many established competitors based in the U.S. have already shifted large portions or, in some cases, their entire production to sources outside the U.S.
The closures, he said, are being made with extreme reluctance, but are necessary to ensure Yamaha’s and its retailers’ competitiveness and continued growth in the musical products marketplace.
-END-
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Geplaatst: 08 feb 2007 16:04 |
|
|
erikveldkamp schreef: Bij Atelier Pfeiffer hebben ze sinds kort een nieuwe serie instrumenten waarvan ik de bugel al getest heb. Het is een Yamaha kopie en speelt voor het geld erg goed. Hij stemt zeker goed, de klank is mooi en de ventielen lopen goed. Ook deze bugel wordt in China gemaakt en is voor relatief weinig geld te koop, dus onder de 500,- inclusief koffer.
Ik heb hem getest naast de originele Yamaha die natuurlijk wat beter klonk en speelde maar dan ook 4x zo duur is! Voor een instapmodel zeker de moeite van het uitproberen waard. Onderschat dus de Chinezen niet...
Weet wat je zegt en schrijft hier op dit forum
Voor je het weet komen er hele scheldpartijen over bloemvasen en Chinees blik, en opmerkingen over mentaliteit. ed.
Ook ik heb wel eens een Chinees in handen gehad die het volgens mij en veel anderen het best wel aardig deed.
Alleen die Chinesen komen met honderden merken en in duizenden aantallen hier europa binnen zodat dat het kaf van het koren maar moeilijk te scheiden is.
De kwaliteit varieert dan ook van best wel goed tot super slecht, maar acceptabele exemplaren zitten er zeker tussen.
Ook de Auora's uit Taiwan worden al door een aantal bekende muziekzaken verkocht, ook zeer acceptabele instrumenten gezien de prijs.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 08 feb 2007 16:15 |
|
|
|
China is een groot land. Ik heb de vaste overtuiging dat binnen enkele tot een tiental jaren China Amerika voorbij heeft gestreefd als grootmacht. Als ze hun zinnen erop gezet hebben om kwaliteit trompetten te bouwen, dan zal dat ook gebeuren en voorr een veel lager prijs omdat de arbeidskosten erg laag zijn. Dat zie je in alle industrieën gebeuren. Het is gewoon een kwestie van tijd. In ieder geval is deze bugel een goed voorbeeld van veel waar voor je geld.
Dat ze mooie dingen kunnen bouwen en goed in handwerk zijn heeft de geschiedenis al lang bewezen. Ze moeten alleen het instrumenten bouwen even onder de knie krijgen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Kikken
|
Berichttitel: Geplaatst: 08 feb 2007 16:15 |
|
|
|
Misschien moeten we die chinezen eens gaan testen zodat er goede meningen komen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 feb 2007 09:06 |
|
|
|
De overtuiging dat de Chinezen het zullen redden heb ik ook.
Ik heb Chinese collega's die daar hetzelfde werk doen dan ik hier.
Ze krijgen daar betaald volgens de maatstaven van ons bedrijf, 1 van hen verdient 5x zoveel als zijn vader die daar proffesor is.
Het loon van een arbeider in produktie van een fabriek is ongeveer 45euro per maand.
Verder zijn er fabrieken te vinden die al meer dan 50 jaar bezig zijn met produktie van blaasinstrumenten en in die tijd ook flink aan resarch hebben gedaan.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: Bwaaaaaaaaaaaaaam! Geplaatst: 09 feb 2007 11:34 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Een volk dat een raket de ruimte in kan schieten kan ook heus wel een toeter bouwen. Chinezen maken al jaren lang de zgn. studiemodellen van gerenommeerde merken. De fabriek die nu toeters van het merk Stagg op de markt brengt heeft zo'n geschiedenis.
Dezelfde toeter, maar nu gaat de opbrengst naar de fabriek zelf i.p.v. dat Conn of weet ik veel er met de winst vandoor gaat.
Inderdaad zijn ze niet allemaal klote, maar daar ging het ook niet over. 't Ging erover dat er gasten zijn die verblind door zgn. voordeeltjes gaan shoppen op internet en zich dan bekocht voelen als het instrument nadien niet aan de verwachtingen voldoet.
Alle waar naar z'n geld. Je kan een fles Barbera gekocht in de C1000 ook niet vergelijken met een fles Braida van Giacomo Bologna.
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Re: Bwaaaaaaaaaaaaaam! Geplaatst: 10 feb 2007 10:00 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
Theo van Kampen schreef: Alle waar naar z'n geld. Je kan een fles Barbera gekocht in de C1000 ook niet vergelijken met een fles Braida van Giacomo Bologna.
Vooropgesteld dat ik dan ook weet wat dit in hemelsnaam voor produkt is, anders koop ik ze geen van tweëen 
|
|
| Omhoog |
|
 |