Arrrne schreef:
Dag mensen,
ik ben op het einde van een academiejaar gekomen en ben van plan mij een trompet te kopen in plaats van de hoge huurprijs voor een 'school'instrument te betalen.
Ik speel al twee jaar op een Getzen 300 uit begin jaren '80 en ben daar heel tevreden mee qua speelgemak en klank.
Mijn budget voor een nieuw toestel is 500 euro. Mijn leraar raadde mij aan om daarmee een nieuwe basis-Yamaha te kopen. Volgens hem is dat prijs/kwaliteit het beste op de markt.
Ik heb het echter meer begrepen op een tweedehands Getzen Capri omdat ik zo met dat merk vertrouwd ben. Ik vraag me gewoon af of zo'n 'ouder' 'hogere klasse' instrument een gloednieuw 'studenten'-klasse instrument evenaart...
Graag jullie ervaren commentaar.
Is er voor dat geld geen tweedehands Getzen Eterna te krijgen? Ik heb op beide geblazen (indertijd, 10-12 jaar geleden.......), en vond de Capri heel zwaar blazen, met name in de hoogte. de Eterna bleef veel opener, en had een veel voller geluid. Ik heb toen een hele tijd gezocht om een nieuwe Eterna te vinden. (het is uiteindelijk een Schilke geworden

)