Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
criminelis
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 mei 2008 17:26 |
|
Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17 Berichten: 424 Woonplaats: deventer
|
zelf schrijf ik (als amateur) altijd voor mijn eigen dweilorkest, en dit zijn echt geen slechte broodjes van een slechte bakker...
Deze partijen verkoop ik in mijn eigen webwinkel. Maar als iemand hier vraagt om blazerspartijen van BRABANT - Guus Meeuwis, dan vind ik het geen probleem om een compleet Arrangement (en niet alleen een los nummer) weg te geven, zonder er maar iets aan te verdienen.
Ik vind het gewoon leuk, om ergens rond te lopen en dan een kapel of band te horen die mijn arrangement speelt..
Voor de duidelijkheid: Ik heb een gewone baan en hoef mijn geld natuurlijk niet te verdienen met de muziek...
Wat ik probeer aan te geven, niet alle gratis muziek is slecht en het ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Geld verdienen / of trots zijn..... 
_________________ Soulband - http://www.tuxedospecial.comDweilkapel - http://www.deurbloazers.nlTrompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952) mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D Trombone - CONN Director, DW 11CS
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
criminelis
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 mei 2008 17:31 |
|
Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17 Berichten: 424 Woonplaats: deventer
|
Jens schreef: Zie ook het verzoek van iemand om het arrangement van Valerie van Amy Winehouse, dat is 1 lickje....en die persoon zegt er dan al tijden naar op zoek te zijn....dat zoek je toch gewoon even uit? Dat is toch ook 10x zo leuk? En je leert ervan!
Het zelf arrangeren is voor mij ook geen probleem, maar je moet er wel de tijd voor hebben. Het arrangement is ook niet voor mijzelf, maar voor iemand anders die het graag wil hebben.
Als ik er de tijd voor heb en ik heb het eenmaal gearrangeerd, mag iedereen het van mij GRATIS hebben...
Maar als het voor jou geen probleem is, en waarschijnlijk kan je dit ook op 1 A4-tje kwijt, mag jij het wel even voor mij doen hoor....  stuur ik het daarna wel aan iedereen door, die het graag wil hebben..
Dit is toch de rubriek boeken & bladmuziek of is dit de rubriek, ARRANGEMENTEN TE KOOP 
_________________ Soulband - http://www.tuxedospecial.comDweilkapel - http://www.deurbloazers.nlTrompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952) mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D Trombone - CONN Director, DW 11CS
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 mei 2008 18:17 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
criminelis schreef: zelf schrijf ik (als amateur) altijd voor mijn eigen dweilorkest, en dit zijn echt geen slechte broodjes van een slechte bakker... Deze partijen verkoop ik in mijn eigen webwinkel. Maar als iemand hier vraagt om blazerspartijen van BRABANT - Guus Meeuwis, dan vind ik het geen probleem om een compleet Arrangement (en niet alleen een los nummer) weg te geven, zonder er maar iets aan te verdienen. Ik vind het gewoon leuk, om ergens rond te lopen en dan een kapel of band te horen die mijn arrangement speelt.. Voor de duidelijkheid: Ik heb een gewone baan en hoef mijn geld natuurlijk niet te verdienen met de muziek... Wat ik probeer aan te geven, niet alle gratis muziek is slecht en het ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Geld verdienen / of trots zijn..... 
Dan neem ik aan dat jij wel de rechten afdraagt aan o.a. Guus Meeuwis! 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Steffie
|
Berichttitel: brabant van criminelis Geplaatst: 27 mei 2008 18:59 |
|
Geregistreerd: 07 apr 2008 12:01 Berichten: 26 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
nou dat zou ik wel in aanmerking voor brabant willen komen.. met onze carnavals club.. (A)
als het je toch niks uit maakt of het gratis is..
Alvast bedankt..
Groetjes
Steffie
s.coense@home.nl
_________________ Respect for all music ,,,, (L) my trumpet
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Yamahaddatdangezegd
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 mei 2008 19:35 |
|
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
|
criminelis schreef: Voor de duidelijkheid: Ik heb een gewone baan en hoef mijn geld natuurlijk niet te verdienen met de muziek... Jij niet, maar wij arrangeurs wel, en dus is het broodroof. Het is niet illegaal, maar wel lomp. En als mijn arrangementen niet beter zijn dan de jouwe, stop ik morgen met schrijven. criminelis schreef: Wat ik probeer aan te geven, niet alle gratis muziek is slecht en het ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Geld verdienen / of trots zijn..... 
Je mag best trots zijn, maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel met mijn stellingname. Jij geeft arrangementen weg, dat is net zoiets als dat ik naast de bakker zelfgebakken brood ga weggeven, wat wellicht prima te eten is.
Aan Alex: Als ik Brabant arrangeer hoef ik geen rechten aan Guus Meeuwis te betalen, dat doet degene die het vervolgens gaat uitvoeren. Dat is volgens mij hoe de wetgeving in elkaar zit, maar het is erg moeilijk om daar duidelijkheid over te krijgen.
_________________ www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 mei 2008 19:39 |
|
 |
| Moderator |
|
|
vandaar de naam criminelis.
Admin is er een mogelijkheid om dergelijke lage gasten van het forum te weren?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Steffie
|
Berichttitel: hee Geplaatst: 27 mei 2008 19:46 |
|
Geregistreerd: 07 apr 2008 12:01 Berichten: 26 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
|
hee
we zijn hier toch om muziek uit te wisselen ..
ik denk dat dat voor een grotendeels is dat meer als de helft hier bij het forum is gegaan..
wij delen met elkaar muziek..
zoiets is toch mooi daar moet je niet boos over doen..
ik vraag 99 van de 100 keer enkel een trompet partij voor me eigen om gewoon te groeien met mijn blaaskunsten ..
en om samen te kunnen blazen met mijn vriend wat is daar nou slecht aan?
Groetjes
Steffie
_________________ Respect for all music ,,,, (L) my trumpet
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 mei 2008 19:49 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Dit is geen muziekuitwisselforum. Dit is een informatieforum. En mensen die hier alleen maar komen om gratis dingen te scoren vind ik zonder meer zielige types.
Er zijn mensen die verdienen hun brood ermee. Andermans muziek zonder meer weggeven betekend broodroof, want die mensen verdienen dan niks meer. Bovendien heb ik al eens eerder uitgelegd, dat als je muziek zomaar kopieert, dat uitgeverijen dan verlies maken, waardoor andere stukken ook niet meer uitgegeven kunnen worden. Mensen die zich hieraan schuldig maken, vind ik het laagste van het laagste.
Bovenstaande geldt niet voor rechtenvrije muziek, en daarvan is online genoeg te vinden.
|
|
| Omhoog |
|
 |