erikveldkamp schreef:
Je moet realiteit niet met arrogantie verwisselen.
Ik vind het behoorlijk arrogant overkomen als je zoals jij speelt met hele goeie, zo niet de beste mensen in de bigband-wereld (Metropole-orkest, WDR, Glenn Miller, Concertgebouw) en dan nog praat over de bagger van slechte intonatie e.d. Ik vind dat niet erg collegiaal en van weinig respect voor je sectieleden getuigen. Een goeie lead klinkt ook alleen maar goed met een goeie sectie onder zich, dus als jij goed klinkt dan zijn er drie of vier mensen die zich de pleuris werken om jouw te steunen. Vergeet dat niet!. Zo, ben ik ook eens belerend

.
Citaat:
Als je nog nooit lead hebt gespeeld op hoog nivo weet je ook niet wat dat inhoud en wat dat fysiek en mentaal met je doet.
Klopt helemaal. Ik denk dat dat ook de reden is dat ik nog ver afsta van lead spelen. Ik heb er geloof ik niet de juiste mentaliteit voor, wat niet wil zeggen dat ik mezelf nou onderschoffel. Gelukkig zijn er andere toepassingen voor de trompet te bedenken.
Citaat:
Daarnaast weet ik het verschil erg goed tussen en leadsituatie en een solist situatie. Ik heb genoeg solo's o.a. bij het Metropool Orkest, WDR big band, NDR big band Jazz Orchestra of C., Glenn MiIller, Dutch Jazz Orchesta, etc opgenomen op te weten wat dat voor een druk is. Dat heeft weinig met elkaar te maken kan ik je (alvast) melden.
Eerlijk gezegd voel ik eigenlijk niet zoveel druk als ik soleer. Volgens mij voel jij ook niet zoveel druk als je lead speelt. We kunnen het toch goed? Dat betekent nog niet dat er niet een hoop van je geeist wordt of je nu soleert of lead speelt.
Dat '(alvast)' krijg ik niet geinterpreteerd.
Citaat:
Ik krijg wel vaker te horen dat de stap van 2e naar 1e niet zo groot is. Vandaar dat ik er op inging. Als dat zo was liepen er wel meer goede leads rond in binnen en buitenland. Wat op zich wel prettig voor mij is qua werksituatie. Dit is ook geen arrogantie maar realiteit.
Heb ik nooit beweerd. Ik ben het ook met je eens, en ik vind dit ook helemaal niet arrogant en iets wat ikzelf ook allang weet. Ik probeerde alleen even het grimmige uit de discussie te halen en eens even te kijken wat nou echt de verschillen en overeenkomsten tussen ons zijn. Ik ben in het echt ook erg aardig, hoor, en probeer ook wel eens wat common ground te vinden. Ik weet er nog een paar overeenkomsten: we zijn allebei trompettisten, allebei mensen, oh ja: ik ben in mijn vroegere jaren nog wel eens eerstejaars aangenomen als klassiek trompettist, verder zijn we geloof ik allebei best koppig, maar aardig en willen we dat mensen iets aan onze tips hebben, geloven we beiden in wat we vertellen, ja, we willen zelfs beiden wat geld ermee verdienen. Best veel overeenkomsten. Dat we dan toch zo'n enorme lappen tekst nodig hebben? Misschien schrijven we gewoon graag en moeten we ons wel schrijver noemen, ach ik weet het allemaal ook niet precies.
Citaat:
Verder kijk ik niet op jou of wie dan ook neer, als je dat uit mijn tekst destileerd dan is dat toch vooral jouw interpretatie van mijn tekst.
Goed geantwoord

Citaat:
Ik probeer alleen wat tegengas te geven en zeg het soms wat scherper.
Dat is precies waarom ik je tegengas geef. Soms ben je nl. een beetje eenzijdig in wat je zegt. Na wat tegengas vind ik je commentaren vaak veel genuanceerder en to the point, zonder dat ik het nu meteen met je eens ben.
Citaat:
Maar ik zal proberen mijn meningen in het vervolg (nog) wat vriendelijker op te schrijven,
maar dan wordt het wel saaier...

En het is al zo saai
Bert