trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet en Trombone
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompet en Trombone
BerichtGeplaatst: 09 jan 2008 17:34 

Ik ben op zoek naar muziek wat leuk te spelen is voor trompet en trombone.

Sinds een paar jaar speel ik trompet en dat ik dat doe komt voornamelijk door mijn vriend die trombone speelt. Ik woon in Alkmaar en hij in Nederweert (Limburg), dat maakt dat we eigenlijk nooit samenspelen in orkestverband of iets. We vinden het allebei heerlijk om muziek te makenen dus willen we graag samen het één en andere toeteren in het weekend :D Vooral ik ben verslaafd tegenwoordig :wink:

Maar tot nu toe hebben we niet echt iets gevonden wat je leuk samen kunt spelen. Ja we hebben een disneyboek waar we trompet- en trombone versie hebben en hetzelfde met Lord of The Rings.

Maar heeft iemand enig idee of er niet duetten of iets bestaan voor trompet en trombone?
Trompet of trombone duetten omschrijven is natuurlijk een optie, maar heel veel werk. :?

Ik ben degene met de minste ervaring, speel nu 2 jaar en hoop aan het eind van dit seizoen op te gaan voor mijn B-examen. De muziek moet dus ergens op dat niveau of lager liggen.

Misschien dat iemand iets weet?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2008 18:51 

Als het goed is heb je mail!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2008 18:55 

We gaan ermee aan de slag!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2008 08:23 

Van De Haske heb je "Two on Tour", dat is er ook voor trompet en trombone. Ik heb nog een exemplaar liggen dus als je interesse hebt geef maar een seintje!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2008 08:56 

bartjefrit schreef:
Van De Haske heb je "Two on Tour", dat is er ook voor trompet en trombone. Ik heb nog een exemplaar liggen dus als je interesse hebt geef maar een seintje!

Klinkt wel goed. Heb even op internet gekeken, maar kan de versie two on tour trompet/trombone niet vinden. Bij andere instrumentencombinaties staat dat het erg eenvoudig/eenvoudig is, maar ook dat het oploopt in moeilijkheidsgraad.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het een beetje een uitdaging is. In ieder geval voor mij. Mijn vriend speelt al iets van 15 jaar en anders wordt het voor hem wel heel saai (heeft zijn C-dilploma in het 4e jaar geloof ik gehaald, daarna kreeg hij geen subsidie meer voor de muziekschool...) Bovendien kom ik met zijn hulp best ver. Als ik iets gehoord heb, dan kan ik het over algemaan vrij snel naspelen. Wanneer ik het het alleen van bladmuziek moet hebben wordt het wat moelijker :wink:

Misschien heb je een notenvoorbeeld?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2008 09:29 

Nee ik heb geen notenvoorbeeld, maar het is inderdaad relatief eenvoudig en kan me ook wel voorstellen dat het voor je vriend misschien niet zo interessant is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2008 09:35 

Bartjefrit, bedankt iig voor het aanbod dan!

Dan zal ik hem er maar niet mee lastig vallen...te makkelijk is ook niet leuk. Gaat ie dalijk nog te veel op mijn kunsten letten... ik moet altijd al spelen wat er op papier staat van hem, terwijl ik vaak wat leukers bedenk...:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 08:48 

Dehaanmuziek schreef:
Als het goed is heb je mail!

Ik wil je nog ff bedanken hoor, echt een leuk boekje... :D

We zijn er van het weekend mee aan de slag gegaan. Voor 76 trombones vind die vriend van mij geweldig....(uiteraard als trombonist :wink: )...ik niet als ie m op zijn tempo wil spelen.. :P

Nu eerst de carnaval overleven van het weekend en daarna hier weer lekker mee aan de slag :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur