trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dennis Wick
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 19:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 13:41 

Maar Marnix als het gaat om een ander merk roep je toch ook niet dat het aan het merk ligt maar aan de combinatie die niet klopt?
Ik heb een schilke thuisliggen die ik kort heb gebruikt maar niet bij mij paste, ik heb een vincent bach liggen en nog wel wat merken maar alleen als het om Dennis Wick gaat dan is het merk niet okee en komt het argument van de combinatie opeens niet meer om de hoek kijken. Wonderlijk!

Ik ben niet gepikeerd maar denk gewoon graag zelf na inplaats van achter de kudde aan te lopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 13:54 
Moderator

Callichioadict schreef:
Maar Marnix als het gaat om een ander merk roep je toch ook niet dat het aan het merk ligt maar aan de combinatie die niet klopt?
Ik heb een schilke thuisliggen die ik kort heb gebruikt maar niet bij mij paste, ik heb een vincent bach liggen en nog wel wat merken maar alleen als het om Dennis Wick gaat dan is het merk niet okee en komt het argument van de combinatie opeens niet meer om de hoek kijken. Wonderlijk!

Ik ben niet gepikeerd maar denk gewoon graag zelf na inplaats van achter de kudde aan te lopen.

niet achter de kudde aanlopen???? er zijn kuddes die op callicchio spelen :wink:

ik heb het woord combinatie nog niet eens genoemd, want dan krijg je een discussie die dit forum niet meer kan herbergen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 14:32 

Vroeger speelde ik dus ook op een 3C van Denis Wick, dit was een redelijk mondstuk, tot ik ging vergelijken met iets anders (Bach 3C), dan heb ik die Denis Wick direct verkocht... Dus voor mij is een Denis Wick niet goed...

En sommige mensen die ik ken spelen ook op een Denis Wick (3C en 4). Wel, die klank is soms ook alles behalve... Denis Wick geeft volgens mij een redelijk scherpe klank!! Zo echt schetterend... Dus nooit zal ik nog op een Denis Wick spelen en nooit zal ik dit mondstuk nog aan iemand aanraden.

En welke prof speelt er op Denis Wick?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 14:45 

"Vroeger speelde ik dus ook op een 3C van Denis Wick, dit was een redelijk mondstuk, tot ik ging vergelijken met iets anders (Bach 3C), dan heb ik die Denis Wick direct verkocht... Dus voor mij is een Denis Wick niet goed... "

Je hebt er 1 geprobeerd en die beviel niet en dus is Dennis Wick al;s merk niet okee? Volgens mij maken ze meerdere maten net als alle andere mondstukfabrikanten.

"En sommige mensen die ik ken spelen ook op een Denis Wick (3C en 4). Wel, die klank is soms ook alles behalve... Denis Wick geeft volgens mij een redelijk scherpe klank!! Zo echt schetterend... Dus nooit zal ik nog op een Denis Wick spelen en nooit zal ik dit mondstuk nog aan iemand aanraden. "

Dus omdat je er 1 hebt geprobeerd en je er een aantal collega's op hebt horen spelen en hun geluid alleen koppelt aan het mondstuk waar zo op spelen is Dennis Wick een slecht merk? Wonderlijk!

En welke prof speelt er op Denis Wick?
Dus omdat een ander er niet op speelt, je er welgeteld 1 hebt geprobeerd en je het geluid van je collega's koppelt aan alleen het mondstuk is het niet goed, hoezo kuddegedrag. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 14:59 

Ja, maar waaruit concludeer jij dan dan DW wel goed is?
Heb jij alle modellen wel geprobeerd, en gehoord door andere trompettisten?
Het omgekeerde is evengoed waar... Als jij een DW tegenkomt die voor jou goed is, dan hoeft dat niet meteen te betekenen dat DW een goed merk is qua trompetmondstukken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 15:03 
Moderator

waarom is het kudde gedrag als er een soort van "algemene mening" is???
En wat is er mis met kudde gedrag?? Als iedereen op bes trompet in de sectie speelt lijkt me dat de stemming alleen maar tegemoed komen, is dit kudde gedrag?? wonderlijk.
als de 3e trompettist naast mij op een bob reeves 43es gaat zitten spelen, terwijl de rest groter speelt, en hij zit te snijbranderen, heb ik liever dat hij kudde gedrag volgt om in de sectie beter te mengen dan dat hij eigenwijs blijft door vegen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 15:24 

In de sectie waar ik speel hebben we een collega die op DW speelt en hij gaat absoluut door voor de beste van de sectie. Ik hoor het dus om me heen en als hij er op weg kan ( en zijn klank is alles behalve slecht) zal ik niet gaan roepen dat DW een slecht merk is omdat anderen dat beweren.

Verder is het niet de discussie of iets in een sectie past, maar was de vraag of DW een goed mondstuk is. Het voorbeeld wat je geeft is dan ook nwel een heel extreme en dat vind ik dan weer niet zo sterk. Mijn antwoord is niet dat het een goed mondstuk is maar dat een mondstuk voor een ieder een persoonlijke afweging is en dat het mij dan niet uitmaakt of je DM, VB of BR speelt.
Ik voel me nu het prettigst bij Bob Reeves en dat past nu bij mij maar dat kan ooit best nog wel eens veranderen.

Waar het mij om gaat is dat DW schijnbaar als enige een soort van reactie oproept dat het niks is, terwijl we hier altijd als het om mondstukken gaat de reactie hebben dat het persoonlijk is. Persoolijk geldt dus kennelijk wel maar danh effe niet voor DW want dat kan niks zijn.

Jij alleen kunt bepalen of het werkt en niet een forum of een ander.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2004 16:02 
Moderator

Mijn voorbeeld is niet extreem callicchio addict, en jaha mondstukken, ook een denis wick is een eigen keuze, maar dat veel mensen die mening delen is toch niet erg?
Vaak worden er tips gevraagd en je kunt dan toch alleen tips geven vanuit je eigen standpunt.
Ik ga geen denis wick aanraden omdat ik er, net als een aantal anderen niet hele beste ervaringen mee heb. Als je het dan toch wil proberen, I don't care. Doe het, misschien bevalt het jou wel, en ben je er gelukkig mee, fine.
Eerlijk gezegd vind ik dat je een punt maakt om helemaal niks

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur