trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dé trompetsectie...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 jun 2024 11:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2005 11:35 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
janhuizer schreef:
Ik vind die sectie bij Robbie Williams helemaal niks. Ze worden met zn allen overblazen door Chuck Findley. Die man mag wel eens werken aan zijn SAMENspel. Vind ik dan. Ieder trackje waar hij meespeelt komt hij er boven uit of hoor je hem overduidelijk. Zou er in zijn contract hebben gestaan "... en mijn microfoon staat altijd iets verder open dan die van de anderen..." ??

Mijn sectie is deze. Ik weet niet hoe ze allemaal heten maar de sectie die bij de bigband van Wynton Marsalis zitten lijkt mij wel een beetje op de ideale sectie denk ik. Altijd mooi in evenwicht en een fantastische timing met zn allen. Geweldig!

Jan


8O 8O 8O 8O 8O 8O :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2005 11:41 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
erikveldkamp schreef:
Denk je dat Chuck Findley zich met de mix bemoeit heeft.... :roll:

Chuck is 1 van de beste en meest gevraagde sektiespeler die er rondloopt. De sektie van Wynton heeft weinig met echte bigband sekties te maken, die klinkt niet echt goed. Zeker niet met Seneca Black op lead.

Als je een goede sektie wilt horen, luister dan daar de WDR big band, of de sektie van het Metropole orkest. Op popgebied zijn de Jey horns het beste, in Nederland de Stylus horns met Wim Both en Ruud Breuls.

Naar mijn bescheiden mening natuurlijk.... :wink:


Heb je de soundclips op zijn website al beluisterd Erik? Wat vind je daar van. Ik zelf zou het niet kunnen, maar op dat niveau................... :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2005 11:52 
Offline

Geregistreerd: 25 aug 2004 12:01
Berichten: 108
Woonplaats: Losser
Als je Chuck Findley eens op zijn best wilt horen, moet je eens naar de CD Bandfire van Peter Herbolzheimer RC&B luisteren, zowel in de sectie (o.a. met Jan Oosthof en Ack van Rooyen), maar ook als solist. Ik vind het gewoon super.
Ik heb overigens ook ergens op een bandje wat van de WDR-bigband staan, ik dacht dat het van Jazzspania kwam, dat ik ook onvoorstelbaar goed vind. Geweldige timing, geweldige techniek en geweldige sound. Met Andy Haderer op lead. Ik wil dat altijd nog op CD kopen, maar zonder creditcard kan ik het geloof ik nergens bestellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2005 11:59 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Jazzspania is de mooiste WDR BB cd die ik heb, maar op de voeten gevold door Wast Coast, Blow out.

Karel, over welke soundclips heb je het ?

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2005 13:47 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
erikveldkamp schreef:
Jazzspania is de mooiste WDR BB cd die ik heb, maar op de voeten gevold door Wast Coast, Blow out.

Karel, over welke soundclips heb je het ?


Sorry, ik bedoel de website van Seneca Black; www.senecablack.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2005 14:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2002 23:10
Berichten: 148
Woonplaats: Eindhoven
Luister voor Chuck ook maar eens naar track 5 op Brass Nation van Michael Davis, over blazerssecties gesproken... Fantastisch!

Jan Huizer, het feit dát Chuck zo vet klinkt in de band heeft ook alles te maken met diezelfde sectie waarmee hij volgens jou niet samenspeelt! Hoe dacht je dat al die grote leadtrompettisten zo goed kunnen klinken in een band? Dat heeft alles te maken met de sectie; Maynard op de 2e stoel onder Buddy Childers, Rob Bruynen onder Andy, Burnet Dillon onder Malcolm McNab, Mannie Klein onder Gozzo, Frank Beach onder Pete Candoli, Mario Guarneri onder Thomas Stevens, en ga zo maar door (de volledige secties zal ik je besparen).

Door steun van de sectie ontstaat het effect. Dat is ook precies de rede waarom de sectie van bijvoorbeeld het LCJO niet top is!

Erik, ik neem aan dat je de Heyhorns bedoelde?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2005 15:07 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ik denk ook dat Erik de Heyhorns bedoeld, hoewel de Jayhorns ook bestaan. Dat is de blazerssectie met Serge Plume en Eelco Oudolf.

Zijn er trouwens nog recent uitgekomen CD's of DVD's waarop de Heyhorns meedoen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2005 01:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
ponch schreef:
Luister voor Chuck ook maar eens naar track 5 op Brass Nation van Michael Davis, over blazerssecties gesproken... Fantastisch!

Jan Huizer, het feit dát Chuck zo vet klinkt in de band heeft ook alles te maken met diezelfde sectie waarmee hij volgens jou niet samenspeelt! Hoe dacht je dat al die grote leadtrompettisten zo goed kunnen klinken in een band? Dat heeft alles te maken met de sectie; Maynard op de 2e stoel onder Buddy Childers, Rob Bruynen onder Andy, Burnet Dillon onder Malcolm McNab, Mannie Klein onder Gozzo, Frank Beach onder Pete Candoli, Mario Guarneri onder Thomas Stevens, en ga zo maar door (de volledige secties zal ik je besparen).

Door steun van de sectie ontstaat het effect. Dat is ook precies de rede waarom de sectie van bijvoorbeeld het LCJO niet top is!

Erik, ik neem aan dat je de Heyhorns bedoelde?


Hey ponch!
Goeie post, 100 % mee eens. Ik denk(hoop) trouwens dat Jan Huizer een grapje maakte!

Groeten!

_________________
www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.