trompet.nl > forum > Toon onderwerp - concerto d'aranjuez
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2006 19:17 

ik heb de cd deze week ook binnen gekregen en ben het bijna op elk punt eens met jullie behalve dat ik op de twee genoemde nummers na het niet zo'n geweldige cd vind ik heb in elk geval leukere brassband cd's op de plank staan maar smaken verschillen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2006 06:19 

Ja, maar wat hier opstaat, zijn verplichte werken die ze alleen spelen omdat de meneer de filmregisseur dat zo graag wilt. Ze klinken erg leuk en zijn naar mijn mening ook niets voor niet de nummer 2 Brassband van Engeland.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2006 10:04 

broek76 schreef:
ik heb de cd deze week ook binnen gekregen en ben het bijna op elk punt eens met jullie behalve dat ik op de twee genoemde nummers na het niet zo'n geweldige cd vind ik heb in elk geval leukere brassband cd's op de plank staan maar smaken verschillen.

Bij het gevaar af dat onze smaken enorm verschillen, zou je me toch wat van die titels willen mailen. Ik ben op zoek naar mooie brassband cd's (of dvd's), maar omdat ze bij mij in het dorp niet in de winkel staan, bestel ik ze via internet. Dan is het handig als je de titel weet. Bij voorbaat dank :|

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2006 10:45 
Moderator

Trompettor schreef:
Ja, maar wat hier opstaat, zijn verplichte werken die ze alleen spelen omdat de meneer de filmregisseur dat zo graag wilt. Ze klinken erg leuk en zijn naar mijn mening ook niets voor niet de nummer 2 Brassband van Engeland.

Zo is het precies, het is een niets meer en niets minder dan de film-muziek, maar vooral als je de film gezien hebt leuk weer te horen.
Het aardige is dat Maurice Murphy, voormalig principal cornettist van de Black Dyke,
trompet speelt in de werken tussen de Brassband-werken door. (heel mooi/warm/zuiver).
en voor ItsMeAgain hier alvast een voorproefje:

http://www.blackdykeband.co.uk/bdb/2003 ... salpha.htm
Klick op deze site ook eens op Jukebox en je kunt wat voorproefjes horen!
ik zal wel even een pbtje naar je sturen.
Mijn favoriete CD is Double Champions van de Williams Fairey Band (maj. Peter Parcs)
met o.a. Land of the long white Cloud en een schitterende vertolking van "The Devil and the deep Blue Sea" (Bourgeois) bijna 17 min. spetterende muziek live opgenomen in de Royal Albert Hall. Fabelachtig vertolkt, er zit werkelijks niets mis. Buitengewoon technisch, maar, wat heel belangrijk is, de techniek staat ten dienste van de muziek,
het is dus ook mooi!

Laatst bijgewerkt door diederik op 16 apr 2006 16:17, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2006 11:57 
Moderator

Om op het Concerto terug te komen, Gisteravond heb ik Dennis Vork op Flugel gehoord met Brassband Schoonhoven met de solo Flight. Flight is destijds speciaal door Philip Wilby geschreven voor de Flugel-speler die het concerto met grimpthorpe "echt"speelt.
Dennis speelde deze pittige solo erg goed en mooi op zijn nieuwe Van Laar.
SoliBrass blonk vooral uit met Earthquake(Jan de Haan), geweldige vertolking, waarbij
de wat extra cornettisten van pas kwamen. (de aardbeving was dankzij de ruime slagwerkbezetting echt voelbaar!)
Bij Rijnmond viel vooral Paganini Variations op en Brasilia erg goed gespeeld door een zeer jeugdige trombonist.
En een groot compliment aan een van onze jonge forumleden: Gerbio, hij speelde op Soprano echt de sterren van de hemel. Erg trefzeker!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2006 15:01 

ItsMeAgain schreef:
broek76 schreef:

Bij het gevaar af dat onze smaken enorm verschillen, zou je me toch wat van die titels willen mailen. Ik ben op zoek naar mooie brassband cd's (of dvd's), maar omdat ze bij mij in het dorp niet in de winkel staan, bestel ik ze via internet. Dan is het handig als je de titel weet. Bij voorbaat dank :|

mijn favoriete cd is cry of the celts van YBS maar zo als ik al zei smaken verschillen andere mensen vinden music of the spheres mooi daar vind ik niet zoveel aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2006 18:19 

:oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2006 18:47 

Concerto d'aranjuez is binnenkort ook in de fanfarebezetting te bestellen bij Bronsheim weet ik toevallig. De fanfarebewerking is van Alma Muller van het Frysk Fanfare Orkest. Ik weet dat zij het arrangement al af heeft (heb hem al gehoord) maar ik geloof niet dat Bronsheim hem al op de site heeft staan.
Ik wil hem zelf denk ik ook binnenkort een keer gaan spelen met onze fanfare in Zevenaar............ erg mooie muziek!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur