trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stuk voor conservatorium
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 05:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2008 23:36 

De Ronde Van schreef:
bonny schreef:
De Ronde Van schreef:
Die stonken van het begin af aan, nét zoals dat nú nog steeds gebeurt en dat is dan ook de reden dat ik al dagen (behoorlijk tevergeefs blijkbaar) probeer uit te leggen dat dit anders zou moeten.
Het aantal conservatoria omlaag en het nivo omhoog!

Citaat:
dat punt heb je al een paar keer gemaakt, maar hoe wil je dat verder over gepraat word?

Wat ik zou willen is niet relevant.

toch benoem je elke keer weer opnieuw jou punt, terwijl denk ik iedereen het hier wel mee eens is....

dus kennelijk wil je er wel wat mee bereiken.
De Ronde Van schreef:
bonny schreef:
dat is toch puur iets waar de conservatoria iets aan moeten doen? of moeten mensen die een ambitie hebben om iets met trompet te doen, er van afzien om die droom waar te maken?

Nee, de jonge studenten is niets kwalijk te nemen, die moeten er voor gaan als zij dat willen. Maar steek je kop niet in het zand. Ik hoop dat het voor jou allemaal goed uitpakt
maar wees niet erg verbitterd en teleurgesteld als je over 15 jaar de handoek in de ring moet gooien omdat je dán pas onder ogen durft te zien waarover wij het NÚ hebben.
Vergis je niet, die groep is groot en wordt groter en groter...
(en daar zitten, triest genoeg, vaak ook nog hele bekwame trompettisten bij).

mocht blijken dat ik niet geschikt ben als trompetist, dan is dat jammer, maar hoop ik in iedergeval dat ik een betere trompetist ben geworden!! dan ga ik met liefde op amateur niveau verder. Ik wil het gewoon proberen en later kunnen zeggen dat ik het geprobeert heb. misschien moet ik dat ook wel zeggen dat ik het door de redenen die jullie genoemt hebben, ik het niet gehaalt heb. Maar ik wil het wel proberen!

De Ronde Van schreef:
bonny schreef:
ik snap dus niet goed, wat je verder verwacht dat er hierover gezegd word.

Mijn verwachting van wat er verder nog over gezegd gaat worden?
Dat lijkt mij niet relevant en is bovendien nogal persoonlijk...
Ik strijk hier al te vaak mensen tegen de haren in. :roll:

als je op een normale toon discuseert, dan mag je zeggen wat je wil, als anderen zich daar dan erg aan storen, dan is dat hun probleem. Ik lees met aandacht jou commentaren....

Marnix schreef:
Mensen die echt ambitie hebben, weten dat al heel vroeg ( in de regel ). En zijn daar uren mee bezig. Niet alleen studeren, maar ook luisteren. Dingen opzoeken. Die willen maar 1 ding. Muziek maken. Die mensen willen vaak geen 2e studie, of beroep. Die mensen hebben ook vaak niet de intentie om rijk te worden. Ze willen muziek maken.

Neem mensen als Erik Veldkamp en Ronde Van als voorbeeld. Hoezeer ik ze ook niet altijd waardeer, ze zijn beide gepassioneerd. Het zijn beide mannen die leven met muziek. Ze staan ermee op, en ze gaan ermee naar bed. En daar waardeer ik ze dan wel op. Omdat ik dat herken.

Als jij dat niet hebt, en je wil per se het conservatorium als 2e studie doen. Laat dan maar. Dan heb je gewoon die passie niet, die een aantal anderen wel hebben.

No offence verder.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Mensen kunnen volgens mij heus wel meerdere ambities of passies hebben. als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik 24/7 met sport bezig willen gaan, maar als ik de mogelijkheid had om 24/7 met trompet bezig zou gaan, zou ik dat ook doen.... en ik ben er achter gekomen dat als ik een keuze moest maken tussen mijn passies, dan is dat muziek. dus ik wil er nu vanalles aan doen omdat te bereiken.

Ik geef toe dat het misschien niet ten koste van alles is, zoals anderen ( bv. die jij noemt) wel hebben. maar ik wil wel alles doen wat in mijn vermogen ligt om te slagen....

Met de muziek ben ik heel erg bezig! tegenwoordig luister ik niets anders dan "hafabra muziek".... ik wil daar zoveel mogelijk van leren. als ik de tijd heb pak ik altijd mijn trompet om te spelen....

ik heb alleen om verschillende redenen gekozen om eerst een opleiding te doen. Ik ben pas later tot de ontdekking gekomen dat ik toch wel voor muziek wil gaan. zo heb je ook sporters die pas later tot bloei komen, omdat ze dan pas de keuze hebben gemaakt om volledig voor de sport te gaan.

Mijn ambitie is ook totaal niet op rijk te worden van de muziek of van welk werk dan ook. ik wil plezier hebben in het werk wat ik doe. mocht het op profesioneel niveau niet lukken om muziek maken, zal ik dat gewoon op amateur niveau blijven doen.... maar ik wil het wel geprobeert hebben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2008 12:54 

Als je echt verder wil in de lichte muziek (eigenlijk geldt dit ook voor klassiek) zou ik me minder op hafabra concentreren, maar meer gaan luisteren naar echte jazz (of klassieke muziek dus)
De swing van hafabra is over het algemeen niet om aan te horen!
Niets ten nadele van de hafabra-wereld, wie is er niet groot mee geworden? :lol:
Maar je zou de dingen zo maar verkeerd aan kunnen leren!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2008 14:24 

bonny schreef:
toch benoem je elke keer weer opnieuw jou punt, terwijl denk ik iedereen het hier wel mee eens is....
dus kennelijk wil je er wel wat mee bereiken.

Nou dan heb ik dát vooralsnog bereikt.
Mijn betrokkenheid is groot maar mijn invloed klein, en ik weet niet of dit een antwoord is op je vraag, maar verwacht van mij geen spandoeken op het Binnenhof of zo...
Citaat:
mocht blijken dat ik niet geschikt ben als trompetist, dan is dat jammer, maar hoop ik in iedergeval dat ik een betere trompetist ben geworden!! dan ga ik met liefde op amateur mocht blijken dat ik niet geschikt ben als trompetist, dan is dat jammer, maar hoop ik in niveau verder. Ik wil het gewoon proberen en later kunnen zeggen dat ik het geprobeert heb. misschien moet ik dat ook wel zeggen dat ik het door de redenen die jullie genoemt hebben, ik het niet gehaalt heb. Maar ik wil het wel proberen!

Bonny, ik snap dat je het zo persoonlijk opvat, het gaat om je toekomst, deondanks heb ik al meerdere keren geschreven dat het niet om jou persoonlijk gaat, o.a. dáárom heb ik je niet benaderd met pb's maar ben ik verder gegaan op de site.
Probeer het eens te zien in een groter kader.
Er studeren al te veel leerlingen af die inderdaad niet als beroeps aan de slag komen,
en (wéderom) dat kost de leerling veel geld én kostbare tijd die hi/zij aan een andere studie had kunnen besteden en het kost de staat een hoop geld én het algemeen nivo blijft te laag. Ik vind het te vrijblijvend om een studie op die manier te benaderen.
Kon zoiets nog in de jaren '70, de tijden zijn veranderd.
De Ronde Van schreef:
bonny schreef:
ik snap dus niet goed, wat je verder verwacht dat er hierover gezegd word.

Mijn verwachting van wat er verder nog over gezegd gaat worden?
Dat lijkt mij niet relevant en is bovendien nogal persoonlijk...
Ik strijk hier al te vaak mensen tegen de haren in. :roll:

Citaat:
als je op een normale toon discuseert, dan mag je zeggen wat je wil, als anderen zich daar dan erg aan storen, dan is dat hun probleem. Ik lees met aandacht jou commentaren....

Dank je wel. Ik vind het persoonlijk zinloos om mij uit te spreken over mijn verwachting
van wat er nog moet gaan komen aan bijdragen op dze site.
Ik wil alleen maar reageren op wat ik te lezen krijg.

Aangezien ik mijzelf nu echt te veel blijf herhalen, stop ik mijn reactie's betreffende dit onderwerp, tenzij ik mogelijk nog een reactie kan geven zonder mijzelf te herhalen.
@Bonny
Ik wens je echt alle goeds en als jij er echt voor wilt gaan zeg ik je in alle eerlijkheid; DOEN!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2008 14:24 

Dehaanmuziek schreef:
Als je echt verder wil in de lichte muziek (eigenlijk geldt dit ook voor klassiek) zou ik me minder op hafabra concentreren, maar meer gaan luisteren naar echte jazz (of klassieke muziek dus)
Niets ten nadele van de hafabra-wereld, wie is er niet groot mee geworden? :lol:

Hafabra muziek is toch een vorm van lichte muziek? Lichte muziek is toch meer een verzamel naam voor alle muziek die niet onder klassiek valt. dus bigband, popmuziek, latin achtig en ook jazz...

want van al die stijlen vind ik jazz de minst leuke stijl om te luisteren en te spelen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2008 14:28 

bonny schreef:
Dehaanmuziek schreef:

Hafabra muziek is toch een vorm van lichte muziek? Lichte muziek is toch meer een verzamel naam voor alle muziek die niet onder klassiek valt. dus bigband, popmuziek, latin achtig en ook jazz...

want van al die stijlen vind ik jazz de minst leuke stijl om te luisteren en te spelen....

Sorry hoor, maar als je je goed voorbereidt op een studiekeuze had je dit echt wel tegen moeten komen... Als je HaFaBra als lichte muziek ziet, dan is er iets goed mis met je perceptie en informatie-inwinning (sorry, frustratie komt boven)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2008 14:32 

The Joker schreef:
bonny schreef:
Dehaanmuziek schreef:

Sorry hoor, maar als je je goed voorbereidt op een studiekeuze had je dit echt wel tegen moeten komen... Als je HaFaBra als lichte muziek ziet, dan is er iets goed mis met je perceptie en informatie-inwinning (sorry, frustratie komt boven)

Maar als lichte muziek popmuziek, bigband en jazz is, dan zijn dat stijlen die veel terugkomen in de Hafabra muziek die ik luister.....

zo niet, dan heb ik altijd in de verkeerde veronderstelling geleeft..

Laatst bijgewerkt door bonny op 09 jun 2008 14:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2008 14:36 

De Ronde Van schreef:
@Bonny
Ik wens je echt alle goeds en als jij er echt voor wilt gaan zeg ik je in alle eerlijkheid; DOEN!

Ik dank je voor je commentaren ( en die van alle anderen) en ik merk dat inderdaad nog wel het een en ander te leren heb...

dus we zullen zien wat de toekomst brengt...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2008 14:44 

bonny schreef:
Maar als lichte muziek popmuziek, bigband en jazz is, dan zijn dat stijlen die veel terugkomen in de Hafabra muziek die ik luister.....

Hafabra is een aanduiding van een een orkestbezetting, net zoals bigband. Het zegt dus niets over de muziekstijl. Je kunt met een bigband (dus 5 saxen, 4 trombones, 4 trompetten + ritmesectie) net zo goed klassieke muziek spelen als jazz. Al wordt er vanuit de traditie natuurlijk meestal swingmuziek mee gespeeld.

Daarbij komt dat als je lichte muziek wilt beluisteren je zeker geen cd's van Hafabra muziek moet kopen. Ik heb nog nooit een hafabra orkest gehoord die swingt of latin en popmuziek goed kan timen/spelen. In principe heeft dat niets met de bezetting van het orkest te maken, maar met de muzikanten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur