Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 nov 2004 19:38 |
|
|
marnix schreef: ach ik als nuchtere nederlander en als arme student bekijk dit soort dingen meer economisch. Voor nog niet een derde die prijs heb ik ook een goed werkende bugel en een goed werkende trompet. En dat voldoet, waarom zou ik dan iets kopen wat veel te duur is, en naar mijn mening niet zoveel meerwaarde heeft?? Als ik net zo wereld beroemd ben als meneer Marsalis, wil mijn geld best wegsmijten aan dergelijke grapjes, puur voor de heb, en om er mee te kunnen patsen omdat hij verguld is, en misschien mag ik mij tegen die tijd dermate arrogant opstellen dat ik ermee kan spelen in het Boston Symphony ongeacht wat wie er dan ook van zegt. Maar voor nu ben ik dik tevreden met een losse trompet en een losse bugel 
Hij was ook niet voor jou ontwikkeld, komt dat even goed uit !!!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 nov 2004 00:15 |
|
 |
| Moderator |
|
erikveldkamp schreef: marnix schreef: ach ik als nuchtere nederlander en als arme student bekijk dit soort dingen meer economisch. Voor nog niet een derde die prijs heb ik ook een goed werkende bugel en een goed werkende trompet. En dat voldoet, waarom zou ik dan iets kopen wat veel te duur is, en naar mijn mening niet zoveel meerwaarde heeft?? Als ik net zo wereld beroemd ben als meneer Marsalis, wil mijn geld best wegsmijten aan dergelijke grapjes, puur voor de heb, en om er mee te kunnen patsen omdat hij verguld is, en mischien mag ik mij tegen die tijd dermate arrogant opstellen dat ik ermee kan spelen in het Boston Symphony ongeacht wat wie er dan ook van zegt. Maar voor nu ben ik dik tevreden met een losse trompet en een losse bugel  Hij was ook niet voor jou ontwikkeld, komt dat even goed uit !!!
Nee, maar alle olds trompetten en alle bach trompetten en alle andere zooi die er op de markt is ook niet, zou ik daar dan ook maar over zwijgen, ik ga al......
meningen beste man, daar komt het op aan, en het maakt geen sodemieter uit of je het met me eens bent, dat is het mooie van een forum. Noem me conservatief, noem me arrogant, noem me een eikel, en vooringenomen, het zijn allemaal meningen, die er op het zweetmoment niet toe doen, want op dat moment telt alleen het geluid......
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 nov 2004 00:41 |
|
|
En dat geluid vond Art Farmer in de Flumpet.
Aangezien hij wat meer gepresteerd heeft op muziekgebied dan jij heb ik dan ook wat meer interesse voor zijn mening. Als je je wat meer zou verdiepen in Art Farmer denk je er misschien wat anders over.
Hoe dan ook, ik vind het een mooie aanvulling op de al bestaande instrumentarium. je moet toch toegeven dat het beter is dan die nieuwe speelgoedtrompet van Yamaha...
Dat Monette veel te duur is ben ik trouwens wel met je eens, maar elk produkt heeft zijn dure en goedkope varianten. Het mooie is dat je niet verplicht bent het duurdere merk te kopen. Als jij tevreden bent met je Olds dan snap ik dat ook, want die hebben ook erg goede toeters gemaakt. Een van mijn helden (Rafael Mendez) kon er ook wel redelijk mee uit de voeten...
Trouwens een Bach koste omgerekent naar nu in de de jaren '30 ook zo'n 5000,- Die prijzen waren dus ook niet mis in de crisisjaren van de jaren '30-'40.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 nov 2004 09:43 |
|
 |
| Moderator |
|
erikveldkamp schreef: En dat geluid vond Art Farmer in de Flumpet. Aangezien hij wat meer gepresteerd heeft op muziekgebied dan jij heb ik dan ook wat meer interesse voor zijn mening. Als je je wat meer zou verdiepen in Art Farmer denk je er misschien wat anders over. Hoe dan ook, ik vind het een mooie aanvulling op de al bestaande instrumentarium. je moet toch toegeven dat het beter is dan die nieuwe speelgoedtrompet van Yamaha... Dat Monette veel te duur is ben ik trouwens wel met je eens, maar elk produkt heeft zijn dure en goedkope varianten. Het mooie is dat je niet verplicht bent het duurdere merk te kopen. Als jij tevreden bent met je Olds dan snap ik dat ook, want die hebben ook erg goede toeters gemaakt. Een van mijn helden (Rafael Mendez) kon er ook wel redelijk mee uit de voeten... Trouwens een Bach koste omgerekent naar nu in de de jaren '30 ook zo'n 5000,- Die prijzen waren dus ook niet mis in de crisisjaren van de jaren '30-'40.
ja ik weet dat Art Farmer een grote jongen is, maar als allen hij hierop mag reageren, zou het stil blijven omtrent de flumpet, hier op dit forum...
dus dat is een non argument. ( mmaar goed dat we het voor de rest eens zijn  )
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 nov 2004 09:57 |
|
|
|
Art Farmer kan zijn mening niet meer geven op dit forum.
Het ging me erom dat jij de noodzaak niet inziet van zo'n instrument voor jou. Ik zei dus daarop dat dat ook niet hoeft ,want hij is niet voor jou gemaakt. Dave Monette had hem speciaal voor AF gemaakt en daarna wilden meer mensen hem hebben. Dus dan moet je niet zo opgefokt doen dat ie voor jou veel te duur is etc. etc.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 nov 2004 10:17 |
|
 |
| Moderator |
|
erikveldkamp schreef: Art Farmer kan zijn mening niet meer geven op dit forum.
Het ging me erom dat jij de noodzaak niet inziet van zo'n instrument voor jou. Ik zei dus daarop dat dat ook niet hoeft ,want hij is niet voor jou gemaakt. Dave Monette had hem speciaal voor AF gemaakt en daarna wilden meer mensen hem hebben. Dus dan moet je niet zo opgefokt doen dat ie voor jou veel te duur is etc. etc.
haha opgefokt, nee, uitgesproken wel.
En mijn mening is gebaseert op economische feiten. Nogmaals, als ik later erg veel geld over heb, wil ik hem best in mijn verzameling ( ik weet nog niet of hij in mijn instrumenten of rariteiten verzameling komt ) maar dt is alleen iets voor de verre toekomst.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 nov 2004 10:35 |
|
|
Komt ie voor of na de Straub-C trompet in je rariteiten verzameling ? 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Landslake Lion
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 nov 2004 10:41 |
|
|
|