trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bladmuziek voor kwartet/kwintet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 05:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2008 20:15 

Dehaanmuziek schreef:
Bovendien werd er in eerste instantie alleen om tips gevraagd!

(Verder hebben jullie natuurlijk volkomen gelijk)

En mijn tip is: stuur me een pb, of winkel even verder.
(al is dat natuurlijk eigenlijk sluikreclame.)
Aan Ruli: 250 euro is niet veel voor een arrangement waar de maker (een vakman) 10 uur mee bezig is. Werk jij voor 25 euro per uur?
Ik snap wel dat dat voor sommige gelegenheden te veel geld is, maar dit soort bedragen zijn voor een in opdracht, op maat gemaakt arrangement. Een standaard arrangement kun je geloof ik voor rond de 30 euro krijgen. Canadian Brass geeft goede arrangementen uit.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2008 18:00 

...wij waren geen "standaard" koperkwartet, en het was best moeilijk om aan leuke muziek te komen. We hadden wat dingen van de Haske, een aantal dingen van de Sibeliussite maar daar hield het wel mee op. Om toch aan wat meer muziek te komen ben ik gaan bellen met arrangeurs die dit als hobby erbij deden.... en toen kwamen die hoge bedragen(voor ons tenminste) langs. Als een proffesionele groep hier een "hit" mee scoort dan begrijp ik dat de arrangeur ook een graantje mee wil pakken... maar voor een amateurgroepje dat op straat wat wilde proberen is dit toch wat te gortig.
Maar ik begrijp best dat wanneer je je beroep hebt gemaakt van arrangeren dat je daar ook proffesioneel voor wordt betaald.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2008 22:04 

Maar dat is niet erg. Als het amateurwerk is (zowel het spelen als het schrijven) vind ik best dat het heel goedkoop moet kunnen.

Het is natuurlijk moeilijk zoeken, maar je zou in zo'n geval een beginnend arrangeur moeten kunnen opsporen, die voor een appel en een ei voor je wil schrijven, en zo ervaring opdoen.

Ik was in mijn studententijd dolblij als iemand iets van me wilde spelen, er geld voor krijgen was dan helemaal top, maar dat hoefde niet eens. Zo heb ik het vak geleerd, in de praktijk.

Waar ik tegen ben is het stapeltje aasgieren op dit forum die bij elk stukje muziek wat aangeboden of gevraagd wordt eronder post: "ja dat wil ik ook hebben, dit is mijn emailadres: teberoerdomereencentvoortebetalen@hotmail.com"
Door dat soort piraterij gaat de branche naar de knoppen, en dat probeer ik te voorkomen.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2008 00:04 
Moderator

Nee kerel, jouw werk is geen cent waard, maar owee als ze zelf in hun portemonee geraakt worden. Krijsen ze om het hardst hoe oneerlijk het allemaal is...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2008 07:10 

Het is natuurlijk altijd leuk als iemand zijn muziek gratis aanbied. Maar iedere waar naar zijn geld. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat als iemand veel uur in een muziekstuk gestoken heeft daar best voor beloond te worden! Ik ben best bereid om te betalen voor de muziek (al mijn studieboeken, waren tenslotte ook niet gratis... :D ). Het blijft natuurlijk altijd een vraag en aanbod spel. Iemand bied wat aan voor een x-bedrag, als jij dat er voor over hebt is dat prima!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur