Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
Voor kwintet arrangeren is arbeidsintensief vakwerk. Ik vind dat de arrangeur best iets mag verdienen voor zijn harde werk.
Ik blijf me inzetten tegen de gratis verspreiding van bladmuziek. Als dit de spuigaten uitloopt, Ãs er straks helemaal geen bladmuziek meer!!!
Ik ben zo'n arrangeur, als je bereid bent een vergoeding voor mijn harde werk er tegenover te stellen, moet je me een pb sturen. Ik heb veel kwintetmuziek geschreven, zowel klassiek als populair.
Ik zal het zelden eens zijn met Yamahada, maar in bovenstaande heeft hij meer dan gelijk.
De muziek op die site is merendeels rechtenvrij. Ik zag echter ook een paar nog levende componisten/arrangeurs ertussen staan. Wat mij verbaast, want die werken dit dus wel in de hand.
Maar inderdaad, gewoon kopen. Als een andere HBO'er zijn werk zomaar gejat en verkocht ziet worden, zal hij ook boos worden. Dus een musicus die goed doordachte muziek opschrijft of arrangeert, verdient dat geld ook.
Dus gewoon kopen die zooi, zo vreselijk duur is het nu ook allemaal weer niet. Als je die paar knaken al niet eens over hebt voor je hobbie, kan je er beter mee stoppen...
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
...25 Euro voor een stukje kwintetmuziek vind ik okay, maar ik heb eens rondgevraagd bij een aantal arrangeurs en die vroegen doodleuk 250-350 Euro voor een stukje arrangeerwerk voor een (in mijn geval) koperkwartet. En voor mijn hobby vind ik dat een beetje te veel van het goede.... helemaal in de wetenschap dat het koperkwartet nu niet meer bestaat. Wat vinden we hier dat een arrangementje mag kosten?
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
Ik snap het probleem niet. Er is toch genoeg kwintetmuziek te vinden? Zoals voor alle kwaliteit zul je er voor moeten betalen.
Hier op de site van Jay Lichtmann enkele gratis stukjes: http://uhaweb.hartford.edu/Lichtmann/downloadsindex.html
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen