trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet advies - licht spelende trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 20:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompet advies - licht spelende trompet
BerichtGeplaatst: 04 mei 2022 14:03 
Offline

Geregistreerd: 04 mei 2022 13:55
Berichten: 2
Hi!

In mijn tienerjaren heb ik een heel aantal jaren trompet gespeeld. Ik vind het nog steeds een prachtig instrument en zou het graag weer oppakken. Een van de redenen dat ik stopte was omdat ik toch vaak last van mijn longen had. Toen ik een tijd terug een trompet van een vriend weer probeerde speelde die een stuk lichter. Mijn trompet was gewoon van lage kwaliteit en speelde zwaar.

Ik ben nu op zoek naar een (2e hands) trompet die gewoon licht speelt. Ik verwacht niet een orkest of zo te gaan spelen, maar gewoon voor mezelf als hobby. Het belangrijkste voor mij is dus dat het een fijne licht spelende trompet zal moeten zijn. Ik heb er redelijk budget voor over. Ik dacht zelf tot 1000,-. Daarvoor moet ik wel iets goeds krijgen?

Ik graag wat ideeën horen welke instrumenten geschikt zouden zijn (evt. met suggesties uit de aangeboden trompetten op dit forum).

Groet,

Rick


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet advies - licht spelende trompet
BerichtGeplaatst: 04 mei 2022 14:46 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2007 11:00
Berichten: 42
Voor een nieuwe trompet zou je eens kunnen kijken naar de Carol Brass CTR-5000L-YLT
Niet alleen licht spelend, maar ook nog eens een lichtgewicht trompet.
In Nederland te koop bij bv. Sollie muziek (https://solliemuziek.nl/p/trompet/tromp ... arge-bell/) en anders bij Thomann in Duitsland te verkrijgen.
Voor tweedehands is het een kwestie van speuren op Marktplaats. Daar moet je voor jouw budget beslist wat kunnen vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet advies - licht spelende trompet
BerichtGeplaatst: 05 mei 2022 09:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Een Yamaha 4335. Er staan er genoeg op marktplaats. En nieuw vallen ze volgens mij ook nog in je budget. Of een Yamaha 3335.

En als je er na 2 maanden achter bent dat alle trompetten zwaar spelen en het nooit vanzelf gaat, ben je een Yamaha op marktplaats zo kwijt :wink:

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet advies - licht spelende trompet
BerichtGeplaatst: 05 mei 2022 13:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Ik heb veel trompetten gehad en nog meer geprobeerd. Ik heb nu de Carol Brass CTR-5200L-RSM-Bb-L, 829 euro nieuw . Speelt licht, mooie sound, zou geen andere meer wensen.......

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet advies - licht spelende trompet
BerichtGeplaatst: 06 mei 2022 08:12 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Ik ben het wel eens met Jaws. Een Yamaha speelt heel makkelijk, kost niet de wereld en is goed door te verkopen indien nodig.

Sommige Getzens spelen ook heel licht, maar dan moet je je iets beter verdiepen in het type.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet advies - licht spelende trompet
BerichtGeplaatst: 08 mei 2022 21:02 
Offline

Geregistreerd: 04 mei 2022 13:55
Berichten: 2
Hi,

Dank voor alle advies. Ik denk dat ik voor de ytr ga. Die lijkt ook wel redelijk vaak aangeboden online. Ik denk een mooie balans tussen prijs en kwaliteit.

Is er nog verschil tussen ytr 4xxx & ytr5xxx of hoger? Is het verschil heel merkbaar. Is er veel verschil tussen verzilverd en gewoon?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet advies - licht spelende trompet
BerichtGeplaatst: 16 nov 2022 08:44 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
TS zal vast een keuze gemaakt, maar toch nog even ingaan op het verschil tussen de 4335 en de 5335. Voor zover ik weet delen beide instrumenten dezelfde tweedelige beker, en klinken daardoor vergelijkbaar. De 5335 heeft echter weer dezelfde body als een 6335, en blaast m.i. wat vrijer. De 5335 is tevens in Japan gemaakt en de 4335 in China.

In de praktijk kan een 4335 mooi klinken, mijn collega bij de harmonie speelt op zo'n trompet van de vereniging en hij klinkt er goed op. Desalniettemin ben ik blij met m'n eigen 5335.

Op een 6335 heb ik nooit gespeeld, die heeft een beker uit 1 stuk en is daarom een aanzienlijk stuk duurder dan de 5335 en ongeveer 2x zo duur als de 4335. Of je dat prijsverschil er in de praktijk uit haalt vraag ik me af.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet advies - licht spelende trompet
BerichtGeplaatst: 18 nov 2022 22:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Deze moet je kopen, steengoed ding. https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en- ... es-trompet

't Is dat ik er al zo eentje heb...

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.