trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet tussen 2000 en 2800 euries
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 09:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2004 20:18 

The Selmer Company en United Musical Instruments zijn samengevoegd tot een groot concern. Wat Steinway hiermee te maken heeft weet ik niet, misschien is die hier ook wel partner in.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2004 22:00 

jeroen klopt het dat je lesgeeft in Castricum ?? als ik m,n toeter heb kom ik een keertje langs en mag je hem proberen ok ?
Ik kom naarmate ik steeds meer reacties lees wel tot de conclusie dat ik iets aparts heb gedaan , maar dat hoeft niet perse een verkeerde keuze te zijn toch?? kijk dat heeeeeeeel veel andere muziekanten het anders zouden doen , helemaal goed .
Toen ik voor het eerst naar een nieuwe toeter ging kijken ben ik de meeste merken afgeweest op internet modellen vergelijken etc etc en de specificaties nazien etc etc ik heb toen ook op diverse toeters geblazen waaronder : Weril , Besson , yamaha , conn , Bach , holton en nog een paar andere , ik ben op een gegeven moment bij het merk Lawler gekomen ik zach hoe die kerel ze maakte en dat vond ik tegek , mooie instrumenten en een goede prijs voor mijn budget en dat was veel .
Ben toen op zoek geweest naar de importeur en zo kwam ik bij Brassimport terecht vertelde mijn verhaal en het eerste wat Hans mij vertelde was "waarvoor wil je een Lawler??" ik heb ook Straub , en dat is veel beter in prijs kwaliteit etc etc .
Ik heb toen verder m,n verhaal gedaan en ben toen op zijn advies afgegaan en zodoende ook binnen korte tijd m,n derde trompet gekocht binnen een jaar :D .
Ik ben van een Boosey&Hawkes naar een Conn Connstellation gegaan en nu naar een Straub en heb dus nu een trompet van wereld kwaliteit gekocht .
En ook al ben ik pas begonnen met trompet spelen , wil ik gewoon het beste wat er is en voor mij is dat Nu een Straub . En als er iets niet bevalt aan de trompet die ik gekocht heb en er moet iets aan veranderd worden SO WHAT dan wacht ik nog wat langer ik kan spelen en als ik hem heb en hij is goed heb ik er voor de rest van m,n leven wat aan .
Ik begin net dus ik kan me nog aanpassen aan iets wat nieuw is en ik kan me voorstellen dat als iemand al jaren speelt op een en het zelfde instrument en een nieuwe koopt veel meer vergelijkings materiaal heeft dan ik die net een jaar bezig is .
Als je al jaren speelt en je gaat iets nieuws kopen wil je er op vooruit gaan , het moet beter zijn dan dat wat je hebt en dat is meestal al heel goed dus ga je op veel verschillende type,s blazen om je betere nieuwe toeter te vinden en mocht dat niet lukken blijf je lekker door toeteren op je trompet want die is ook al heel goed :!: :!:
Ik ga nu hoger in kwaliteit dan wat ik heb en dus is het zowiso al goed ook al heb ik er nog niet op geblazen .
Zo voila dat is hoe ik erover denk :P en ik hoop dat het wat duidelijker is voor jullie wat mijn beweeg reden is om het zo te doen .

Bas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2004 23:29 

Nu begrijp ik het...je speelt pas sinds kort trompet Baszz??

Het zijn allemaal koperen buizen en ze vallen allemaal niet zomaar uit elkaar( als dat is wat je met kwaliteit bedoelt of wat de verkoper bedoelt). Verder zijn de onderlinge verschillen voor jou dan misschien het duidelijkst als je b.v 10 verschillende merken naast elkaar legt...laat er desnoods een kenner c.q. zeer goede (beroeps) trompettist (vast wel iemand welwillend) op spelen die je de verschillen duidelijk kan maken tussen de modellen die jou het meest aanspreken, je komt vaak tot verassende conclusies. Zo heb ik eens om maar een voorbeeld te noemen voor een bouwer voorgespeeld die uit alle modellen de Bach verreweg de mooiste vond niet wetende dat ik die er ook bij had gelegd tijdens het uitproberen.....
Specificaties op internet vergelijken is zinloos...dat doe je inderdaad niet met trompetten lijkt me maar eerder met cd spelers en auto's
Dit is mijn mening ....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2004 07:50 

Nee nee nee nee Trompet lover ik begrijp best wel wat een trompet is en ja ik speel pas sinds een 14 mnd , maar ben in die korte tijd zeer veel wijzer geworden over het onderwerp trompet en weet ook dat je een trompet niet kan vergelijken door ze op het internet te zien , maar je kan wel kijken wat er is en wat er te krijgen is van de vele verschillende modellen cq merken etc etc ,
Maar wat ik bedoel is dat ik ondanks dat ik een trompet gekocht heb zonder hem te bespelen wel zodoende een muziekaal gehoor heb ontwikkeld in de afgelopen 26 jaar dat wel kan bepalen wat wel en niet klinkt ook omdat er al 26 jaar muziek gemaakt wordt in de familie .
Dus ik koop niet zomaar wat ik koop een Straub en als je niet weet wat voor een soort trompet dat is kan je er ook weinig over zeggen .
j moet er echt een x op geblazen hebben om daar een mening over te hebben .
Ik heb dat en ben zeer tevreden .
Ik heb ook op b.v. een Taylor geblazen hartstikke mooie trompet maar totaal niet geschikt voor mij , verder heb ik op super lichtgewicht trompetten geblazen op medium gewicht en op degene die ik nu heb besteld althans het zelfde model dus heb ik een zeer goede indruk gekregen wat ik koop , dus dat ik zomaar naar Hans ben gegaan en heb gezegt "Mwaaa doe die maar want die is wel leuk" ABSOLUUT NIET ik heb mijn keuze weloverwogen .
Ik ben ook niet stad en land afgeweest om vanalles te proberen want dan was voor mij het einde zoek .
ik heb mijn keuze expres beperkt gehouden en dat voor anderen misschien iets wat ze nooit zouden doen maar ik heb daar gewoon geen probleem mee .
En dat ik mijn aankoop deed heb ik ook iemand meegenomen die kan horen wat wel en niet goed is .
En met het advies van de verkopen en het advies van de ander heb ik mijn keuze gemaakt en dat was van een paar uur op 6 soorten trompetten geblazen te hebben de keuze tussen 2 trompetten , respectievelijk een SLA en een E-line van het merk straub , waar ik ook op een Schilke geblazen heb en de keus is gevallen op een E-Line .
Dus zomaar gekocht is hij niet .
Ik hoop dat u het nu beter begrijp .

met vriendelijke groet BAS

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2004 09:49 

Hey Baszz,

Kom maar langs voor een lesje als je 'm hebt! Limmen is vlakbij toch? Kan ik er ook even op spelen. Trouwens, als die prijs/kwaliteits verhouding zo goed is, ben ik toch erg benieuwd naar de prijs die je ervoor moet betalen. Als ik aan trompetten denk met een goede prijs/kwaliteit verhouding, kom ik terecht bij bijvoorbeeld deYamaha Xeno's, B&S Challenger II en Van Laar. Zullen nog wel meer te noemen zijn, maar ik weet ook niet wat de prijskaartjes van alle trompetten zijn en hoe ze spelen. Is je leraar trouwens met je meegeweest naar "Brassimport"? Dat heb ik ook gedaan toen ik op m'n zestiende m'n eerste eigen trompet ging uitzoeken (speelde toen al 8 jaar, maar had wel een echte deskundige nodig). Dat was trouwens een standaard Stradivarius Bach bij Adams vandaan. Jarenlang heel veel plezier van gehad.

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2004 10:53 

Jeroen je geeft nu allemaal voorbeelden van trompetten met een gemiddelde prijs en een goede kwaliteit; dan is inderdaad de prijs/kwali-verhouding goed.
Maar een goedkoop instrument met een gemiddelde kwaliteit heeft dus ook een goede p/k verhouding! Zo heb je bijvoorbeeld Jupiter, die worden niet als heel goede trompetten ervaren, maar de prijs is dan ook laag. Dus een Jupiter heeft ook een goede p/k-verhouding! Als ik uit eigen ervaring spreek: ik weet zelf ook dat mijn Amati geen topinstrument is, maar de prijs is gewoon heel laag (misschien ook omdat hij rechtstreeks uit de Cerveny-fabriek in Tsjechie is meegenomen). Dat instrument heeft dus ook een goede p/k verhouding.
Zolang de prijs als relatief laag wordt gezien en de kwaliteit passende bij de prijs of beter is er altijd een goede p/k verhouding.
Dit is natuurlijk wel weer moeilijk omdat de kwaliteit van een trompet niet makkelijk te kwantificeren is; je zou wel waarden kunnen toekennen aan eigenschappen van een trompet maar omdat het veelal subjectief is wordt het een lastig karwei.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2004 11:04 

Hoi Baszz<

Ik blijf je niet begrijpen! Ondanks dat ik niet twijfel aan je gehoor en je klankvoorstelling. Een trompet koop je niet ongespeeld blijft mijn mening! Of je zoekt een instrument uit op de fabriek van het merk wat jou aanspreekt. Met in jou geval een kenner erbij....alleen dan krijg je GEGARANDEERD het beste instrument voor jou! Want dat is wat jij zelf aangeeft wat zo belangrijk is voor je..... Toch hoop ik dat het goed uitpakt voor je en je veel plazier zult beleven van je aankoop.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2004 11:57 

Bartjefrit,

Als ik het over trompetten heb met een goeie p/k verhouding, dan bedoel ik toch wel de de trompetten van de "A-merken" en inderdaad niet zo'n "B merk" trompet van Jupiter (met alle respect verder). In principe heb je dus gelijk. Het heeft, naar mijn mening, alleen weinig zin om dit soort instrumenten mee te nemen in de discussie. We hebben het hier toch niet over het ondersegment van de markt. Als ik bij Brassimport op de site kijk, kost een demo model Straub al dik meer dan €2200,= (nieuw zelfs €2900,=). Daar kan ik ook heel wat andere mooie trompetten voor kopen en dan hou ik nog geld over.

Jeroen.

p.s.: Ik vind trompetten de laatste paar jaar sowieso erg duur geworden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur