Ik zoek een kado voor een vriend van mij. Hij heeft pas een trompet gekocht en ik spoor hem aan om lessen te gaan nemen. Hij doet het nu nog op zelfstudie. Voor zijn afstuderen wil ik hem een trompetboek kado doen.
In de winkel zag ik de reeks met Tipboeken. Voor trompet (Tipboek trompet en trombone, bugel en kornet) was hij niet op voorraad maar kan besteld worden. Mijn eerste indruk was dat het wel een leuk informatief boekje is, maar misschien iets wat je eenmaal doorbladert en daarna nooit meer gebruikt.
Hier op het forum las ik dat het boek Arban Methode trompet (1) een must is voor de trompetist. Misschien is dit een beter kado waar hij meer aan heeft.
Kunnen jullie mij advies geven in de keuze tussen deze twee boeken? Of eventueel andere tips aandragen.
nou een tipboek is zeer nuttig hoor voor de wetenswaardigheden. zeker geen weggegooid geld. Voor les moet je natuurlijk een studieboek nemen maar daar kunnen de trompetters je beter over inlichten. Ik ben een sabbelhouter
_________________ jammerhout, blaaesen en ssuichgen
Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41 Berichten: 306 Woonplaats: Amsterdam
Het ligt er ook al of hij les wil hebben. Zo'n tipboek is natuurlijk altijd handig, maar het zou kunnen dat je een trompetmethode koopt en dat zijn leraar straks een andere methode wil gebruiken.
Wat je misschien ook kan doen is een leraar voor hem zoeken en een les kado geven?
Een leraar is altijd goed..
De leraar beschikt zelf meestal wel over de boeken en de stof, en is geleerd genoeg om jouw vriend de informatie/vaardigheid aan te brengen
_________________ Met een Van Laar is niets te zwaar.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen