trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar Bes trompet - wat vindt je ervan...?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 06:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2001 20:43 

Ik ben benieuwd wat jullie van de Bes trompet van Hub van Laar vinden. Ik heb bij Hub in z'n werkplaats een paar keer een ruwbouw versie van zijn Bes trompet geprobeerd, maar niet lang genoeg om er iets zinnigs over te zeggen.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2001 20:48 

Ik heb er eens op gespeeld en ik moet zeggen dat het geen verkeerd instrument is (afhankelijk van de prijs, ik weet niet wat een van Laar kost). <br>Ik vind de klank een beetje onpersoonlijk. Natuurlijk is dit zeer subjectief maar zo kwam het op mij over. <p>Alleen haalt hij het niet bij een Franz Straub.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2001 11:15 

Tijdje geleden uitgebreid een van Laar (heavyweight boring) en verschillende Yamaha Xeno's en Bach's geprobeerd (allen ML). Ik vond de van Laar qua klank levendiger dan de Xeno en meer karakter hebben. Persoonlijk ben ik geen fan van de nieuwe Bach's maar heb alleen maar een #37 kunnen proberen en da's natuurlijk het middle-of-the-road model.<br>Qua spelen zijn de instrumenten wel vergelijkbaar maar hebben zo wel hun eigen karakter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2001 23:52 

Hallo Jeroen, ik speel een Hub van Laar Bes trompet, en ik moet zeggen dat het echt de beste trompet is die ik ooit bespeeld heb,ik had hiervoor een Belcanto,die kiet me in de steek , vanwege slecht werkende ventielen, geluid was fantastisch, dit komt exact bij dat belcanto geluid, ventielwerk is fantastisch, komt uit duitsland, kun je zo laten veranderen , met wat strakkere of lossere veren als je dit liever hebt,ook kun je met Hub prima zaken doen, ook wat prijs betreft, deze trompet speelt vele malen beter dan bv een bach, en is en stuk goedkoper, wat wil je nog meer? als je naar Hub gaat , noem Mijn naam maar . kan helpen. Groetjes, en succes. <br>Anton Titsing.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2001 13:58 

Nog meer reacties? Of speelt er niemand anders op een Van Laar trompet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2001 09:29 

Zeer binnenkort verwacht ik m'n Van Laar binnen te krijgen. Vorige week in Margraten geweest om alles eens lekker uit te proberen. Wat een geweldig klinkende toeters maakt die man! Ik laat je meer weten zodra ik er wat meer op gespeeld heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2001 12:13 

Al weer heel wat meters op de nieuw van Laar gemaakt. Voor de kenners: beker A met leadpipe 4. Wat een prachtig instrument qua afwerking maar nog belangrijker qua klank. Nog nooit een instrument gehad waar je zoveel controle over de klankkleur had.<br>Het ventielwerk is supersoepel vanaf de eerste dag, dat hoor je ook wel eens anders. Het instrument spreekt zeer licht aan in alle registers. Op het ogenblik zitten de zware doppen erop. Ik had wel wat moeite in het begin om daarmee goed in de kern te spelen maar na een paar uur geen problemen meer. Als het moet kun je echt het behang op 100 m ver van de muur spelen. Vooral in het hoge register blijf je makkelijk in de kern spelen. Zonder zware doppen (ik heb de normale doppen nog niet binnen) heb je een instrument met een ander karakter in je handen. Een veel bredere klank, je kunt dan ook veel meer met de klank spelen, van rond en warm naar helder.<p>Een aanschaf waar ik nog veel plezier van zal beleven. Hopelijk geldt dat ook voor de mensen die zich aan de andere kant van m'n trompet bevinden ;-)<p>Groet,<br>Jacco

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2001 10:21 

Who the hell is Franz Straub? Zeg Hans vertel eens wat meer van deze persoon. Altijd interessant om te weten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur