trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Borat - Mahalageasca
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: hey
BerichtGeplaatst: 27 mei 2008 20:05 

okee dat jullie er minder aan verdienen is ook kut voor jullie maar als jullie ergens iets gratis kunnen krijgen al is het een stoel op marktplaats die je helemaal te gek vind ga je die toch ook halen..
dus ik snap niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt.
Groetjes
Steffie

Profiel  

Berichttitel: Re: hey
BerichtGeplaatst: 27 mei 2008 20:12 
Moderator

Steffie schreef:
okee dat jullie er minder aan verdienen is ook kut voor jullie maar als jullie ergens iets gratis kunnen krijgen al is het een stoel op marktplaats die je helemaal te gek vind ga je die toch ook halen..
dus ik snap niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt.
Groetjes
Steffie

Het verschil met marktplaats is, dat als het een stoel is, die gratis wordt aangeboden, dat een initiatief is van de verkoper.

En als ik gratis muziek kan krijgen, dat kijk ik eerst of die muziek inmiddels rechtenvrij is. Als dat niet zo is, wijs ik de verspreider erop. En dan sla ik dat af.

Want ik heb niet alleen in woorden, maar ook in daden respect voor muziek. En voor degenen die het gemaakt hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2008 20:52 

Yamahaddatdangezegd schreef:

criminelis schreef:
Wat ik probeer aan te geven, niet alle gratis muziek is slecht en het ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Geld verdienen / of trots zijn..... 8)

Je mag best trots zijn, maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel met mijn stellingname. Jij geeft arrangementen weg, dat is net zoiets als dat ik naast de bakker zelfgebakken brood ga weggeven, wat wellicht prima te eten is.

Aan Alex: Als ik Brabant arrangeer hoef ik geen rechten aan Guus Meeuwis te betalen, dat doet degene die het vervolgens gaat uitvoeren. Dat is volgens mij hoe de wetgeving in elkaar zit, maar het is erg moeilijk om daar duidelijkheid over te krijgen.

Is het dan ook zo dat als ik met mijn coverband een optreden heb, dat ik dan aan alle artiesten waarvan wij nummers spelen rechten moet afdragen?

Voor de duidelijkheid" wij maken zelf de arrangementen op basis van albums en liveopnames van deze artiesten... We verkopen ze niet door en geven ze niet weg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2008 22:38 

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik ben een tijdje bezig geweest met het uitgeven van wat arrangementen, maar de uitgever wilde/ kon er niet aan beginnen omdat hij de rechten niet rond kreeg.
Dus volgens mij moet in elk geval degene die verdient aan het arrangement rechten betalen.

Er zijn talloze coverbands in Nederland, maar ik geloof niet dat er veel zijn die rechten afdragen.
Hoe het daar officieel geregeld is weet ik niet, maar ik vermoed dat er een boel door de vingers gezien wordt. Het is natuurlijk ook wel een stuk reclame als jouw nummer (goed) door andere bands gespeeld wordt!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2008 07:33 
Moderator

Dat hangt er vanaf of de coverband het nummer niet gewoon verkracht....

Als je alles wil weten, kijk gewoon op buma/stemra.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2008 07:42 

criminelis schreef:
Jens schreef:
Zie ook het verzoek van iemand om het arrangement van Valerie van Amy Winehouse, dat is 1 lickje....en die persoon zegt er dan al tijden naar op zoek te zijn....dat zoek je toch gewoon even uit? Dat is toch ook 10x zo leuk? En je leert ervan!

Het zelf arrangeren is voor mij ook geen probleem, maar je moet er wel de tijd voor hebben. Het arrangement is ook niet voor mijzelf, maar voor iemand anders die het graag wil hebben.

Als ik er de tijd voor heb en ik heb het eenmaal gearrangeerd, mag iedereen het van mij GRATIS hebben...

Maar als het voor jou geen probleem is, en waarschijnlijk kan je dit ook op 1 A4-tje kwijt, mag jij het wel even voor mij doen hoor.... :!: stuur ik het daarna wel aan iedereen door, die het graag wil hebben..

Dit is toch de rubriek boeken & bladmuziek of is dit de rubriek, ARRANGEMENTEN TE KOOP :?:

Het gaat mij niet om het al dan niet gratis weggeven, alhoewel ik het in die discussie volledig met Marnix en Yamahahaahahahaa eens ben, maar dit terzijde. Ik snap niet waarom je een arrangement wil van een nummer waarin 5 nootjes voorbijkomen...daar heb je toch geen arrangement voor nodig? Of moet er perse een papiertje voor je neus staan voordat de juiste ventielen ingedrukt worden?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2008 10:21 

marnix schreef:
Dat hangt er vanaf of de coverband het nummer niet gewoon verkracht....

Als je alles wil weten, kijk gewoon op buma/stemra.

Ik heb gekeken, maar het ligt misschien aan mij hoor maar het is me nog niet geheel duidelijk... Verder geloof ik dat er maar heel weinig mensen zijn die zich hiermee bezig houden... De andere kant wat ik niet begrjip is waarom wanneer je een muziekstuk koopt het dan niet mag uitvoeren, want daar moet je dan nogmaals voor betalen, of snap ik het nu verkeerd? :? Dat is toch eigenlijk raar... Want zelfs al zou ik het ergens opvoeren midden in de stad op een gratis concert, waar ik en anderen dus niets aan verdienen, moet ik toch betalen, terwijl ik eigenlijk reclame maak voor het muziekstuk. (of zeg ik nu domme dingen?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2008 11:28 
Moderator

http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht ... teursrecht

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur