trompet.nl > forum > Toon onderwerp - bob reeves?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 12:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 17:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 feb 2004 19:14
Berichten: 83
erikveldkamp schreef:
BBB schreef:
Het papiertje heb ik niet helemaal om de schacht heen gewikkeld maar aan 1 zijde van de schacht zodat er wat lucht kan ontsnappen zeg maar, dit bevordert bij mij het bereik (minder weerstand?).

Weet iemand of er informatie is over verschillende rim's voor de 43es?


Raar verhaal...maar meestal zorgt een grotere gap voor wat minder weerstand totdat de gap te groot is. Maar ik neem aan dat je geen valse lucht hebt.

www.bobreeves.com staat alles op.


Tja... het is maar wat je raar vind :wink:
idd staat ook datgene wat ik probeer te schrijven op de site van bobreeves.

Paper Trick
A method for determining how to proceed when
a mouthpiece feels stuffy in any or all registers

Cut a strip of paper about 1/4 inch wide and an inch long. Lay this paper lengthwise along the outside shank of your mouthpiece (don't wrap it around, lay it lengthwise). This will cause the mouthpiece to stick out of the horn a little further. Then play the mouthpiece and see if the stuffiness gets better, worse, or no change. If it gets worse, stop. If there is no change or it gets better add another piece of paper and see what happens. Then give us a call. This gives us more information from which to analyze your particular situation.

This is also a good method for determining if the gap you are using is too small. Unfortunately there is no easy way to experiment with decreasing the gap. Please see section on Gap Adjustment.

Misschien is dit wat duidelijker dan mijn wat magere vertaling.
Blijft natuurlijk de vraag wat moet ik nu aanpassen als het beter speelt met een stukje papier.... de stift?

groet,
Bert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 18:20 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Een papiertje erom heen is de goedkoopste oplossing. Anders moet je de receiver laten verzetten door een reparateur, zodat de gap wat groter wordt.

Een andere oplossing is een sleeve van Reeves.

Ik snap nog niet of de trompet niet goed kinkt als je het mondstuk er gewoon in hebt of dat je liever met wat minder weerstand speelt. Als het het laaste is zijn er meerdere oplossingen zoals een 43S of 43M, een ronde stembuis of zoals gezegd de receiver iets verzetten (verder van de leadpijp af).

Ik denk trouwens gewoon dat je aan het nieuwe mondstuk moet wennen en uberhaupt aan trompet spelen als je 2 jaar niet gespeeld hebt. Waarom na 2 jaren niet spelen de lat zo hoog leggen, ik zou zeggen studeer eens op basis trompetzaken zoals toon, techniek etc. ipv op het hogere register. Als je eerst de basis voor elkaar hebt komt de rest vanzelf. :P

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 19:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 feb 2004 19:14
Berichten: 83
Ik vind mijn trompet prima spelen i.c.m. met dit mondstuk maar zoals ik zei wilde ik mijn bereik nog iets vergroten.
Het kan zijn dat ik van dit (leen) instrument VB37 iets te veel verwacht.
Hiervoor heb ik namelijk op een kanstul zkt1502 gespeeld.
Helaas heb ik dit instrument toendertijd verkocht.

Misschien heb je wel gelijk dat ik mijn basistechniek moet gaan verbeteren.

Groet,
Bert.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 19:26 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ook eens even op de site van Bob Reeves gekeken. Je schijnt behalve een C-cup ook nog een D-cup te hebben. Volgens de beschrijving zijn de C- en D-cup even diep, alleen is de D-cup conisch.
Iemand hier die ooit op b.v. een 43D heeft gespeeld? Zo ja, wat is het verschil met de 43C?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 23:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
[quote="BBB
Het papiertje heb ik niet helemaal om de schacht heen gewikkeld maar aan 1 zijde van de schacht zodat er wat lucht kan ontsnappen zeg maar, dit bevordert bij mij het bereik (minder weerstand?).
[/quote]

Het idee van de papertrick is niet dat er lucht kan ontsnappen maar dat er meer ruimte zit tussen het begin van de leadpipe en het einde van het mondstuk.
Volgens Hub van Laar is deze afstand gemiddeld 2 tot 3 mm. Door een papiertje langs je mondstuk te slaan voor je je mondstuk in de receiver stopt wordt deze afstand bv 4 of 5 mm.
Maar speel je op een nauwere bachbore dan schijnt een kleinere gap lekkerder te spelen dan een grotere.... zegt men....

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2022 01:26 
Offline

Geregistreerd: 28 jul 2015 17:12
Berichten: 48
baszz schreef:
Zijn er eigenlijk andere merken mondstukken die kunnen tippen aan de kwaliteit en werking van een Bob Reeves :?:



Nee, die zijn er niet. De Bob Reeves mondstukken zijn van een absolute topkwaliteit met een uitzonderlijk mooie klank dat bij geen enkel ander merk te krijgen is.

De 42 serie Bob Reeves mondstukken in combinatie met de 42 rand of 42W rand geven het allerbeste uithoudingsvermogen. De 42W rand voelt heel comfortabel.

Mede doordat men met de Bob Reeves mondstukken heel makkelijk hoge tonen kan raken heb je op de Bob Reeves mondstukken een veel beter uithoudingsvermogen dan op veel andere mondstuk merken.

Kortom, er is geen enkel ander merk dat qua speelgemak en superieure klank in de buurt komt van Bob Reeves.

_________________
Voor mij gaat er niets boven de trompet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: bob reeves?
BerichtGeplaatst: 26 jan 2022 11:09 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Alfredo, je vergeet voor het gemak te melden dat wat je schrijft uitsluitend voor jou waar is.
Persoonlijk kan ik je een paar mondstukkendraaiers noemen die betere, lekkerder voelende, en fijner spelende mondstukken maken.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: bob reeves?
BerichtGeplaatst: 26 jan 2022 13:35 
Offline

Geregistreerd: 28 jul 2015 17:12
Berichten: 48
marnix schreef:
Alfredo, je vergeet voor het gemak te melden dat wat je schrijft uitsluitend voor jou waar is.
Persoonlijk kan ik je een paar mondstukkendraaiers noemen die betere, lekkerder voelende, en fijner spelende mondstukken maken.



Welke mondstuk fabrikanten hebben dan kwalitatief betere trompet-mondstukken dan Bob Reeves? Die zowel qua speelgemak als klank kwaliteit Bob Reeves overtreffen?

_________________
Voor mij gaat er niets boven de trompet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.