trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Verplicht werk nbk 2012 en concoursen in het algemeen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 jun 2024 01:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Verplicht werk nbk 2013 (30 nov/1dec groningen)
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012 16:33 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2009 15:53
Berichten: 59
Ik vond Schoonhoven wel de terechte winnaar. Ben het alleen echt niet eens met de plek van Amsterdam en Rijnmond... Limburg had me trouwens wel aangenaam verrast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verplicht werk nbk 2013 (30 nov/1dec groningen)
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012 18:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 sep 2006 09:17
Berichten: 541
Woonplaats: Nieuwegein
Ik vond Altena erg goed :-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verplicht werk nbk 2013 (30 nov/1dec groningen)
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012 19:06 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2009 15:53
Berichten: 59
Ja! Die hebben me echt bizar verrast!

Mooi in balans en begrepen dat het middendeel belangrijk is. Dat miste ik erg bij de Bazuin, die speelden daar een beetje overheen waardoor het stuk niet tot zijn recht kwam. Ik kan me ook niet voorstellen dat de jury dat beter vond dan Amsterdam. Maarja dat gedonder heb je altijd...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verplicht werk nbk 2013 (30 nov/1dec groningen)
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012 20:33 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Hier een interview met Jan Vannder Roost, jurylid.
De verschillen zijn blijkbaar vooral in het middengedeelte (de solo's) gemaakt.

http://soundcloud.com/brass-info/interv ... -der-roost

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verplicht werk nbk 2013 (30 nov/1dec groningen)
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012 20:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Bijzonder demotiverend dit. Ik weet dat je niet altijd een goed resultaat kunt halen en dat er een band de laatste moet zijn, maar toch. Ik heb enorm lekker zitten spelen, en de hele band had een super goed gevoel na afloop.

Er was 1 es cornet in de top 3 die bijna geen noot geraakt heeft, waarom zit ik daar dan zo mijn best te doen als het blijkbaar niets uitmaakt?

Morgen weer een nieuw stuk op de lessenaar en dan gaat de sjaggiemodus weer uit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verplicht werk nbk 2013 (30 nov/1dec groningen)
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012 22:47 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Jury: http://www.brassbandschoonhoven.nl/?pag ... icleID=356

Video: http://m.youtube.com/#/watch?v=QqWs9sD- ... -0KA&gl=NL

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verplicht werk nbk 2013 (30 nov/1dec groningen)
BerichtGeplaatst: 03 dec 2012 09:12 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2009 15:53
Berichten: 59
@Thomas Dat snap ik. Gelukkig is de hele zaal het met je eens ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verplicht werk nbk 2013 (30 nov/1dec groningen)
BerichtGeplaatst: 03 dec 2012 16:17 
Offline

Geregistreerd: 20 okt 2008 21:33
Berichten: 86
Tsja kan de uitleg van Jan van der Roost in zijn interview niet geheel begrijpen en rijmen wat ik afgelopen zaterdagavond gezien en gehoord heb in de MartiniPlaza in Groningen.
Hij zegt dat in deel 2 wisselende prestaties waren, vooral in de solistische passages. Alleen de 2 allerhoogste hebben zich daar met succes door heengeslagen. En dat daar dus ook feitelijk een beetje de doorslag voor de ranking lag. Nou de ingevlogen principal van de Waldsang, de Welsh men Dewi Griffiths (principal van Tredegar) had toch ook een aardige misser in de lastige solo passage in het middendeel van Electra!!! Vreemd dat de Waldsang dan 2e wordt. Amsterdam Brass had zeker een veel beter en mooier middendeel dan de Bazuin. De Bazuin vloog in mijn beleving er luid en snel doorheen. De solo van de Bazuin in het middendeel liep geheel in de soep, dat was jammer. Solo werd trouwens gespeeld door de 2 cornenttiste op de back row. Ik heb zeer genoten van de uitvoering van Amsterdam Brass, het verraste mij in zeer positieve zin. Ik denk dat ze op de goede weg zijn met hun dirigent Pierre Volders. Maar zo zie je, je blijft overgeleverd aan de wijze heren die in de jurybox zitten. Muziek uitrukken in punten??? Ik vind het een beetje vreemd en in mijn opinie kan je muzikale prestaties niet één op één vertalen naar wie de beste was. Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke visie en kijk. Muziek is voor mij, beleving en emotie het moet je pakken en raken. En de ene vindt dit mooier dan de ander, smaken verschillen zullen we maar zeggen. Laten we er voor waken dat muziek geen eenheidsworst wordt.
Voor de rest heb ik zowel de vrijdag als de zaterdag op het NBK 2012 genoten van de passie en gedrevenheid waarmee de orkesten op het podium zaten. Dus chapeau aan alle deelnemers.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.