trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams A4 - A5
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 23:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Adams A4 - A5
BerichtGeplaatst: 13 apr 2013 22:13 
Offline

Geregistreerd: 29 okt 2012 13:50
Berichten: 40
Na een eerste leuke testrit op circuit Adams Ittervoort, met testtoeters A4 en A5, zou ik graag van jullie enkele persoonlijke ervaringen willen weten met deze modellen of met andere modellen van Adams. Zeker van mensen die deze trompetten/bugels al enige tijd tot hun collectie mogen noemen.

De A5 vind ik een prima all-round-horn met lichte aanspraak en goede soundkwaliteit in alle registers.

De A4 is niet wat ik zocht, maar uit nieuwsgierigheid toch geprobeerd :P : een uitstekende jazztrompet, heel open, vette sound, relatief makkelijk bespeelbaar in het upperregister (ondanks het gewicht dan, waar ik schrik van had). Hiermee kan je zeker de pannen van het dak spelen!

Ikzelf kwam zonder toeter naar huis, maar het wordt in de toekomst toch in twijfel genomen :) .


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams A4 - A5
BerichtGeplaatst: 14 apr 2013 02:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
viewtopic.php?f=2&t=10463
Dit onderwerp een keer op je gemak doorlezen en via de posts van Roel kom je een hoop te weten:)
Of vraag of hij het hier nog een keer uitlegt:)

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams A4 - A5
BerichtGeplaatst: 14 apr 2013 14:57 
Offline

Geregistreerd: 22 nov 2012 11:41
Berichten: 15
Woonplaats: Berlicum
Heb zelf de A5 zo'n 4 weken op proef gehad. Eerste 2 weken had ik daar ook nog een A6 naast (na wat vaker spelen niet helemaal mijn ding), daarna nog 2 weken een A4 erbij. Ik vond de A5 een heel fijne trompet, heel licht en makkelijk spelen. In 1ste instantie had ik de voorkeur voor de A5, ik denk omdat ik een Getzen Eterna gewend was. Onbewust misschien toch naar een verbeterde versie qua klank en speelgevoel van de Getzen op zoek ipv naar een nieuwe trompet met zijn eigen eigenschappen. Maar hoe meer ik op de A4 speelde hoe fijner ik het gevoel van vrijheid en lage weerstand van die zware trompet vond. Ook de klank (wat donkerder en vetter) ging steeds meer voor me spreken. Heb dan ook nu bijna 2 maanden mijn eigen A4, en vind 'm iedere dag opnieuw super spelen. Aan de grotere boring was ik vrij snel gewend. Speelde pas weer even op m'n Eterna (die toch ook lekker doorspeelt), maar ik zou niet meer terug willen.
Wat mij betreft dus A4, maar de A5 vind ik ook een supertrompet. Alleen op een andere manier. Ik zou het niet erg vinden om ze allebei te kunnen kopen...

_________________
Adams A5
Carol Brass 5000L-YLT
GR 64E-5


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams A4 - A5
BerichtGeplaatst: 15 apr 2013 10:54 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Heel persoonlijk allemaal. Ikzelf vond de A5 allrounder dan de A4. Maar ja, iedereen klinkt niet hetzelfde op een instrument. Ik heb van nature een niet zo heldere klank, dus op de A4 klonk ik nogal bugel-achtig. Op de A5 heb ik een meer "trompettistisch" (is dat Nederlands??....) geluid. Voor de rest, zeer goede instrumenten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams A4 - A5
BerichtGeplaatst: 21 apr 2013 14:57 
Offline

Geregistreerd: 14 maart 2007 08:27
Berichten: 638
interessant topic over de A4 op trumpetherald:

http://www.trumpetherald.com/forum/view ... p?t=122431

_________________
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams A4 - A5
BerichtGeplaatst: 28 maart 2014 10:21 
Offline

Geregistreerd: 14 okt 2013 14:53
Berichten: 38
Ik speel nu ruim 1,5 jaar de A5 trompet. Die heb ik gekozen na enkele weken testen. De A4 was me gewoon te zwaar. De A5 is lekker allround, mengt in blazerssecties goed met trompetten van andere merken én heeft net als de Callicheo een sizzle in het hoge register. En - belangrijk in een popbandje - je kunt jezelf erg goed terughoren. Hiervoor speelde ik 10 jaar lang een large bore Getzen. Fijne trompet, maar iets te schel klinkend, vooral vanaf de G boven de balk. Bij de A5 wel veel geëxperimenteerd met het plaatsen en weghalen van metalen plaatjes tussen de ventielen en de stempompen, totdat ik de voor mij ideale weerstand had gevonden. Overigens, a
ls het breed en donker moet klinken, pak ik de Adams bugel. Die is in de plaats gekomen van mijn Bach Stradivarius, waarop ik te veel bleef klinken als een trompettist. Sinds ik op de Adams speel, krijg ik alleen maar goeie kritieken op het mooie bugelgeluid.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams A4 - A5
BerichtGeplaatst: 08 jul 2014 09:20 
Offline

Geregistreerd: 29 okt 2011 21:16
Berichten: 83
Woonplaats: Lier België
Ik speel nu ondertussen een maand of wat op mijn A4 (dagelijks) en raak hem maar niet gewend.
Mijn probleem is uithouding. Op een repetitie van 2 uur geraak ik halfweg uitgeput en lukt het mij niet meer in de hoge register. Een optreden van een uur haal ik nog net maar ben op het einde heel onzeker om de hoge noten te halen.
Vanaf vandaag schakel ik terug naar mijn Carol Brass waar ik helemaal geen moeite heb op uithouding.

Ligt vermoedelijk aan de large boring van de A4 die ik maar niet gewend geraak of zo.. denk ik dan maar.

Enige positieve wat overblijft over de A4 is de ongelofelijk mooie klank

_________________
Carol Brass CTR 5000L-YST


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams A4 - A5
BerichtGeplaatst: 08 jul 2014 11:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Dat is heel vervelend om te horen. Waar het aan ligt is vanaf dit forum, zonder je te kennen en te zien spelen, niet te zeggen, maar aan de A4 op zich zou het niet mogen liggen. Ondanks de boring en de zware bouw is dat naar mijn ervaring een ongelofelijk gemakkelijk te bespelen trompet. Het kan natuurlijk dat de boring groter dan voor jou comfortabel is: heb je bewust voor een L-versie gekozen? De A4 is er namelijk ook in ML.

Wat zegt je leraar er van?

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.