bartjefrit schreef:
Maar je wilt toch ook wel eens gewoon lekker door wat boeken enz. bladeren net als in de bibliotheek of boekhandel?
Tja, maar dat is toch vaak lastig. Bij de meeste winkels hebben ze niet veel voor trompet. Bij broekmans wel, maar dat is meestal dezelfde ballast die daar tussen ligt, dus veel kijken kan toch niet.
Bibliotheken hebben vaak ook niet heel erg veel. Het aanbod trompetmuziek in de bibliotheek van het conservatorium van amsterdam vind ik erg beperkt. De openbare bibliotheek van amsterdam heeft ook niet veel. De enige bibliotheek die ik ken die een fatsoenlijke bladmuziekafdeling heeft (inclusief veel trompet) is de openbare bibliotheek van eindhoven.
Soms is bestellen via internet wel lastig. Probeer maar eens het concert van Telemann te bestellen. Hij heeft er een heleboel geschreven en die staan allemaal in D-groot. Je vindt dus 3 pagina's met stukken en je weet niet wat je wil bestellen. Het is dus erg belangrijk dat er goede mensen achter zo'n site zitten die je kunnen helpen. Bij SMS Portland is dat zo en ook bij Spaeth Schmid. Die laatste hebben me eens een hele doos met boeken met bruiloftsmuziek toegestuurd zodat ik op mijn gemak kon uitzoeken.