Op zich kan ik me best voorstellen dat muziek die niet bedoeld is voor harmonie voor sommige mensen tot gekromde tenen leidt. Ik denk echter dat de kwaliteit van het orkest hier ook wel een rol in speelt. (Ik hoorde gisteren 4 saxen Barber's Adagio spelen op tv, dat mocht er toch ook wezen). Ik denk ook dat er stukken zijn die zich er voor lenen, en stukken waarbij je het eigenlijk niet kan maken...
Zelf heb ik het spelen van arrangementen wel altijd veel leuker gevonden om te doen, dan origineel harmoniewerk (enkele uitzonderingen daargelaten). Een absolute topper vond ik de Scytische Suite van Prokofiev, en qua origineel werk heb ik Johan de Meij altijd erg leuk gevonden om te doen. Qua beluisteren gaat dit m.i. wel een stuk sneller vervelen, maar de partijen zijn leuk. Aangezien ik in een kamerorkest speel en geen symfonie-orkest tot mijn beschikking heb is de harmonie voor mij wel de enige manier om 'grotere' werken te spelen.
Moet ik met je eens zijn. Ook de "War Dance" uit Belkis Regina di Saba van Ottorini Respighi vind ik erg gaaf. Maar dat is meer een transcriptie dan een origineel werk voor hafabra. Ook te beluisteren via dezelfde site http://www.koninklijke.org
Met Banja Luka krijg je idd wel een zaal van 500 man stil.... Erg gaaf! Maar ik vind de muziek toch net een tikkeltje te simpel. Dat wil niet zeggen dat het niet effectief of niet leuk zou zijn
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen