Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
pomtret
|
Berichttitel: Cerveny cylinder Flügelhorns Geplaatst: 04 okt 2006 21:50 |
|
Geregistreerd: 04 okt 2006 21:41 Berichten: 20 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Ik heb sinds kort een cylinder Flügelhorn (duits model) van het merk Cerveny uit Tsjechie.
Cerveny is een van de merknamen van Amati.
De onderlinge stemming van de flügelhorn is redelijk tot goed, echter de D en Es in het middenregister zijn beiden veel te laag indien ik gebruik maak van resp. de 1e (D) cq. 2e (Es) cylinder.
Bij gebruik van de hulpgreep 1-3 (D) is de stemming redelijk tot goed.
Heeft iemand ervaring met deze Flugels en kan iemand me eventueel een oplossing aan de hand doen om dit stemmingsprobleem op te lossen
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Trompettor
|
Berichttitel: Geplaatst: 04 okt 2006 21:58 |
|
|
|
Het zijn over het algemeen geen superinstrumenten.
Je zou m.b.v. je embouchure het kunnen optrekken naar de zuivere toon, maar Het ligt naar mijn idee toch aan het instrument.
Ik zeg niks verkeerds neem ik aan? Misschien dat iemand anders specifieker kan zijn.
_________________ Met een Van Laar is niets te zwaar.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
pomtret
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 okt 2006 12:35 |
|
Geregistreerd: 04 okt 2006 21:41 Berichten: 20 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Natuurlijk kan intoneren het probleem gedeeltelijk verhelpen, maar als het verschil in stemming te groot wordt is dit niet meer te doen.
Weet iemand misschien een technische oplossing aan het instrument, b.v. een stempomp inkorten of iets dergelijks.
wie helpt me verder?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jeroenpan
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 okt 2006 23:55 |
|
|
|
Wat mij is opgevallen is dat de ene Cerveny de andere niet is.
Ik speel zelf voornamelijk Tsjechische muziek (Kumpan) en heb al veel Cerveny's voorbij zien komen, waarbij de een echt beter stemt dan de andere.
Als je alles op je Embouchure recht moet duwen en trekken is dat ook niet bevorderlijk voor je prestaties denk ik.
Op marktplaats ermee, en eentje zoeken die wel stemt (niet flauw bedoeld) is denk ik de beste oplossing.
Ik heb mijn Cerveny ingerolen op een Stowasser (zelfde fabriek) en die stemt wel prima.
Kwestie van geluk hebben en een goeie tegen t lijf lopen.
Succes iig !!!!
_________________ ======================================
- Taylor Chicago 46 II Lite
- Phaeton PHTF-2500
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|