Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08 Berichten: 1845 Woonplaats: Groningen
In Engeland schijnt het vaak voor te komen, maar dat waarschijnlijk ook door de combinatie Bes/Es komen wat altijd wel lekker klinkt (mits er goede mensen achter de toeters zitten )
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
Welk gedeelte van West Side Story bedoelen jullie eigenlijk? Die Latin-achtige solo in The Dance at the Gym? Staat in de partituur van de suite op D trompet, maar dat vind ik stylistisch zeer onverantwoord. Ik zou deze muziek met een "lichte" inslag bij voorkeur op Bb gespeeld horen (en dan liefst door een jazztrompettist!).
zo heb ik t wel gedaan bij het NHJO ja........, maar ja ik ben geen symfonie beroepstrompettist................misschien heb ik t wel anders gedaan dan de beroeps hazen in de symphonic orchestra's hier??????
..Geintje Niels...
....in principe kan het ook gewoon op c-trompet....maar in dit soort gevallen, speel ik liever op safe....ik pak gewoon piccolo...dan weet ik zeker dat het enigzins boven het orkest uitkomt....en ik het einde haal...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen